Конспект уроку з природознавства для 1-го класу на тему «Рідний край». Міні-проект «Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)»

Про матеріал

Метою уроку є закріпити і підсумувати знання дітей по темі «Рідний край». Вчити дітей самостійно працювати з додатковою літературою. Систематизувати знання дітей про ліс, про гори, про рідний край; розширювати їх пізнавальний досвід. Удосконалювати навички аналізувати проблемні ситуації; узагальнювати знання дітей про значення природи для людей, про охорону і збереження природи рідного краю; формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи. Виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю; дбайливе ставлення до неї.

Перегляд файлу

Тема. Узагальнюючий урок за темою «Рідний край». Міні-проект «Моє улюблене місце відпочинку на природі в місті (селі)»

 

Мета. Закріпити і підсумувати знання дітей по темі «Рідний край». Систематизувати знання дітей про ліс, про гори, про рідний край. Сприяти формуванню в учнів потреби до пізнання світу, рідного краю; розширювати їх пізнавальний досвід. Удосконалювати навички аналізувати проблемні ситуації; узагальнювати знання дітей про значення природи для людей, про охорону і збереження природи рідного краю. Розвивати спостережливість, мислення, зв’язне мовлення, увагу, творчу уяву, пізнавальні здібності; формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи. Виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю; дбайливе ставлення до неї.

 

Обладнання. Мультимедійна дошка, проектор, презентація в Power Point, кольорові конверти із завданнями

 

Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.

 

План уроку

1 Організація класу

   1.1 Привітання

   1.2 Повідомлення теми і мети уроку

   1.3 Вправа «Погода»

2 Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок

   2.1 Інтерактивна вправа «Чарівні конверти»

   2.1.1 Місце, де я живу (Вправа «Ромашка»)

   2.1.2 Водойми рідного краю (Дидактична гра «Впізнай водойму»)

   2.1.3 Рослини рідного краю

   2.1.4 Тварини рідного краю

   2.2 Фізкультхвилинка

   2.3 Міні-проект «Моє улюблене місце відпочинку на природі»

   2.4 Пам`ятка щодо поведінки в природі

3 Підсумок уроку

   3.1 Бесіда

   3.2 Декламування вірша

Хід уроку

 

1. Організація класу.

  1.1 Привітання.

   1.2 Повідомлення теми і мети уроку.

Знову день почався, діти.

Всі зібрались на урок.

Тож пора нам поспішити –

Кличе в подорож урок.

(Звучить запис звуків лісу.) 

- Що ви почули? (Шум дерев, спів пташок, шелест трави)

- Хто здогадався, в яку подорож ми вирушаємо?

- Вірно, ми помандруємо стежинками рідного краю.

Як не любить той край

Як не любить той край,

Де вперше ти побачив

Солодкий дивний світ,

Що ми звемо життям,

Де вперше став ходить

І квіткою неначе

В його теплі зростав

І усміхавсь квіткам!

                        (В.Сосюра)

А тепер уважно перевірте, чи все готово до подорожі: підручник, зошит, ручка і чудовий настрій!

   1.3 Вправа «Погода»

- Але спочатку дізнаємось яка сьогодні погода надворі. Слово нашому черговому синоптику.

- Зараз пора року … . Сьогодні … . Надворі … погода. Небо … . Температура повітря … . Опади … .

   Отож, погода сприятлива  і я бажаю всім під час подорожі гарного настрою і багато цікавих вражень.

2. Узагальнення і систематизація знань і навичок.

   2.1 Інтерактивна вправа «Чарівні конверти».

- Визначити маршрут нашої подорожі допоможуть «чарівні конверти», що знаходяться у вас на парті. В середині них є пазли, коли кожна група їх складе, то ми дізнаємось куди будемо мандрувати.

   2.1.1 Місце, де я живу.( Вправа «Ромашка».)

 - Перша група складає пазли про Карпати.

- На кожній пелюстці написано по одному запитанню по темі. Вчитель, взявши в руки пелюстки «ромашки», підходить до учнів, а вони, в свою чергу, вибирають собі одну «пелюсточку».

   Кожен зачитує своє завдання і дає відповідь:

1) Як називаються гори, де ми живемо?

2) Яка найвища вершина Карпат?

3) Які річки течуть у Карпатах?

4) Як називаються пасовища у Карпатах?

5) Яке дерево поширене у Карпатах, на честь якого названо край?

6) Правила поведінки в лісі.

       7) Чому тут збудовано багато санаторіїв, будинків відпочинку?

   (Учні опрацьовують завдання, а з виворітної сторони пелюстки записані букви. Якщо їх вивісити на дошці, то утворюється слово – КАРПАТИ.)

 

Вчитель.

   Карпати – це величні і неповторні гори, покриті віковічними лісами, бурхливі ріки, кришталево прозорі високогірні озера – «морські очі», барвистий килим полонин з отарами овець, мелодії гуцульської трембіти… Таким на мить постає в уяві цей чудовий край чарівної природи, невичерпних земних багатств визначних пам’яток минулого, працьовитих і талановитих людей.

  Карпати – тільки тут найбільше лісів.

  Карпати – тільки тут випадає найбільше опадів в Україні.

  Карпати – тільки тут найбільше річок.

  Карпати – тільки тут іграшки роблять із сиру.

  Карпати – тільки тут є «висячі» болота.

  Карпати – тільки тут білки взимку чорні.

  Карпати – тільки тут є пухнасті квіти.

  Кажуть люди, що той на світі не жив, хто у Карпатах не був. І правду кажуть, бо що вартий світ без Карпат. 

  А тепер послухаємо декілька віршів про наші Карпати.

 

   2.1.2 Водойми рідного краю. (Дидактична гра «Впізнай водойму».)

(Складено із пазлів малюнок про водойми.)

- Отже далі буде іти мова про водойми рідного краю.

- А зараз пограємо в гру «Впізнай водойму». Вам потрібно відгадати загадку і дати характеристику водоймі.

До водиці звідусюди

Йдуть стрімким потоком люди, -

Всім їм сили додало

Чудодійне …(джерело)

 

У проваллі глибоко

Виблискує око.

                        (Криниця)

Біля нашого села

Вибігла із джерела:

Між лугами, між полями,

Між крутими берегами

Ген – до моря побрела.

                                  (Річка)

   2.1.2.1 Гра «Так чи ні»

- Наш край – це край, де дуже мало джерел та річок.

- У нашому краї є річки, що не замерзають?

- Водойми потребують охорони?

- Чиста вода необхідна тільки людині?

- Водойма приховує небезпеку?

- Люди заподіюють багато шкоди водоймам та їх мешканцям?

   2.3 Рослини рідного краю.

   Третя група складає пазли із малюнком про рослини. Отже, наступна зупинка «Рослини рідного краю».

   2.1.3.1 Гра «Впізнай рослину за описом»

1) Ця квітка приносить не тільки здоров’я, а й добро, ніжність. Її білі пелюстки утворюють віночок, а серединка, мов золоте сонечко. (Ромашка)

2) Улюблені українцями квіти, які прикрашають кожне подвір’я, цвітуть довго і яскраво. Образ цих квітів, як погляд матері, промовляє до самого серця. (Чорнобривці)

3) Дзвоникоподібна ніжно-синя квіточка, листочки, немов зелені рученьки. Коли він розквітає, зима минає. (Пролісок)

4) Набіжить вітерець, повіє, капелюшок мій розвіє, наче пух. (Кульбаба)

5) Квітка скромності і чистоти. Має дивовижний, ніжний запах та фіолетове забарвлення. Розквітає з приходом весни. (Фіалка)

   2.1.4 Тварини рідного краю.

- Складає четверта група пазли про тварин.

   2.1.4.1 Гра «Знайди зайве слово»(слайди)

1) Ведмідь, заєць, лев, рись.

2) Сорока, дятел, синиця, страус.

3) Форель, плотва, акула, щука.

4) Муха, хрущ, мурашка, метелик, скорпіон.

5) Саламандра, сом, вуж, ящірка.

6) Порося, ведмідь, кішка, собака, корова.

   2.1.4.2 Гра «Підбери пару «картинка-слово»

   Вчитель показує картинку, а діти з кожної групи підбирає слово.

 (Тварини з Червоної книги)

   2.2 Фізкультхвилинка.

Гори – (діти піднімають руки вгору),

вода – (руки в сторони),

рівнини – (присідають).

   2.2 Міні-проект «Моє улюблене місце відпочинку на природі»

 Ми провели опитування у нашому класі: які є найкращі місця відпочинку на природі. Вибрали сім найчарівніших, наймальовничіших місць відпочинку на Путильщині. А зараз ми побачимо їх презентацію.

- Навіщо нам потрібні улюблені місця відпочинку на природі?

- Що дають улюблені місця відпочинку на природі людині?

- Як повинна ставитися людина до цих місць?

     - Що ми можемо зробити, щоб зберегти красу природи?

 

       ПЕЧЕРА ДОВБУША

http://www.trip.cv.ua/pictures/galery/karpaty4.jpg      

 

 

 

 

 

   Печера Довбуша – одна із найцікавіших природних та історичних пам’яток Буковинських Карпат. Знаходиться вона на вершині гори над Підзахаричами і названа на честь легендарного народного героя О.Довбуша. По легенді, 1740-41 рр. ватажок опришків діяв зі своїм загоном в районі Підзахаричі і Розтоки. Ця печера служила одним із притулків повстанців. Печер, в яких ховався Довбуш, у Карпатах є кілька. За легендою, в одній він сховав свої скарби. Можливо саме тут…

ПРОТЯТЕ КАМІННЯ

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSkWBtm5cDvjJ2i9HH7IVkyh1VI4UTYvrPU1oEywVoyA_hj26X1nQ

   Протяте каміння – це скелі, що утворилися в результаті виходу на денну поверхню потужних сірих пісковиків, а процеси вивітрювання надали їм чудернацьких форм. Вони вражають своїми гігантськими розмірами, монолітністю й неповторністю. Скелі розбиті тріщинами (протяті, тобто пробиті) від одного до кількох десятків метрів. За легендою, ці тріщини утворилися інакше. Колись давно, горяни не мали зручного шляху, аби спуститися з гір, вони знайшли доволі легкий спосіб – нагрівали у казанок воду і виливали її на скелі. Окріп розмивав піщані породи і в результаті у гірському схилі утворювалися невеликі «протяті» проходи-печери. З того часу це урочище так і називають «Протяте каміння». Але найцінніше в урочищі – це гігантська десятиметрова кам’яна арка «Соколине око», рідкісна форма, що утворилася на вершині 40-метрової скелі. Позаду арки є невелика трикамерна печера.

КАМ’ЯНА ЖАБА

http://ukrainaincognita.com/sites/default/files/u77/36a842e249d3.jpg

   Камінь «Жаба» - цікавий геологічний об’єкт, що розташований на березі річки Черемош у с. Мариничі.

   Кам’яна Жаба представляє собою велетенську кам’яну брилу, що утворює невеликий мис, який своєю формою нагадує величезну жабу з витягнутою головою, що ніби п’є воду з гірської річки. В залежності від погодних умов

«Жаба» виглядає по-різному. Після сильних зливів її видно лише частково. Якщо ж дощів не було хоча б пару днів, то «Жабу» видно у повній красі.

КАМ’ЯНА БАГАЧКА

 

http://ukrainaincognita.com/sites/default/files/u77/fee1794e0f00.jpg  

   В селі Усть-Путила, де Черемош тече, де смерека і сосна аж під хмари росте, на обочі є висока сива скеля, схожа на огрядну жінку, брили подібні до ніг і рук має.

   Кам’яна багачка – це скеля, що розташована ліворуч від дороги і являє собою геологічне утворення пірамідальної форми висотою 30 метрів, шириною в основі 12 метрів, і справді нагадує постать людини.

   Це рідкісний випадок форми вивітрювання. У місцевих мешканців її поява овіяна легендою.

   Жила дуже давно багачка. Мала вона безліч кіз і овець, а грошей – повні бочки. Не злічити того всього добра. І прийшла якось до неї вдовиця з немовлям на руках.

- Дайте, пані, кавалок хліба, з голоду вмираємо я і моя дитина.

- Не дам, не проси, - крикнула багачка і кинула в нещасну камінь.

- А бодай ти сама каменем стала, - закляла багачку бідна жінка.

   І тоді сталося чудо: багачка перетворилася в кам’яну скелю, яка стоїть і понині в селі Усть-Путила.

РІЧКА ЧЕРЕМОШ 

Похожее изображение

   Важко, напевно, знайти на карті Європи, іншу таку ріку, яка порівняно невеликих розмірів і користувалася б у туристів такою популярністю, і про яку було б складено стільки пісень, легенд, переказів.

   В селі Усть-Путила зливаються річки Путилка і Черемош, а далі вона впадає у річку Прут. Протяжність річки близько 80 км, швидкість течії 15 км/год. Вона викликає великий інтерес у любителів водного туризму. Тут мандрівник зустрічається з складними природними перешкодами. Також можна влаштувати сплав-походи на катамаранах, рафтах, а також плотах.

 

ОЗЕРО «БУКОВИНСЬКЕ ОКО»

Картинки по запросу озеро буковинське око

   Гірське око – озеро природного походження. Горяни його по-різному називають: Буковинське, Карпатське, Чорне око. Воно лежить в кілометрі на схід від села Яловичори на схилі гори Дворелець. Розташоване на висоті 1028 м над рівнем моря.

   Багато чого відомо про Гірське око, але ще більше таємниць залишаються досі не розгаданими. І одна з них – його походження. Переповідають, що це озеро старе, як світ, і про нього знали ще з діда-прадіда. Як не дивно, що до цього часу ще нікому не вдавалось з’ясувати його справжню глибину. Все тут оригінальне і неповторне, як і сама місцина.

ЗАКАЗНИК «ЧОРНИЙ ДІЛ»

 

Картинки по запросу заказник красний діл парк черемоський

   Чорний Діл – заказник загальнодержавного значення. Розташований на південний захід від села Сарати Путильського району Чернівецької області.

   Створений у 1980 році. Площа його становить 263 га.

   Вершини і схили гір вкриті ялиновими лісами. На вершинах і подекуди серед лісів трапляються полонини. Тут зростає понад 50 видів рослин, серед яких 10 видів занесено до Червоної книги України: білотка альпійська, лілія лісова, орлики трансільванські, борід ник шерстистоволосистий та інші. Багатий також тваринний світ: рись, вовк, кабан, куниця лісова тощо.

2.4 Пам`ятка щодо поведінки в природі.

   - А тепер давайте пригадаємо правила поведінки в природі. Станьмо всі дружно в «Екологічне коло». Кожний з вас називає правило і прикріплює на карту Буковини. Погляньте, як вона розквітла. От що нам потрібно робити , щоб ми були щасливі.

 

3. Підсумок уроку.

3.1 Бесіда.

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Чи хотіли б ви, щоб до нас приїздили гості?

- Що би ви їм побажали?

3.2 Декламування вірша «Бережіть природу»

Пам`ятай зеленого коника біля своїх ніг,

Пам`ятай тихий вітер, що між трави пробіг,

Не забудь приголубити в лузі ромашку,

Посади деревце – це для тебе неважко.

Бережімо квітку в лузі, деревце.

Вбивцею не станемо Природи.

Пам`ятаймо, діти, ми про це.

   Наше завдання зберегти цей чарівний світ природи. І в цьому нам допоможуть наша доброта, відповідальність і турбота. Тож давайте творити добро скрізь і завжди! Будьмо гідними громадянами нашої країни!

 

 

docx
Додано
5 березня 2018
Переглядів
4452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку