Конспект уроку з теми "Альбер Камю. "Чума"

Про матеріал

Опорний конспект для учнів 11 класу. Конспект містить опорні схеми, таблиці та проблемні питання, з якими учні будуть працювати під час уроку (2 урок в темі); подані також ключові терміни та визначена проблематика роману. Конспект завершується домашнім завданням для учнів у вигляді таблиці, яку необхідно буде заповнити

Перегляд файлу

А.Камю. Роман «Чума». Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір.

«Чума» – це насамперед книга про тих, хто чинить опір,  а не про тих,хто здався, книга про сенс існування, який знаходиться серед безладу життя.                                                      С.Великовський

Усі борються – кожен по-своєму. Боягузтво – лише у тому, аби не стати навколішки.                                               А.Камю

Єдиний спосіб об`єднати людей – це наслати на них чуму.                                                                                           А.Камю

Словник термінів

Гуманізм - система поглядів ,які визначають цінність людини як особистості.

Екзистенціалізм - літературна течія , в основі якої лежить зосередженість на особі , яка залишилась наодинці з буттям.

 Роман-притча – великий епічний твір із моральною повчальною ідеєю.

 Хроніка – запис історичних подій у хронологічній послідовності.

 Фатальність -  невідтворність подій у світі.

 Абсурд - безглуздя, нісенітниця.

 

Проблематика роману:

  •              переживання особистістю «межової ситуації»;
  •              пошуки духовної опори;
  •              моральний вибір особистості.

Значення назви:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Чума = Зло
  2. Чума = руйнівна сила, що загрожує людству

Проблемні питання:

  • В чому сенс людського життя?
  • Як зберегти світло людської душі?

 

 

Робота з текстом:

  •              Чому жанр роману визначають як роман-хроніка?
  •              Письменники-філософи для передачі своїх поглядів вимальовують власну картину світу. Який світ бачите ви в 1 частині роману?
  •              Як змінюються  поведінка, настрої мешканців міста протягом роману?
  •              Невже, дійсно, людині, щоб осягнути справжні цінності життя, іноді варто долати такі випробування, необхідно потрапити в якісь надзвичайні обставини (війна, лихо, тощо)?
  •              Чи підтримуєте ви думку доктора Ріє, що є більше підстав захоплюватися людьми, ніж ставитись до них із презирством ”?
  •              Доктор Ріє вважає: «все, що людина здатна виграти у грі з чумою та з життям, - це знання і пам’ять». А хіба цього замало? Так, можливо, іноді варто людині проходити такі випробування?
  •              Персонаж твору Тарру звинувачує у всіх лихах саму людину. Він каже: «Мені достоту відомо… що кожен носить її, чуму, в собі, бо не існує такої людини в світі, так-так, не існує, якої б вона не торкнулася». Чи погоджуєтесь ви з такою точкою зору?
  •              Як ви розумієте слова: “мікроб чуми ніколи не гине, ніколи не зникає, він може десятиріччями спати в закутках меблів або в купі білизни, він чекає на свій час у спальні, у льосі, в чемодані...” Чи згодні ви за такою думкою?

Спільні риси чуми і війни

  • зміна побуту: черги, нестача продуктів, води, мародерство;
  • і чума і війна – це “ погранична ситуація ”: кожен робить свій вибір;
  •  виникає “проблема героїзму ”: чи вважати героями тих, хто просто чесно виконує свої обов’язки;
  •  виникає проблема “позитивного вчинку ”;
  •  і чума, і війна стосується всіх, не обираючи за становищем у суспільстві, багатством, віросповіданням;
  •  перемогти чуму і війну можна тільки об’єднавшись разом;
  •  чуму і війну можна перемогти, але немає гарантії, що вони не повернуться.

«Займи позицію»

Зло треба знищувати, не миритись з ним, попри те, що воно вічне.

Оскільки зло-невід`ємна частина світу і самої людини - не варто витрачати життя на боротьбу з ним. Можливо, біда обійде нас!

Боротися з чумою, вступивши до санітарної дружини.

Бути осторонь від подій, які сталися в місті.

Чума відкриває людям очі. Чума – це час для роздумів.

Чума – нескінченна поразка.

 

Філософська основа позиції героїв:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ім’я

Рід занять

Характеристика

Пошук сенсу буття

Ставлення до чуми, чому став боротись

Підсумки

Ріє

 

 

 

 

 

Тарру

 

 

 

 

 

Гран

 

 

 

 

 

Рамбер

 

 

 

 

 

Панлю

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коряхова Валентина Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
5 липня 2018
Переглядів
12671
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку