Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Тепло в домі. Поняття енергозбереження. Практична робота. Правила збереження тепла в оселі "

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства 3 клас. Тема " Тепло в домі. Поняття енергозбереження. Практична робота. Правила збереження тепла в оселі ". Призначений для вчителів початкових класів, а також студентів педагогічних універстетів.
Перегляд файлу

Тема. Тепло в домі. Поняття енергозбереження. Практична робота. Правила збереження тепла в оселі.

Мета: уточнити і розширити реальні уявлення про еконо­мічні закономірності використання природних ре­сурсів в Україні; формувати вміння розв’язувати задачі з економічним змістом; підвести до усвідом­лення необхідності зберігати і примножувати при­родні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати логічне мислення, інтерес до навколиш­нього життя; виховувати ощадливість, бережливість у ставленні до навколишнього середовища.

Обладнання: дидактичний матеріал: картки, загадки, вірші, оповідання, ілюстрації.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Підніміться всі швиденько!

Усміхніться всім раденько.

Привітайтесь: «Добрий день!»

Продзвенів дзвінок: дзелень.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Збираючись вранці до школи, вмиваючись і снідаючи, ви, ма­буть, не замислювались, чи можливо де було б без використання електроенергії та води. Економне використання цих багатств і буде темою нашого уроку, на якому ви навчитеся бережливо й економно ставитися до них, щоб вони не вичерпувались, а примножувались.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

— За високими горами, за далекими морями стояв високий каз­ковий замок королівства Економії. І жила в ньому королева Еконо­міка. Шлях до королівства важкий і тернистий. Щоб дійти до зам­ку, ви, діти, маєте відповісти на багато запитань, виконати безліч цікавих завдань. Чи всі хочуть потрапити в це королівство, щоб на­вчатись економії й ощадливості? Тож вирушаймо!

1. Відгадування загадок.

  • От так дім — одне вікно, кожен день в вікні кіно. (Телевізор.)
  • В нашій кухні кілька літ він муркоче, наче кіт,

І ховає справжню зиму за надійними дверима. (Холодильник.)

  • Схожа груша ця на сонце

Має вуса й шапочку.

Темряву з’їсть охоче

Електрична ... (лампочка).

  • Скрізь, неначе крокодил, стромить ніс-насос.

І якщо почує пил, всмокче ... (пилосос).

— Як назвати ці предмети одним словом? (Електроприлади.)

  1.  Коментування ланцюжка.

Ви забули закрити кран. Як вода, яка тече декілька хвилин, годин тощо, впливає на забруднення атмосфери? (Воду в квар­тиру подають насоси, які приводить у рух електроенергія. Щоб її одержати, треба спалити корисні копалини. А при спалюванні забруднюється атмосфера пилом, сажею тощо.)

— Прокоментуйте цей ланцюжок.

Кран —> насос —> електродвигун —> електроенергія > паливо —>                > забруднення атмосфери.

(Вода до нашого крана надійшла з річки по трубах.)

— Що примусило воду рухатись по трубах, долаючи шлях, під­німатися вгору на найвищі поверхи? (Воду в трубах перека­чують насоси. Вони працюють завдяки електричному дви­гуну. Електричний струм приводить у дію електродвигун. Електроенергію виробляють на електростанціях.)

  1.  Робота в зошиті (завдання 1).
  2.              «Посміємося разом».

КОРИСТЬ ВІД ВОДИ

Учитель. Вода рухає турбіну. Турбіна виробляє електроенергію. Енергія дає нам світло. Коли ще завдяки воді ми одержуємо світло?

Учень. Після того як вимиємо вікна.

  1. Обговорення вірша.

— Які поради ви б дали Гнату-Марнотрату?

Є у мами славний син,

І усі це знають.

Як лишається один —

Електрику вмикає.

Він ввімкнув і те, і те.

Все цікаво стало!

Це ж електрика. Проте

В сім’ї її чимало:

Фен, комп’ютер і плита,

Чайник, кавоварка,

Телевізор... Неспроста

Виникає сварка.

— Є тих приладів безмеж.

А мені як бути?

— За що сварять Гната-Марнотрата?

— Завітаймо до нього додому. Що ж ми ще побачимо?

Зупиніться всі на мить,

Десь водичка тут дзюрчить.

Треба кран нам прикрутить,

Щоб водичку зупинить.

А ось подивіться: це не сонечко блищить,

У нього лампочка вдень чомусь горить.

Вимкнемо її у цю мить,

Бо не одна копієчка згорить!

ПОРАДИ ГНАТУ МАРНОТРАТУ

— Ти вже хлопчик чималий,

Дамо тобі пораду.

Вивчи правила і вмій

Всьому дати раду.

(Діти називають свої правила і поради.)

  1.  Робота в зошиті (завдання 2—4).
  2. Фізкультхвилинка.
  3.              Сторінки незвичайної книги.

— Підійшовши до казкового замку королеви Економіки, ми не можемо зайти до нього, не прочитавши сторінки незвичайної книги.

«Прісна вода — це велика цінність, якої ми маємо обмаль, тому необхідно берегти її. У тих регіонах, де води було дуже багато, людина протягом сторіч не надавала їй значення. Вона надмірно експлуатува­ла підземні водоносні горизонти й забруднювала річки, не думаючи, що одного дня води може не стати. Сьогодні ми вже до цього дійшли».

— Які заходи вживає ваша сім’я щодо використання чистої води?

  1.              Завдання «Оціни вчинок».
  • Рано вранці зазирнуло сонечко у вікно Юркової кімнати. Про­кинувся хлопчик, солодко позіхнув, потягнувся, увімкнув світло й почав робити гімнастику.

— Якої помилки припустився Юрко? А як би ви вчинили?

  • Вирішила Оленка випрати платтячко своєї ляльки. Вибрала вона найбільшу миску, налила в неї води по самий верх, взяла мило й почала прати. Дуже старалась дівчинка, і платтячко стало чис­тим і красивим.

— А чи правильно зробила Оленка? Чи не припусти­лася й вона помилки?

— Привітавшись із нами, королева Економіка пропонує пограти в гру.

  1.         Гра «Добре — погано».
  • Добре закручувати крани. (Добре.)
  • Залишати крани відкритими. (Погано.)
  • Дозволяти трубам протікати. (Погано.)
  • Вчасно ремонтувати труби. (Добре.)
  • Поливати рослини економно. (Добре.)
  • Поливати рослини зі шланга. (Погано.)
  • Використовувати воду лише один раз. (Погано.)
  • Використовувати кілька разів воду. (Добре.)
  1.         Поради королеви Економіки.

— Погостювавши, ми збираємось додому. На прощання господи­ня казкового замку радить:

  • Мити тротуар і під’їзд до будинка зі шланга неекономно.
  • Мий свій велосипед чи машину батьків за допомогою води, налитої у відро, а не через шланг.
  • Намагайся бути охайним, не бруднити одяг, тоді і прати його потрібно буде рідше.
  • Можна економити воду при купанні, виключати воду, коли намилюєшся або чистиш зуби.
  • Стежте за тим, щоб усі крани були відремонтовані й закриті. Вимикай електроприлади, коли ними не користуються.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Можливо, ви самі запропонуєте ще якісь поради щодо еконо­мії та збереження води та електроенергії у вашому домі.

— Як ви розумієте цей вислів?

  • Із добрих справ кожної людини, що живе на землі, проростає добробут усієї країни.

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку