Мета: підвищити загальну працездатність організму і рівень технічної підготовленості школярів
Завдання:
1.визначити основні фази естафетного бігу на короткі дистанції;
2.повторити та закріпити техніку бігу з низького старту;
3.заохочувати учнів до постійних занять фізичним вихованням та свідомого ставлення до зміцнення свого здоров'я,
4.сприяти укріпленню систем організму, які несуть головне навантаження при виконанні спеціальних легкоатлетичних вправ.
План-конспект уроку з фізичної культури для 5 класу
Розділ «Легка атлетика»
Тема: Комплекс загальнорозвиваючих вправ. Біг на різні дистанції. Різновиди ходьби.
Мета: підвищити загальну працездатність організму і рівень технічної підготовленості школярів
Завдання:
Обладнання та інвентар: Естафетні палички, свисток, секундомір, волейбольний та баскетбольний м’ячі, волейбольна сітка.
Місце проведення: Спортивний майданчик.
№ зп |
Зміст заняття |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||||||||||
Осн.гр. |
Подг.гр. |
Спец.гр. |
|||||||||||
Підготовча частина – 13 хвилин |
|||||||||||||
1 |
Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку. Перевірка частоти серцевих скорочень. |
1 хв.
чсс/ 10с |
1 хв. |
1хв. |
Звернути увагу на форму одягу та взуття. Правила поведінки та техніка безпеки на уроках з л/а. Опитування учнів про самопочуття в стані покою і при навантаженні протягом уроку. Якщо чсс 110-120 уд./хв.-учнівдо уроку не допускають. |
||||||||
|
|
|
|||||||||||
2 |
Стройові вправи Різновиди ходьби: -звичайна; - на носках; - на п’ятках; - із високим підніманням стегна; -- у напівприсяді.
|
5 хв. |
4 хв. |
3 хв. |
Фронтальний метод організації діяльності. Чітке виконання команд. Основна увага на правильну поставу. Дихання вільне.
|
||||||||
3 |
Біг 60 м |
1 хв. |
1 хв. |
- |
Темп повільний. Після бігу вправи на встановлення дихання. |
||||||||
4 |
Комплекс загальнорозвивальних вправ для розігріву м’язів рук і плечового поясу, тулубу в русі і на місці. Вправи для розвитку сили м’язів ніг і укріплення зв’язкового апарату гомілкових і колінних суглобів: - ходьба випадами; - стрибки на одній нозі; -стрибки на двох ногах. |
3-5 м. |
2-3 м. |
1-2 м. |
Вправи виконувати з повної амплітудою. Інтервал відпочинку між вправами для ніг не більше 30 сек. Активний відпочинок: вправи на встановлення дихання |
||||||||
5 |
Ходьба: 1-2 – руки вгору (вдих);3-4 – руки вниз (видих); |
20 м |
20 м |
20 м |
«Кроком руш!» |
||||||||
6 |
Перешикування з колони по одному в колону по чотири. |
30'' |
30'' |
30'' |
Стежити за диханням. Дистанція 2 кроки. |
||||||||
7 |
Загальнорозвиваючи вправи на місці: а) і. п. - вузька стійка, ноги нарізно, руки на пояс 1-4 - кругові рухи головою вправо; 5-8 - те ж уліво. |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Темп повільний |
||||||||
|
б) і. п. - вузька стійка, ноги нарізно, руки в сторони 1-2 - відведення зігнутих рук назад; 3-4 - те ж із прямими руками, |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Руки не опускати
|
||||||||
|
в) і. п. вузька стійка, ноги нарізно, руки в сторони 1-4 кругові рухи руками вперед; 5-8 те ж назад; |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Руки прямі |
||||||||
|
г) і. п. - ноги на ширині пліч, руки на пояс 1 - крок правою ногою вперед, руки нагору в замок, прогнутися; 2.- і. п. 3-4 - те ж зі зміною положення ніг; |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Прогнутися |
||||||||
|
д) і. п. - ноги на ширині пліч, руки на пояс 1-2 – нахил тулуба уперед; 3-4 - нахил тулуба назад; |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Спина пряма |
||||||||
|
е) і. п. - ноги на ширині пліч, руки на пояс 1-2 – нахил тулуба уліво; 3-4 - нахил тулуба вправо; |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Спина пряма |
||||||||
|
ж) і. п. - ноги на ширині пліч, руки перед груддю зігнути у ліктях 1-2 – правою коленою дістаємо до лівого ліктя; 3-4 – те ж лівою. |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Не сутулитися, вище коліно |
||||||||
|
з) і. п. широка стійка, ноги нарізно, руки на пояс 1 - нахил до правої ноги. 2 - нахил; 3 - нахил до лівої ноги; 4 -і. п. |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Ноги в колінному суглобі не згинати |
||||||||
|
і) і. п. широка стійка, ноги нарізно, руки на пояс 1-2 – сід на праву ногу; 3-4 – сід на ліву ногу. |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Спина пряма |
||||||||
|
к) і. п. широка стійка, ноги нарізно, руки на пояс 1-2 – випад лівою ногою уперед; 3-4 – випад правою ногою уперед. |
4-6 разів |
3-4 разів |
2-3 разів |
Спина пряма |
||||||||
|
л) і. п. - вузька стійка, ноги нарізно, руки на пояс 1-2 - стрибки на правій нозі; 3-4 - те ж на лівій нозі; 5 - стрибки на обох ногах уперед; 6 - стрибки на обох ногах назад; 7 - стрибки ноги в сторони; 8 - стрибки ноги разом і. п. |
4-6 разів |
4-6 разів |
4-6 разів |
Стрибати на носках
|
||||||||
8 |
Вправи на поновлення дихання |
30 сек. |
|
||||||||||
9 |
Визначення чсс за 15 сек. |
15 сек |
120-140 уд/хв. |
||||||||||
Основна частина – 27 хвилин |
|||||||||||||
1 |
Визначення основних фаз естафетного бігу на короткі дистанції: - старт; - стартовий розбіг; - біг по дистанції; - передача естафетної палички; - фінішування; - гальмування. |
3 хв. |
3 хв. |
3 хв. |
Інформація про техніку естафетного бігу на короткі дистанції.
|
||||||||
2 |
Вибігання із старту з різних початкових положень |
2 рази |
1 раз |
- |
Спрямувати увагу на фази бігу. |
||||||||
3 |
Біг короткими кроками с постановкою ноги з носка на всю стопу 10-15 м. |
1-3 підходів |
1-2 підходів |
- |
Візуальне спостереження. Кількість підходів відповідно самопочуттю учнів. |
||||||||
4 |
Біг з високим підйомом стегна на місці 10-15 сек. |
1-3 підходів |
1-2 підходів |
- |
Увага на роботу рук. Кількість підходів відповідно самопочуттю учнів. |
||||||||
5 |
Пружинистий біг на передньої частині стопи 15-20 м . |
1-3 підходів |
1-2 підходів |
- |
Виконувати без напруги. Кількість підходів відповідно самопочуттю учнів. |
||||||||
6 |
Рівномірний біг з руками за тулубом 15-20 м. |
1-3 підходу |
1-2 підходів |
- |
Винос стегна вперед-вверх, дихання відкритим ротом і носом. Кількість підходів відповідно самопочуттю учнів |
||||||||
7 |
Біг з прискоренням. |
2-3 підхода |
1-2 підхода |
- |
Рівномірно набрати швидкість з послідовним гальмуванням. |
||||||||
8 |
Техніка передачі естафетної палички. |
5 хв. |
4хв. |
- |
Дистанція 1м. Друга шеренга стоїть на 0,5м правіше за першу, так, щоб ліва рука передавального була за правою рукою того, що приймає. Приймати по команді. |
||||||||
9 |
Вибігання зі старту з естафетною паличкою. |
3 підхода |
2 підхода |
|
|
||||||||
10 |
Передача естафетної палички в бігі по дистанції. |
2 підхода |
1 підход |
|
1 спосіб передачі естафетної палички: передача з перекладанням естафетної палички з однієї руки в іншу. Бігун передає естафету лівою рукою в праву руку приймаючого бігуна, як тільки приймає то одержує естафетну паличку, він перекладає її в ліву руку і таким же чином передає її наступному. 2 спосіб: бігун, прийнявши паличку в праву руку, передає її в ліву наступного бігуна, який біжить, не перекладаючи палички, і передає на наступному етапі в праву руку. |
||||||||
11. |
Рухлива гра. |
8 хв. |
6хв. |
4 хв. |
Дотримуватися правил гри |
||||||||
|
|
|
|||||||||||
Заключна частина – 5 хвилин |
|||||||||||||
1. 2. 3.
|
Шикування. Вправи на відновлення дихання. Підведення підсумків уроку. Організований перехід до класу. |
3 хв. 1 хв. 1 хв. |
3 хв. 1 хв. 1 хв. |
3 хв. 1 хв. 1 хв. |
Оцінювання. |
||||||||