Порядок купівлі товарів у супермаркеті
Мета : формувати знання про порядок купівлі товарів у супермаркеті
Навчальні завдання:
Корекційно-розвивальні завдання:
Виховні завдання:
Словник до уроку: супермаркет, бакалія, кондитерські вироби, кошик для товарів, чек
Обладнання: зображення-пазли різних торгівельних споруд таких як: магазин, супермаркет, кіоск, ринок, картки з написами назв («магазин», «супермаркет», «кіоск», «ринок»), презентація, картки з написами дій, піктограми, картки з назвами відділів, картки з назвами продуктів, картки із завданням
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Перевірка наявності учнів; підготовленості їх до уроку.
2. Створення позитивного емоційного настрою.
Дзвоник на урок — це ще й сигнал до взаємного привітання.
Отже, стали всі рівненько,
Привіталися гарненько,
Настрій на урок взяли,
Працювати почали!
3. Вправа «Діалогове мовлення»
-Як називається наш предмет?
-Який за рахунком цей урок?
-Яка зараз пора року? Місяць? Число?
-Який сьогодні день тижня?
ІІ. Повторення вивченого матеріалу
1.Повторення правил спілкування:
- не запізнюватись;
- не перебивати;
- звертатись один до одного по імені (а не він/вона);
- бути уважним;
- не ображати один одного;
- бути активним.
2. Повторення різновидів торгівельних споруд
Які бувають торгівельні споруди? У кожного з вас на парті лежать пазли із зображенням однієї зі споруд. Вам потрібно їх скласти і підібрати відповідну назву. Кому буде важко, може скористатися картками з написами.
Магазин
|
Супермаркет
|
Кіоск
|
Ринок
|
Опишіть, що зображено на малюнках.
3.Оздоровча перерва. Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Дітки, коли ви закінчите школу і будете жити самостійно, вам потрібно буде самим купляти продукти. Перед походом до магазин, потрібно добре обміркувати які продукти купляти, а щоб нічого не забути, скласти список. Не забувайте звертати увагу на якість продуктів і вчіться економно вести господарство.
ІV. Повідомлення нової теми.
Усі ви бували в магазинах. На сьогоднішньому уроці ми здійснимо подорож до супермаркету.
Пройдемося по його продовольчих відділах і, звичайно, зробимо деякі покупки.
Презентація
1-й слайд. Супермаркети — магазини самообслуговування із широким асортиментом продуктів харчування та непродовольчих товарів. (запис у зошиті)
2-й слайд. Супермаркет має різні відділи:
«Бакалійний», «Молочний», «Хлібний», «Кондитерський», «М’ясний», «Фрукти-овочі» тощо.
3-й слайд. У кожному відділі є набір своїх продуктів:
«Бакалія» (словникова робота) – це крупи, цукор, чай, мука, олія, оцет тощо (малюнки).
4-й слайд. «Молочний відділ» - молочні продукти: молоко, сир, сметана, ряжанка, кефір, йогурт тощо (малюнки).
5-й слайд. «Хлібний відділ» - буханка хліба, булочка, батони, бублики, калачі тощо (малюнки).
6-й слайд. «Кондитерський відділ» - цукерки, шоколадки, торти, тістечка тощо (малюнки).
7-й слайд. «М’ясний відділ» - м'ясо, ковбаса тощо (картинки).
8-й слайд. «Овочі-фрукти» - картопля, помідори, огірки, перець, капуста, цибуля, яблука, лимони, апельсини, вишні, груші тощо.
А зараз давайте визначимо порядок купівлі товарів у супермаркеті. Перед вами картки з написами дій, вам необхідно розкласти їх в правильному порядку. Вклейте їх у зошит
ПІДГОТУВАТИ СПИСОК НЕОБХІДНИХ ПРОДУКТІВ
|
ЗАЙТИ ДО СУПЕРМАРКЕТУ |
ВЗЯТИ КОШИК
|
ЗНАЙТИ ВИВІСКИ-НАЗВИ НЕОБХІДНИХ ВІДДІЛІВ
|
ПОКЛАСТИ ДО КОШИКА НЕОБХІДНУ КІЛЬКІСТЬ ТОВАРІВ
|
РОЗРАХУВАТИСЬ НА КАСІ |
ВЗЯТИ ЧЕК
|
СКЛАСТИ ТОВАРИ У СВІЙ ПАКЕТ |
Тепер перевіримо які ви уважні. Я буду загадувати загадки про продукти харчування, а на парті лежать слова-відповіді. Потрібно буде відгадати загадки, подумати, з яких відділів ці продукти, знайти слова-відповіді і покласти їх під назвою відділа супермаркета.
Загадки.
Нам воно згодиться.
І корисне, і смачне,
Тече, як водиця.
Колір в нього, наче сніг,
Пригощу їм вас усіх! (Молоко)
Став із сіллю на столі.
З ним їсти ми сідаємо,
І гостей стрічаємо. (хліб)
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка).
Бакалія |
Молочний відділ |
Хлібний відділ |
Кондитерський відділ |
Мʼясний відділ |
Овочі-фрукти |
Цукор |
Молоко |
Хліб |
Цукерки |
Ковбаса |
Яблука |
V. Закріплення порядку купівлі товарів у супермаркеті
Гра «Магазин»
Мета: формування алгоритму здійснення покупок
Обладнання: зображення різних продуктів харчування або іграшкові продукти харчування, папір, ручка, ксерокопії грошей різного номіналу, монети різного номіналу (необхідно розрахувати приблизну суму покупок для кожного учня і підготувати для кожного учня набір копій купюр та монет), цінники на товари.
Хід гри: вчитель обговорює з учнями мету здійснення покупок, тобто для чого необхідно купити продукти (для бутерброду з ковбасою, з сиром, з рибою, для яєчні, для чаювання з гостями (чай та печиво), для приготування салату свіжого тощо. Визначає для кожного учня свою страву. Кожен учень самостійно або за допомогою вчителя складає (пише або обирає зображення чи написи назв продуктів) список продуктів, зазначаючи кількість одиниць товару, згідно тієї страви, яку отримав у завданні. Далі вчитель разом з учнями організовують простір, домовляються де буде знаходитись у кабінеті каса, вхід у магазин, де вітрини, розкладають продукти на вітрини та цінники. Після чого дітям пропонується купити за списком продукти, дотримуючись послідовності дій - зайти до умовного супермаркету, взяти кошик /пакет, знайти необхідний відділ, покласти до кошика/пакета необхідну кількість товарів з урахуванням суми грошей яка є в учня, розрахуватись на касі, взяти чек, скласти товар у свій пакет.
VІ. Підсумки уроку
Дидактична гра «Продовж речення». Кожній дитині дається карточка із завданням:
Вербальне оцінювання