Екологічний проект "Краплинка"

Про матеріал

Робота над проектом спрямована на формування більш глибокого уявлення про воду – речовину, роль якої важлива для життя природи та людини. Проект призначений для розгляду властивостей води, які мають важливе значення для існування людини. Робота над проектом сприяє розвитку пізнавальної активності, пошукової діяльності учнів, дослідницьких умінь, навичок роботи на комп'ютері, комунікативних навичок. Учні оформлюють результати своїх досліджень у вигляді презентацій, буклетів, публікацій.

Участь у проекті допомогає самостійно опрацювати інформаційні матеріали, удосконалює уміння аналізувати актуальність питання, формує знання про основні властивості води, її джерела. Проект спрямований на розвиток особистих умінь учнів, які в процесі роботи розвивають мислення. У ході підготовки та в процесі створення презентаційних матеріалів удосконалюються навички виступу перед аудиторією, уміння планувати, підбирати необхідний матеріал, використовувати додаткові джерела інформації, структурувати свій виступ, використовувати мультимедійні засоби.

Перегляд файлу

ПРОЕКТ «КРАПЛИНКА»

 

 Актуальність теми. Кажуть, що вода – це життя. І справді, що б робили люди, тварини, рослини та інші живі організми без води? Уявили…

На жаль, не всі цінують воду і помічають її красу. Так, саме красу, адже вода не тільки корисна, але й дуже-дуже гарна. Якщо літнього ранку, коли сонце тільки-но прокинулось, придивитися до крапель роси, можна побачити, як в одній краплині переливаються сотні відтінків і, здається, в ній бачиш віддзеркалення цілого світу…

У такі моменти справді відчуваєш, що життя прекрасне і хочеться радіти. А для цього потрібно так мало і водночас так багато. Потрібно просто вміти відчувати природу… Люди, яким це вдається, по-справжньому щасливі…

Вода – сама унікальна та загадкова речовина на Землі. Вона відіграє важливу роль в усіх життєвих процесах та явищах, які відбуваються на  планеті. Та в наш час постала глобальна проблема забруднення води.  Ставлення  людей до водного дару має стати камертоном чистоти до життєдайного соку Землі як Божого дару!

Бережімо ріки, бережімо води,

Як матусю рідну, бережім природу!

Мета проекту :

  • формувати уявлення учнів про цінність та значення води у житті людини, навички екологічно грамотної поведінки біля водойми, турботливого ставлення до природи, навички самоорганізації;
  • узагальнити знання про водні ресурси рідного краю;
  • розвивати комунікативні навички школярів, критичне мислення, навички аналізу та рефлексії;
  • стимулювати учнів до самооцінної освітньої діяльності.

ANd9GcQa8_Uv2ro_nIMhwEKGCpMTaCuAg6uLafd-CWfGkh5Xvlm1a1To

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематичний напрям  екологічний

Компетентності , що формує проект

В галузі культури              +

В інформаційній сфері      +

Основні питання, які порушує проект:

  •            Виховання шанобливого ставлення до природи; бажання зберегти та примножити природні багатства.
  • Формування позитивної мотивації на природоохоронну діяльність.
  • Розвиток навичок науково – дослідницької роботи з пізнання природи.

Проблемне питання проекту

Чи можливе життя без води?

Самостійні дослідження учнів:

  •             дослідити, що дає людині вода, властивості води;
  •             провести розвідку водних ресурсів села;
  •             пошук прислів'їв, загадок, віршів, ребусів на задану тему.

Учасники проекту

Учні, батьки, учитель.

Характер координації

Безпосередній

Оформлення результатів проекту

Публікація, буклет, мультимедійна презентація.

Вид проекту

Дослідницько – пошуковий, груповий.

Тривалість проекту

Середньої тривалості

Стисла анотація проекту

Робота над проектом спрямована на формування більш глибокого уявлення про воду – речовину, роль якої важлива для життя природи та людини. Проект призначений для розгляду властивостей води, які мають важливе значення для існування людини. Робота над проектом сприяє розвитку пізнавальної активності, пошукової діяльності учнів, дослідницьких умінь, навичок роботи на комп’ютері, комунікативних навичок. Учні оформлюють результати своїх досліджень у вигляді презентацій, буклетів, публікацій.

Участь у проекті допомогає самостійно опрацювати інформаційні матеріали, удосконалює уміння аналізувати актуальність питання, формує знання про основні властивості води, її джерела. Проект спрямований на розвиток особистих умінь  учнів, які в процесі роботи розвивають мислення. У ході підготовки та в процесі створення презентаційних матеріалів удосконалюються навички виступу перед аудиторією, уміння планувати, підбирати необхідний матеріал, використовувати додаткові джерела інформації, структурувати свій виступ, використовувати мультимедійні засоби.

Програмно – технічне забезпечення проекту

Комп'ютер, принтер, проектор, цифровий фотоапарат, засоби для дослідів, Інтернет - ресурси

Матеріали на друкованій основі

Посібники, довідники, енциклопедії

 

Оцінювання діяльності учнів:

  • активність учасників проекту;
  • глибина розкриття проблеми;
  • характер спілкування між учнями;
  • практична цінність результату;
  • мовленнєвий рівень учасників під час презентації.

Очікувані результати:

  • Сформоване почуття позитивного ставлення до об'єктів природи.
  • Прагнення до збереження та примноження природного багатства України.
  • Відповідальність за поведінку серед природи.
  • Активна участь у природоохоронній діяльності.

 

 

 

 

 

 

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLHTsXM9ZlNYuSmwbBUMiM33GeSPZAkggZo7kEmwcrqaLZdK1d

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Шляхи реалізації проекту

 

 

Етапи роботи над проектом

Зміст проектної діяльності

Забезпечення реалізації проекту

Виконавці

І етап -

етап постановки мети-усвідомлення учнями задачі

І тиждень жовтня,2017р.

1.Спрямування до мети.

2.Формування проблеми проекту.

3.Обдумування шляхів вирішення проблеми.

1.Призначення координатора.

2.Висування ідей вчителем та учнями,

аргументування своїх думок.

Учасники проекту

ІІ етап -

етап планування роботи – вибір раціонального способу дій

ІІ-ІІІ тиждень

жовтня, 2017р.

 

1. Група «Науковці»:

Робота в бібліотеці «За сторінками

журналів і газет».

Інтерв'ю у старожилів про водні ресурси краю.

Поради дорослих.

 

2. Група «Дослідники»

У лабораторії у вчителя біології «Вода під мікроскопом».

Досліди «Властивості води».

 

3.Група «Літератори»

З'ясовує, що каже нам про воду народна мудрість та чи живе вода у віршах?

Складає загадки, ребуси, кросворди.

 

4. Складання маршруту «Розвідка водних ресурсів місцевості».

 

5. Розвідка водних ресурсів рідного села.

 

 

 

 

1.Формування груп:

«Науковці»,

«Дослідники»,

«Літератори».

 

2.Пошук однодумців.

 

3.Розподіл

обов'язків у групі.

 

4. Збір інформації та фактичних матеріалів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Складання карти.

 

 

 

 

6. Подорож

класом за наміченим маршрутом.

 

 

 

 

 

 

Група «Науковці»

 

 

 

 

 

Група «Дослідники»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Група «Літератори»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Булавін Л.М.

Учасники проекту

ІІІ етап –

етап виконання – реалізація діяльності

ІV тиждень жовтня ,2017р.

1.Узагальнення та обговорення отриманих

результатів.

2. Виготовлення буклетів,

публікацій, презентацій.

 

Самостійна

робота учасників проекту.

 

Учасники проекту, батьки, учитель

ІV етап -

етап перевірки результатів

І тиждень листопада, 2017р

Презентація проекту Конференція «Усе про воду».

Висвітлення

результатів проекту в шкільній газеті.

Учасники проекту, батьки, педагоги

 

 

 

 

 

 

 

Захист проекту

 

Конференція «Усе про воду»

 

 Мета: формувати вміння милуватися природою, її красою; розвивати вміння висувати проблему, шукати шляхи її розв'язання; виховувати шанобливе ставлення до природи, бажання зберегти та примножити природні багатства.

 Методичне забезпечення: проектор, цифровий фотоапарат, виставка літератури, мультимедійна презентація, публікація, буклет.

Хід конференції

Кл. керівник. Цього ранку зі мною трапилася незвичайна пригода. Дорогою до школи я почула, як перешіптуються між собою гілочки дерев. Настала пізня осінь. Принесла вона не тільки великий урожай у своєму кошику, а й багато дощів. Тихо падають краплинки на землю.

А ви хочете побути краплинками, дощем? Давайте заплющимо очі й уявимо

Я — краплинка дощу.

Я випливаю з великої хмари і лечу на землю.

Я — маленька прозора краплинка.

     Мені приємно летіти в повітрі серед інших краплин.

     Вітер несе мене вправо... А тепер вліво...

     Я — краплинка дощу.

     Я спускаюсь на землю і кричу їй: «Доброго дня!»

     Мене підхоплює легенький вітерець, і я співаю йому: «Доброго дня!»

Я вмиваю гарненьку квіточку, торкаюсь її губами, руками, всім тілом.

Я обливаю її й стаю зовсім маленькою  краплинкою.

Я м'яко спускаюсь в обійми теплої землі, і вона з полегшенням зітхає: «Доброго дня!»

 І ось до нас у гості я привела сьогодні маленьку краплинку Капу. Вона буде присутня  на нашій презентації, яку ви готували протягом чотирьох тижнів, щоб дізнатися: що дає людині вода, властивості води, джерела води рідного села.

Краплинка. Добрий день! Рада вітати вас на Землі!

Кап-кап-кап — краплинка я маленька.

Грім і блискавка — це мої тато й ненька.

капітошка1Я зійшла на землю із хмаринки,

Щоб водою напоїть рослинки.

Доль-дінь-доль — я крапелька дощу,

Квіточки нап'ються досхочу.

Розцвіте земля духмяним цвітом,

Щоб раділи і сміялись діти.

Стук-стук-стук — я б'юся об віконце.

Дощ пройде, і знову буде сонце.

У повітрі буде прохолода й свіжість.

Я природі подарую ніжність.

Кл. керівник. Але перш ніж  ви розпочнете звітувати про свою роботу, давайте з'ясуємо, для чого на Землі необхідна вода. Звернімося до таблиці (таблиця на екрані), а потім ви поділитесь тими цікавими фактами, які знайшли в додатковій літературі.

  • Організм людини на 2/3 складається з води.
  • Дорослій людині потрібно споживати 2,5 л на день (1 л рідини надходить до організму людини з їжею; 1 л — рідина, яку ми випиваємо; 0,5 л організм виробляє самостійно в процесі згоряння жирів).
  • Людина не може прожити без води більше 8 діб.
  • За своє життя людина споживає 50-60 т води.
  • Щоб виростити 1 кг овочів, зернових культур, потрібно 2 т води.
  • Щоб добути 1 т вугілля, потрібно 5 т води.
  • Щоб виготовити 1 т сталі, потрібно 300 т води.

     Повідомлення учнів

Свої повідомлення діти ілюструють малюнками

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\Фото0231.jpg

 

 

 

 

 

 

   Потерпаючи від спраги, бізони відчувають воду за 5-7 км.

  • Американський тушканчик взагалі не п'є води – йому досить вологи, яку він отримує із зерняток.
  • Медузи на 95-98% складаються з води.
  • Рослини дещо витриваліші до браку води, ніж тварини. Якось під час досліду кактус вагою 37 кг  не поливали 6 років. За цей час він втратив 11 кг, але залишився живим.
  • Без води верблюд може прожити влітку 3 доби, а взимку – 8.

 Кл.керівник. Для чого ж необхідна вода людям? ( Вода необхідна для життя)

 Кл. керівник.  А зараз ми з вами ознайомимося із результатами роботи над проектом «Краплинка», в ході якого учні нашого класу об'єдналися у три групи. Згадайте, яка мета і завдання проекту ?

 Учні. Мета нашого проекту:

  • стати дбайливими господарями і друзями Краплинки;
  • відшукати її сестер у різних джерелах води рідного краю.

Завдання:

  • дослідити, що дає людині вода;
  • дослідити властивості води;
  • провести розвідку водних ресурсів села.

Кл.керівник. Групи по черзі презентуватимуть свої напрацювання. А решта мають уважно слухати, щоб поставити запитання до кожної групи.

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\Изображение 177.jpgКраплинка. Щоб могли ми із   джерельця

Чисту воду пити,
Берегти водойми слід
Й, звісно, не смітити.
Щоб цілющою була й чистою водиця . Бережи ріку і став, джерело й криницю.

Звіт про результати роботи групи «Науковці»

Ми розпочали свою роботу зі збору інформації та фактичних матеріалів. Інформацію про воду та водні ресурси ми знайшли в газетах, журналах, книжках. Деякі з них представлені тут.

Виставка літератури

Багато корисного кожен із нас знайшов у шкільній бібліотеці.  А саме: вода покриває близько 70% поверхні Землі. Близько 97 % земних запасів води міститься в морях і океанах. Решта води – це здебільшого лід і сніг. Менше 1% припадає на озера і річки. Вода – основа життя. За її участі відбувається безліч реакцій у живій і неживій природі. Тіло людини майже на 70% складається з води, а кров людини - на 90%. Вода поставляє поживні речовини до клітин живих організмів і рослин. Деякі продукти харчування -  це майже сама вода. Так, в огірку її 95%.

Уся вода на Землі перебуває у кругообігу. Вода, що надходить на сушу у вигляді дощу і снігу, просочується в ґрунт, поглинається рослинами, значною мірою випаровується ними в атмосферу і, врешті – решт, потрапляє у річки та стікає у моря.

Без води неможливе існування всього живого. Вода стала обраницею природи! Звичайній воді, з якою ми зустрічаємося щодня, і не раз, присвячене наше життя.                  

Перегляд створеної учнівської публікації

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\Изображение 143.jpg                                                                                   

 

 

 

 

 

 

 

Запитання для представників І групи

  •      Чому на Землі стає все менше чистої води? ( Ми дійшли висновку, що на Землі стає все менше чистої води через безгосподарську діяльність людини, тобто винна сама людина)

Краплинка. Вас, напевно в школі вчили,

Тож порадьте і мені:

Коли воду забруднили,

Як очистити її?

Изображение 032

 

 

Звіт про результати роботи групи «Дослідники»

Представники групи «Дослідники» досліджували властивості води, шукали цікаву інформацію про шляхи збереження чистої води та створили презентацію. Готуючи свій проект  ми провели досліди, у ході яких, на

основі спостережень, усвідомили властивості води – рідини та склали «асоціативний кущ».

 

 

 

 

 

 

 

Изображение 035Дуже вразило нас дослідження води під мікроскопом. Там, уперше побачили живі організми та водорості. Після цього, мабуть, ніхто не захоче пити сиру воду з водойми.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель біології  розповіла нам про те, як можна очистити воду. Тому ми хочемо познайомити всіх із цими способами.

Повідомлення учнів

Відстоювання і фільтрування. Таким чином очищують воду від нерозчинних речовин: глини, піску, пилу.

Перегонка. Так очищують воду від розчинних речовин.

* Удома можна користуватися спеціальними фільтрами, що продаються у магазинах. Є спеціальні хімічні речовини для очищення води. Їх теж можна придбати в магазинах. Але ці товари обов'язково повинні мати сертифікати якості. Очищену питну воду зараз можна придбати в продуктових магазинах.

* Чи можна вживати неочищену воду? Це наш вибір. Але зверніть увагу на дно чайника. Якщо взяти звичайний чайник, яким ми користуємося щодня, і зазирнути всередину, побачимо страшенний накип. Такий самий «накип» осідає з роками на стінках наших кровоносних судин.

* У сирому вигляді можна пити лише джерельну воду, а воду, взяту з річки, струмка, озера, слід перед вживанням знезаражувати - прокип'ятити або додати на склянку води 2-3 краплі йоду.

* Тала вода унікальна за своїми цілющими властивостями. Вона утворюється, коли лід або сніг розтануть у закритій посудині. Пити  талу воду треба, коли вона досягне кімнатної температури.

Перегляд створеної презентації

Запитання до представників ІІ групи

- Чому вода має бути чистою? ( Від чистоти води залежить не тільки наше здоров'я, а й взагалі життя на планеті)

Звіт групи «Літератори»

 Готуючи проект,  кожен знайшов багато матеріалу у шкільній бібліотеці та з'ясував:

-  що говорить про воду народна мудрість;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- що вода живе у віршах, загадках та кросвордах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:

Річковий мешканець.

Найдовша річка України.

Родич води.

Найбільша водойма планети.

 

 

 

Цікавим було спілкування з різними людьми. Спогади старожилів допомогли нам встановити, де можна відшукати різні джерела води в нашому селі. Своїми знахідками й думками поділилися під час зібрання, на якому накреслили маршрут розвідки. Збір фактичних матеріалів продовжили під час екскурсії, де уперше ми зустрілися із сестричками Краплинки.

Моквин багатий на поверхневі води: річки, озера, болота та ставки. На території села протікає найбільша річка району Случ. У неї є притоки: ліва - Сергіївка, права – Комарня. У даній місцевості є заплавні озера: Голубе, Руднє, Безодне. Вони невеликі за площею, мають незначну глибину, розміри їх несталі.

 

 

 

 

 

 

 

 

А про  озеро Безодне ми почули від Сичик Анастасії Андріївни легенду.

На цьому місці був храм. Великим горем для моквинців був день, коли «страшне двіженіє» забрало церкву в безодню. Храм зник з лиця землі, лишивши на своєму місці Безодне озеро. Така назва є невипадковою. Яких би зусиль, умінь, хитрощів не докладали люди, а дістатися його дна так і не змогли. Для цього випливали човнами на середину й опускали довгу мотузку. Сміливці пірнали. Але дно озера лишилося недосяжним для людей. Живі ще легенди, що жителі Моквина упродовж багатьох років чули церковний дзвін із дна озера.

У зв'язку з комплексним використанням водних ресурсів на річці Сергіївці створено штучну водойму, ставки. Їх головна мета – водозабезпечення.

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\DSCN4635.jpgПрогулюючись берегом Сергіївки побачили, яке сміття потрапляє у воду. Пластикові пляшки є серйозною проблемою, оскільки пластик не гниє і тривалий час може залишатись небезпечним для водних мешканців. Річки традиційно використовуються людиною як місця скидання рідких і твердих відходів. Але коли ми під час акції «Чистий берег» зібрали  сміття, здалося, що річка задзвеніла веселіше. Це вона передала привіт нашій Краплинці.

 

Також група провела рейд ощадливих. Ми виявили в школі місця, де марно втрачається вода. Кілька разів знаходили крани, з яких Краплинки, наче сльози, важко падали одна за одною. Тому вирішили їм допомогти: поспілкувалися з учнями молодших класів, виготовили листівки, які будуть нагадувати кожному:

Марно втрачені краплі – це сльози води!

Бережіть воду!

Перегляд презентації

Завдання для представників ІІІ групи

- Що нам необхідно робити для збереження водних ресурсів планети? (Люди повинні не тільки запобігати забрудненню води, а й економити воду)

Кл. керівник. Діти, скажіть, чи виконали ми весь план, який накреслили?

Діти. Так.

Кл. крівник. Це відповідь справжніх друзів природи, громадян своєї країни.

Учень. Я зрозумів, що не один

Існую я в людському морі,

В громаді, наче в добрім хорі,

Почесне місце є для нас всіх –

І для дорослих, і малих,

І для жінок, й чоловіків,

Для бідняків і багачів.

У світі є закон один,

Людина – це громадянин.

Кл. керівник. Настав час кожному особисто відповісти на запитання

( записані на дошці):

- Як я виконав завдання?

- Чи вдалося мені досягти мети?

- Чи виконав те, що задумав?

- Що було зроблено добре, а що погано?

- Що особливо запам'яталось?

- Що сказали друзі? Батьки?

Діти висловлюють свої думки

Кл. керівник. Закінчуючи нашу конференцію, давайте послухаємо, що нам скаже Краплинка.

Краплинка. Я, краплинка, пісеньку співаю,

Про природу дбати закликаю!

Щоб повітря й воду чисту мати,

Треба про матінку – природу дбати!

А також я хочу вручити послання від імені всіх, хто плаває, пірнає, від тих, хто живе у воді, на березі, у траві.

Людино! Звертаємось до тебе з невідкладною вимогою: не занапащай наше життя, оберни своє обличчя до матінки-природи!

Кл. керівник. Закон совісті людини, якого не можна порушувати, застерігає: "Не нашкодь! Я є природа! Я є життя!"

Наприкінці хочу звернутися до вас словами Ліни Костенко:

На світі можна жить без еталонів,
По-різному дивитися на світ:
Широкими очима, з-під долоні,
Крізь пальці,
У кватирку,
З-за воріт.
Від цього світ не зменшиться нітрохи,
А все залежить від людських зіниць –
В широких відіб’ється вся епоха,
У звужених – збіговисько дрібниць.

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\Изображение 218.jpg

 

 

C:\Documents and Settings\Yulia\Рабочий стол\Табір\Изображение 201.jpg

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
4591
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку