Конспект уроку з природознавства для 3 класу на тему «Гриби – організми. Значення грибів для природи»

Про матеріал

Урок розроблено з метою формувати в учнів уявлення про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, будову, як гриби пов'язані з деревами, значення грибів для лісу, для людей.


Перегляд файлу

 

Путивльська ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 ім. Г.Я. Базими

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ

З ПРИРОДОЗНАВСТВА,

ПРОВЕДЕНОГО В 3-Б КЛАСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

Чумакова Н.А.

 

 

 

 

 

Тема «Гриби – організми. Значення грибів для природи»
Триєдина мета уроку (ТМУ) – формувати уявлення про гриби як царство живих організмів, про ознаки грибів, будову, як гриби пов’язані з деревами, значення грибів для лісу, для людей.
Пізнавальний аспект ТМУ
- Дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення
Розвивальний аспект ТМУ
- розвивати вміння виявляти ознаки грибів;
- вміння знаходити інформацію за підручником та додатковою інформацією,
- вміння висловлювати судження, доводити твердження, обґрунтовувати, працювати в парі та самостійно
Виховний аспект ТМУ
- виховувати інтерес до природи, обережність поводження в природі ;
- потребу точно висловлювати свої думки
- оцінне ставлення до вчинків інших людей у природі.
Тип уроку: відкриття нового знання
Обладнання і матеріали: проектор та екран, ПК, наочність, підручник Природознавство /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак, - К.: Генеза, 2013. Зошит з природознавства /Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак/ картки із завданнями, презентація до уроку.

                                                     Хід уроку


І. Організація класу до уроку.
Діти: Доброго ранку,

 усіх ми вітаємо.

Здоров’я і миру

 усім ми бажаємо
Вчитель: Мабуть найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Плескіт голубої води, шелест зелених дібров, спів пташок, запах і розмаїття квіток, усе це дороге серцю, ні з чим незрівнянна природа рідного краю.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Фенологічні спостереження
- Як завжди розпочнемо урок з календаря спостережень за погодою та явищами природи. В цьому нам допоможе черговий синоптик.
(Виступ синоптика)
У рідному краї панує весна. Місяць – березень. Сонце піднімається вище, його косе проміння пригріває землю. День довгий, а ніч коротша. Небо блакитного кольору на ньому блукають хмари. Часом з них виривається дощ. Температура повітря вранці становила ___ градусів.
Нехай негода ранньої весни не псує вам настрій!
Черговий синоптик _________________________
- Почнемо відкриття нового із повторення необхідних знань.
2. Бесіда.

- Діти які ознаки мають «Живі організми» (Всі живі організми народжуються, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, вмирають).
- Назвіть царства живих організмів (Рослини, тварини, гриби) на дошці вчитель вивішує таблички.
- Чи є серед цих царств ті які ми ще не вивчали назвіть їх? (Царство гриби) – відкладає в сторону.
- Пригадайте за якими ознаками царство рослин відрізняється від тварин? (Рослини живляться можуть самі для себе створювати поживні речовини із сонячної енергії, не пересуваються)
- Які від’ємні ознаки царства тварин? (тварини живляться іншими живими організмами: рослинами або тваринами, можуть пересуватися)
Сьогодні на уроці ми обов’язково познайомимося ще з одним царством живих організмів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Загадка

- Відгадайте загадку і дізнайтесь, з яким царством живих організмів будемо знайомитись
В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився
Може б з лісу пострибав,
Як би другу ногу мав (Гриб)
2. Бесіда

- Що ви знаєте про гриби? (Гриби ростуть у лісі, біля дерев та пеньків, є їстівні та отруйні гриби, гриби є їжею для деяких тварин, люди теж використовують гриби в їжу)

- Щоб відкрити нові знання ми повинні з’ясувати, чого ми ще не знаємо і не вміємо?
- Хто може довести, що гриби – це не рослини, і не тварини, а нове царство живих організмів?
- Чому виникла проблема (ускладнення)? (Ми не можемо відповісти на це питання, бо ми ще не вивчали царство грибів, і не знаємо ознак організмів цього царства)
- А що необхідно зробити аби знати? (Дізнатись).
3. Оголошення теми уроку.

4. Вступне слово вчителя.
Світ грибів надзвичайно різноманітний. Їх царство налічує близько 100 тисяч видів.
Гриби – це не рослини і не тварини, а представники особливого царства. Гриби мають всі ознаки живих організмів.
А які це ознаки живих організмів?
Нам повідомить юний науковець (Учень)
Відповідь науковця.
Вони: дихають, живляться, ростуть, розмножуються, відмирають.
5. Виступи експертів енциклопедичної служби.
- Діти при підготовці до уроку разом зі мною працювала енциклопедична служба.
Зараз ми надамо слово експертам цієї служби, які підготували для нас невеликі повідомлення стосовно нашої теми.
Виступ експерта №1
Я познайомлю Вас з тим як розмножуються гриби. Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці. Спори за допомогою вітру потрапляють в ґрунт. Після дощику, коли сонце прогріває землю, спори утворюють грибницю і з’являються нові гриби. Ростуть вони дуже швидко і живуть близько 10 днів. Тому коли ви збираєте гриби їх потрібно акуратно зрізати, а не рвати, щоб не зруйнувати грибницю.
Виступ експерта №2
Інформація з якою я вас познайомимо стосується значення грибів, як гриби тісно співіснують з деревами.
Отже, більшість грибів є санітарами довкілля. Вони живляться рештками відмерлих рослин і тварин, перетворюючи їх на поживні речовини. Гриби підвищують родючість ґрунту.
Також гриби є кормом для деяких диких тварин. Грибами живляться білки, сороки, лосі, їжаки, миші, дикі кабани, деякі комахи.
Виступ експерта №3
Моя інформація про те яке значення мають гриби для людини:
- Є гриби карлики, які нас лікують. Із цвільових грибів виробляють ліки(пеніцилін)
- Люди використовують гриби як продукт харчування. Дріжджі використовують для випікання хлібних виробів, виготовлення квасу. Завдяки кефірному грибку, молоко перетворюють на кефір.
- Із грибів люди готують смачні страви (суп із грибів, жульєн, смажені та мариновані гриби)

6. Узагальнююча бесіда.
- Отже, який можна зробити з цього всього висновок?
- Гриби розмножуються спорами і частинами грибниці
- Гриби дуже потрібні лісу.
- До грибів належать цвіль, дріжджі.
ІV. Первинне закріплення.

1. Робота з підручником (с. 121-123)
- А зараз ми з вами дізнаємось про будову шапинкового гриба і в цьому нам допоможе наш підручник.
а) Читання статті вголос.

- Що нового ви дізнались?
б) Зверніть увагу на малюнок 96 (будова шапинкового гриба)
- З чого складається шапинковий гриб? (Шапинка, ніжка (плодове тіло гриба), грибниця).
Фізкульхвилинка

2. Робота в зошиті з друкованою основою с. 45 зав.1 (Будова шапинкового гриба)
Результати звіряють з таблицею на екрані.
V. Введення у систему знань і повторення.
Робота в парах
1. Ознаки грибів – (заповнюють таблицю) на дошці презентують. Утворення «Асоціативного куща» Ознаки грибів.
2. Тестування із взаємоперевіркою.

3. Гра «Доповни речення»
Тіло шапинкового гриба складається із ...і … .      … знаходиться в землі.
Гриби живляться: … і …, що є в ґрунті. Розмножуються гриби: … і … .

VІ. Рефлексія діяльності
1.Узагальнююча бесіда

- Ось і добігає кінця наш урок. Ми сьогодні багато говорили про гриби. А як ви гадаєте чи потрібні вони нам у нашому житті, чи не потрібні? (Відповіді дітей).
Все в природі взаємопов’язане, і все що існує потрібно, нічого зайвого не буває.
2.Повідомлення д/з.
- Вдома опрацюєте матеріал підручника с.121-123.
- За бажанням спробуйте якомога більше дізнатись про їстівні та отруйні гриби з інших джерел, бо ця інформація буде корисною для нас на наступному уроці.
3. Оцінювання учнів
- Мені сподобалось, як сьогодні на уроці працювали……………………
- Чи можна стверджувати, що ми з вами піднялись ще на одну сходинку успіхів у навчанні, вивчаючи гриби?
4.Підсумок уроку. Гра «Мікрофон».

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Що найбільше сподобалося на уроці?

- Працюючи дружньо нам буде все по плечу і ми з вами досягнемо успіхів в будь чому.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ільїна Марина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
6237
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку