Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу на тему "Значення та охорона грунтів"

Про матеріал

Конспект уроку з природознавства для учнів 3 класу

Перегляд файлу

                       Природознавство               3 клас         ________

Тема. Значення і охорона ґрунтів.

Мета:

  • формування предметних компетентностей: ознайомити учнів зі значенням грунту в природі та житті людини; сприяти розумінню шляхів забруднення та охорони грунтів; розвивати мислення, мовлення, спостережливість, умінняпорівнювати, класифікувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до обєктів природи, почуття гордості за багатство рідного краю;
  • формування ключових компетентностей:
    • уміння вчитися: розвивати вміння під керівництвом учителя визначати мету роботи і плпн її виконання; презентувати свої дослідження, оцінювати власну діяльність та діяльність однокласників;
    • комунікативної: удосконалювати вміння виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова, робити висновки-узагальнення за допомогою вчителя, відповідати «своїми словами», звязно й послідовно описувати побачене; знаходити у науково-популярних текстах конкретні відомосиі;
    • здоровязбережувальної: удосконалювати вміння розпізнавати правильне і неправильне сидіння за парртою;
    • соціальної: удосконалювати навички продуктивної співпраці в команді, підвищувати пізнавальний інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований.

Основні терміни: забруднення грунтів, охорона грунтів, «вороги» грунтів, збереження грунтів, «лікування» грунтів.

Обладнання: ілюстративний матеріал щодо утворення ярів, екологічна катастрофи сміттєзвалищ, вирубування лісів..., презентація, яблуко, ніж, картки, мікрофон, план фенологічних спостережень, творчі роботи учнів.

 

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент

2. Емоційне налаштування: «Настрій – «во», погода  - «клас»,

                                                  хай буде добре – у вас, і у – нас!»

3. Очікування від уроку. Мікрофон.

- Отже, девіз нашого класу: «Ми – веселі, ми - ...»

- Отримайте оцінні картки!

4. План уроку.

5. Фенологічні спостереження.

6. Актуалізація опорних знань. Гра «Мікрофон»

- Яку тему ми вивчали на уроці?

Робота в парах (зафарбуйте, пісок, грунт, глину.)

7. Тестове опитування.

  • 1. Грунт – це ...

а) верхній пухкий шар землі;    б) гірська порода;    в) тіло, створене руками людини.

 

  • 2. Основна властивість ґрунту – ...

а) родючість;    б) текучість;    в) розчинність.

 

  • 3. Що темніший ґрунт, то більше в ньому...

а) повітря;   б) перегною;    в) води.

 

  • 4. Вкажи, що не входить до складу ґрунту.

а) вода, повітря, мінеральні речовини, ;

б) крохмаль, борошно, цукор;

в) пісок, глина, перегній.

  • 5. Про що свідчить дослід, зображений на малюнку?

а) у ґрунті є повітря;

б) у ґрунті є вода;

в) ні про що це не свідчить.

 

  • 6. Запиши, як називається ґрунт, багатий на перегній?  ______________________________
  • ВІДПОВІДІ: а, а, б, б, б, чорнозем.

- Скажіть , діти, а грунт – це природа? Яка?

- Чи повязана між собою жива і нежива природа?

8. Гра «Дружба природи»

- Виберіть цифру від 1-8. (Сонце, хмарка з дощиком, хлопчик, дощовий червяк, грунт, горох,  землерийка) Висновок. У природі все взаємоповязане!

9. Пригадай проект! Обери позицію!

(біля дошки)

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

1. Імітація, використавши яблуко як уявну модель Землі, що запаси ґрунту у світі не безмежні.

 - Подивіться на яблуко та уявіть,  що це — модель Землі в мініатюрі.

Розріжте яблуко на чотири рівні частини та відкладіть три з них убік. ( Три чверті поверхні Землі займають моря й океани. Цю  поверхню не можна використовувати для традиційного сільського господарства (хоча людство вже міркує над цим)).

Розріжте чверть яблука ще надвоє та відкладіть убік одну частину. Цю частину земної поверхні займають пустелі, де не ростуть сільськогосподарські культури.

Розріжте одну восьму яблука, що у вас залишилася, на чотири частини та відкладіть убік три з них. (Вони символізують ту частину земної поверхні, що вкрита скелями й камінням — така земля не є родючою).

Тонка скибка, яка залишилася, представляє 1/32 земної поверхні — саме таку частину вважають родючою землею. Зріжте зі скибки шкірку. Вона власне і є верхнім шаром, тобто ґрунтом, який годує рослини та виробляє їжу для всіх тварин і людей. Будівництво доріг, житлових будинків і підприємств на родючій землі ще більше скорочує площі, на яких можна вирощувати врожаї.

- Зробіть відповідний висновок.

2. Повідомлення теми уроку.

- Хтось може мені сказати, яке сьогодні завдання нашого уроку?

- Отже...

3. Вивчення нового матеріалу.

Слайд

  • Як ви думаєте, що руйнує грунт?

(Виступ дівчат)

Слайд

  • Чи можна врятувати грунт?

(Виступ дітей)

Слайд

  • Чи можна відновити грунт?

(Виступ учнів).

Слайд

Фізкультхвилинка Гра «Стрибай - присідай»

Правила гри. Якщо ви згодні, то підстрибнувши плесніть у долоні над головою; якщо ні – присядьте.


  • Я кидаю сміття на вулиці.
  • Я бережу воду і закриваю кран.
  • Яри – це добре.
  • Необхідно висаджувати рослини.
  • Я хочу дихати отруйним повітрям.
  • Я пю чисту воду.
  • Метелика я випущу на волю.
  • Даремно витрачаю папір.
  • Яри руйнують грунт.
  • Охорона природи приносить користь.

ІІІ. Заключна частина

1. Узагальнення й систематизація знань.

Бесіда «Чи знаєш ти що...»

Ґрунти України надзвичайно родючі. За площею чорноземів Україна посідає перше місце в світі.

 

У наші грунти потрапляє непотріб!

Чи знаєте ви, що папір гниє 2-3 роки ,

консервна банка – 50 років,

фантик від цукерки чи поліетиленовий пакет – 200 років, 

скло – понад 1000 років,

а батарейка – понад 5000років і виділяє радіоактивні шкідливі елементи для навколишнього середовища.

 

5 грудня – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ ГРУНТУ

Василь Васильович Докучаєв. Створив науку про грунти. Склав першу світову грунтову карту Вивчав грунти у різних куточках України та за її межами. Винаходив нові способи боротьби з посухою.

- Що нового ви прочитали в підручнику на с.57?

Робота з підручником.

2. Вправа «Кубування».

3. Гра «Так» чи «Ні».


- Сьогодні вчили ми ґрунти? (Так)

- Ґрунт має досить гарний смак? (Ні)

- Пісок і глина є в ґрунтах? (Так)

- Живе у ґрунті лиш черв’як? (Ні)

- Розчиняється ґрунт у воді? (Ні)

- Утворюється ґрунт на камінцях? (Так)

- Вода може зруйнувати ґрунт? (Так)

- Повітря міститься в ґрунтах? (Так)

- Чи завжди люди бережуть ґрунти? (Ні)

-А ви  будете  берегти грунт? (Так)


 

4. Оцінювання

  • Яке значення ґрунту для людини, для природи?
  • Як треба охороняти ґрунти?

5. Домашнє завдання

Підручник, с.57, диференційоване завдання (4, 5), скласти кросворд за темою, підготуватися до контрольної роботи.

doc
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
9332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку