Опорний конспект для учнів 11 класу. Конспект містить опорні схеми, таблиці та проблемні питання, з якими учні будуть працювати під час уроку (2 урок в темі); подані також ключові терміни та визначена проблематика роману. Конспект завершується домашнім завданням для учнів у вигляді таблиці, яку необхідно буде заповнити
А.Камю. Роман «Чума». Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір.
«Чума» – це насамперед книга про тих, хто чинить опір, а не про тих,хто здався, книга про сенс існування, який знаходиться серед безладу життя. С.Великовський
Усі борються – кожен по-своєму. Боягузтво – лише у тому, аби не стати навколішки. А.Камю
Єдиний спосіб об`єднати людей – це наслати на них чуму. А.Камю
Словник термінів
Гуманізм - система поглядів ,які визначають цінність людини як особистості.
Екзистенціалізм - літературна течія , в основі якої лежить зосередженість на особі , яка залишилась наодинці з буттям.
Роман-притча – великий епічний твір із моральною повчальною ідеєю.
Хроніка – запис історичних подій у хронологічній послідовності.
Фатальність - невідтворність подій у світі.
Абсурд - безглуздя, нісенітниця.
Проблематика роману:
Значення назви:
Проблемні питання:
Робота з текстом:
Спільні риси чуми і війни
«Займи позицію»
Зло треба знищувати, не миритись з ним, попри те, що воно вічне. |
Оскільки зло-невід`ємна частина світу і самої людини - не варто витрачати життя на боротьбу з ним. Можливо, біда обійде нас! |
Боротися з чумою, вступивши до санітарної дружини. |
Бути осторонь від подій, які сталися в місті. |
Чума відкриває людям очі. Чума – це час для роздумів. |
Чума – нескінченна поразка. |
Філософська основа позиції героїв:
Ім’я |
Рід занять |
Характеристика |
Пошук сенсу буття |
Ставлення до чуми, чому став боротись |
Підсумки |
Ріє |
|
|
|
|
|
Тарру |
|
|
|
|
|
Гран |
|
|
|
|
|
Рамбер |
|
|
|
|
|
Панлю |
|
|
|
|
|