Тема. Тварини. Різноманітність тварин.
Мета. Дати уявлення про дивовижний і таємничий світ тварин, ознайомити із особливостями зовнішньої будови та способом життя, показати залежність життя від рослин, виховувати почуття інтересу та захоплення до світу тварин.
Обладнання. Малюнки тварин, таблиця” Тварини – частина живої природи”, Малюнок сонечка із хмаринками – завданнями, конверти із малюнками тварин, таблиця “ Класифікація тварин”, мультимедійна дошка.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання. ( слайд 1 )
Діти :
На зимове полечко.
В школу загляне на наше подвір’ячко .
До маленьких діточок, твоїх квіточок.
Там вони навчаються, тебе дожидаються.
Вчитель. Ось і завітало до нас Сонечко, посвітлішало в класі від його проміння. А кожна хмаринка має для нас різні завдання: загадки, робота в групі, ігри.
2. Завдання 1. Робота з календарем. ( слайд2 ) ( Знімаю хмаринку, зачитую завдання. Діти заповнюють календар природи )
слайд 2
Народний календар ( Крісло автора).
6 лютого – Оксани. Яка Оксана така й весна. Коли день ясний і тихий, то весна буде гожою, якщо в обід сонце – рання весна, а коли хурделиця, то затягнеться надовго.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Завдання 2. Робота з кросвордом.
( Зачитую загадки про тварин, діти відгадки записують у кросворд )
Відгадайте, діти, хто
Має носик – долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає.
( Дятел )
Цілу зиму міцно спить.
А пробудиться від сну –
Зустрічатиме весну. (Ведмідь )
Сіренький кожушок,
Швидкий побігайчик,
А зветься він … (зайчик)
Довгий хвіст пухнастий має,
Їй на місці не сидиться,
А зовуть її … ( лисиця )
Пробігав по лісу звір.
Ніс на лобі два куща,
Їх йому носить не лінь
Ну на те він і … (Олень)
Народ робочий весь день клопоче. ( Мурашки )
Повідомлення теми і мети уроку.
Як ви думаєте, що ми будемо вивчати на уроці ?
Вірно . Сьогодні ми будемо говорити про тварин, ознайомимося з їхньою будовою та способом життя.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Завдання 3 “ Асоціативна павутинка” ( слайд 3)
слайд 3
Вчитель. Зараз на вас чекає такий вид роботи, як павутинка. Потрібно до слова тварина дібрати ознаки, які стосуються цього слова.
Бесіда вчителя з елементами розповіді.
( Основна відмінність – це те чим вони живляться.)
Тому їх поділяють на рослиноїдні, хижі та всеїдні. А ще відрізняються тим , що рослини ростуть протягом всього життя, а тварини – у ранньому віці. Наприклад, у столітнього дуба ростуть гілки.
Висновок. Отже, тварини як і рослини є частиною природи.
Демонстраційний експеримент.
слайд 4
Вчитель. Зараз ми з вами побуваємо в природі. Попробуємо уявити себе тваринами. Я буду показувати малюнок тварини, а ви будите імітувати її голос та рухи.
слайд 5
Виклад змісту нового матеріалу. Створення проблемної ситуації.
Завдання 5 Робота з таблицею “ Класифікація тварин” (слайд 6) (Пояснюю, чому ту чи іншу тварину віднесено до відповідної групи.
слайд 6
слайд 7
( Дикі і свійські )
Висновок. За участю людини тварин поділяють на диких і свійських.
Завдання.6. Фізкультхвилинка.. ( слайд 8 )
Мотивація уроку та його практичне застосування.
Завдання 7. Робота з підручником. Для допитливих ( слайд 9 )
Тварини – то наші маленькі друзі і повинні все знати про них. Тому зараз відкрийте підручники і прочитайте висновок на с. 103.
слайд 9
Завдання 8. Робота в групі. ( слайд 10 )
слайд 10
Перед дітьми лежать будиночки із написами та конверти із тваринками. Потрібно поселити тваринку у відповідний будиночок .Висновок. – Чому так розмістили тварин ?
ІV. Закріплення
- завдання 1. Доповни схему
- завдання 2. Закресли “зайву” назву тварини в кожному ряді.
2. Завдання 10. Ігри ( слайд 11 )
слайд 11
Гра 1 . Угадай тваринку.
2. Сенкан “ Тварина”
3. Поетична хвилинка
- Діти на уроці читання ви складали віршики про природу. Зачитайте їх.
Висновок. Тварин треба любити, оберігати і піклуватися про них.
V. Домашнє завдання.
Більше дізнатися про групи тварин, виконати малюнки, скласти загадку про тварину на вибір