26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок" Тварини. Різноманітність тварин".

Про матеріал
Урок допоможе учням сформувати уявлення про різноманітність тваринного світу, розвивати пізнавальний інтерес; виховувати спостережливість, вміння помічати неповторність і красу природи.
Перегляд файлу

Тема. Тварини. Різноманітність тварин.

Мета. Дати уявлення про дивовижний і таємничий світ тварин, ознайомити із особливостями зовнішньої будови та способом життя, показати залежність життя від рослин, виховувати почуття інтересу та захоплення до світу тварин.

Обладнання. Малюнки тварин, таблиця” Тварини – частина живої природи”, Малюнок сонечка із хмаринками – завданнями, конверти із  малюнками тварин, таблиця “ Класифікація тварин”, мультимедійна дошка.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання. ( слайд 1 )

 

  • Діти, сьогодні день видався похмурий, але , щоб у нас був хороший робочий настрій, запросимо в гості Сонечко з його веселими промінням    ( Показую малюнок Сонечка, на якому прикріплені завдання – хмаринки )

Діти :

  • Вийди,  вийди  ,сонечко,

На зимове полечко.

В школу загляне на наше подвір’ячко .

До маленьких діточок, твоїх квіточок.

Там вони навчаються, тебе дожидаються.

Вчитель. Ось і завітало до нас Сонечко, посвітлішало в класі від його проміння. А кожна хмаринка має для нас різні завдання: загадки, робота в групі, ігри.

2. Завдання 1. Робота з календарем. ( слайд2 ) ( Знімаю хмаринку, зачитую завдання. Діти заповнюють календар природи )

слайд 2

Народний календар ( Крісло автора).

6 лютого – Оксани. Яка Оксана така й весна. Коли день ясний і тихий, то весна буде гожою, якщо в обід сонце – рання весна, а коли хурделиця, то затягнеться надовго.

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання 2. Робота з кросвордом.

 

 

 

 

 

( Зачитую загадки про тварин, діти відгадки записують у кросворд )

Відгадайте, діти, хто

 Має носик – долото?

Ним комах з кори виймає,

Про здоров’я лісу дбає.

 ( Дятел )

  1. В теплій шубі він лежить.

Цілу зиму міцно спить.

А пробудиться від сну –

Зустрічатиме весну. (Ведмідь )

  1. Пара довгих вушок,

 Сіренький кожушок,

Швидкий побігайчик,

 А зветься він … (зайчик)

  1. Хто його вб є, свою кров проллє. (Комар )
  2. В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її … ( лисиця )

  1. Я скажу, а ти – повір.

Пробігав по лісу звір.

Ніс на лобі два куща,

Їх йому носить не лінь

Ну на те він і … (Олень)

  1. У лісі біля пня біготня, метушня,

Народ робочий весь день клопоче.  ( Мурашки )

  • Прочитайте слово у виділених клітинках. ( Тварини )

Повідомлення теми і мети уроку.

Як ви думаєте, що ми будемо вивчати на уроці ?

Вірно . Сьогодні ми будемо говорити про тварин, ознайомимося з їхньою будовою та способом життя.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 3 Асоціативна павутинка ( слайд 3)

 

 

слайд 3

 

Вчитель. Зараз на вас чекає такий вид роботи, як павутинка. Потрібно до слова тварина дібрати ознаки, які стосуються цього слова.

Бесіда вчителя з елементами розповіді.

  1. До якої природи належать тварини ?
  2. Які ознаки властиві живим організмам?
  3. Чому живу природу поділили на рослин і тварин ? Чим вони відрізняються ?

( Основна відмінність – це те чим вони живляться.)

  • Як живляться рослини ? Де беруть собі їжу ?
  • Чим живляться тварини ?

Тому їх поділяють на рослиноїдні, хижі та всеїдні. А ще відрізняються тим , що рослини ростуть протягом всього життя, а тварини – у ранньому віці. Наприклад, у столітнього дуба ростуть гілки.

          Висновок. Отже, тварини як і рослини є частиною природи.

            Демонстраційний експеримент.

  • Завдання 4. Ми серед  природи   ( слайд 4 )

 

слайд 4

Вчитель. Зараз ми з вами  побуваємо  в природі. Попробуємо уявити себе тваринами. Я буду показувати малюнок тварини, а ви будите імітувати її голос та рухи.

  • Чим схожі між собою ці тварини? ( Показ таблиці Тварини – частина живої природи”)  

                          слайд 5

  • Висновок. Отже всі тварини мають однакову  зовнішню будову : голова, тулуб, кінцівки, хвіст.

Виклад змісту нового матеріалу. Створення проблемної ситуації.

  • Де живуть  тварини ? ( Тваринний світ дуже різноманітний. Тварини можна зустріти скрізь у природі . Там, де для них є їжа, схованка від ворогів, місце для влаштування  житла : у воді й на суші, під землею, у повітрі. ( Показ малюнка )
  • Які тварини проводять свій час у воді ? ( Риби, кити, дельфіни ).
  • - У грунті ? ( Кроти, землерийки, черв яки  .)
  • Яких тварин можна зустріти у повітрі ? ( Птахи, комахи, кажани )
  • А які живуть на суші ? ( Вовк, лисиця, змії, ящірки )
  • Вчитель. Як бачите тваринний світ дуже різноманітний. Для досконалого його вивчення  їх поділили на групи.

Завдання 5 Робота з таблицею “ Класифікація тварин” (слайд 6) (Пояснюю, чому ту чи іншу тварину віднесено до відповідної групи.

слайд 6

слайд 7

  • Діти, зверніть увагу, чому  у групі звірів та птахів по два представники ?

( Дикі і свійські )

  • Яких тварин ми називаємо дикими ?
  • Які тварини ми називаємо свійськими ?

Висновок. За участю людини  тварин поділяють на диких і свійських.

Завдання.6.  Фізкультхвилинка.. ( слайд 8 )

           Мотивація  уроку та його  практичне застосування.

Завдання 7. Робота з підручником. Для допитливих ( слайд 9 )

Тварини – то наші маленькі друзі і повинні все знати про них. Тому зараз відкрийте підручники і прочитайте висновок на с. 103.

 

слайд 9

Завдання  8. Робота в групі. ( слайд 10 )

 

слайд 10

Перед дітьми лежать будиночки із написами та конверти із тваринками. Потрібно поселити тваринку у відповідний будиночок .Висновок. – Чому так розмістили тварин ?

              ІV. Закріплення

  1. Завдання 9. Робота в зошиті  с. 37

- завдання 1. Доповни схему

- завдання 2. Закресли зайву назву тварини в кожному ряді.

2. Завдання 10. Ігри ( слайд 11 )

 

 

слайд 11

Гра 1 . Угадай тваринку.

2. Сенкан Тварина

3. Поетична хвилинка

- Діти на уроці читання ви складали віршики про природу. Зачитайте їх.

Висновок. Тварин треба любити, оберігати і піклуватися про них.

V. Домашнє завдання.

Більше дізнатися про групи тварин, виконати малюнки, скласти загадку про тварину на вибір

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку