Тема: Мозаїка. Виготовлення контурної мозаїки «Фантастичні .сніжинки»
Мета: закріпити загальне уявлення учнів про виготовлення мозаїки технікою торцювання, уміння правильно добирати інструменти та пристосування для її виготовлення, дотримуватися правил безпечної роботи;удосконалювати навички створення нескладних предметних композицій; розвивати просторову уяву,фантазію,дрібну моторику рук дітей.
Тип уроку: урок закріплення знань
Обладнання: гофрований папір білого кольору, кольоровий картон 15х15 см синього кольору;шпажки;клей;пензлики;ножиці;серветки;зображення сніжинок у різних техніках та матеріалах(витинанки, малюнки)
Хід уроку
I.Вступна частина
1. Привітання
2.Перевірка готовності учнів до уроку. Упорядкування робочих місць.
3. Мотивація навчальної діяльності.
1)Повідомлення теми і мети уроку.
Учням пропонують розглянути зображення сніжинок у різних техніках та матеріалах.
Тема: Мозаїка. Виготовлення контурної мозаїки «Фантастичні .сніжинки»
Мета: закріпити загальне уявлення учнів про виготовлення мозаїки технікою торцювання, уміння правильно добирати інструменти та пристосування для її виготовлення, дотримуватися правил безпечної роботи;удосконалювати навички створення нескладних предметних композицій; розвивати просторову уяву,фантазію,дрібну моторику рук дітей.
Тип уроку: урок закріплення знань
Обладнання: гофрований папір білого кольору, кольоровий картон 15х15 см синього кольору;шпажки;клей;пензлики;ножиці;серветки;зображення сніжинок у різних техніках та матеріалах(витинанки, малюнки)
Хід уроку
I.Вступна частина
1. Привітання
2.Перевірка готовності учнів до уроку. Упорядкування робочих місць.
3. Мотивація навчальної діяльності.
1)Повідомлення теми і мети уроку.
Учням пропонують розглянути зображення сніжинок у різних техніках та матеріалах.
- Чи бачили ви раніше саме такі сніжинки? (Відповіді учнів).
- Чи хотіли б ви навчитися виготовляти таку красу своїми рученятами? (Відповіді учнів).
- Сьогодні ви продовжите набувати вмінь виготовляти мозаїку технікою торцювання.
2) Особистісне цілепокладання.
Інтерв’ювання.
3) Об’єднання в команди. Повторення правил співпраці.
Повторюємо правила роботи в групі.
II. Основна частина
1.Актуалізація опорних знань. Закріплення вивченого.
1)Взаємоопитування.
Пропоную групам скласти перелік запитань за темою попереднього уроку. Час на роботу в групах - 2 хв.
Представники груп (по черзі) ставлять запитання іншій команді. Умова: запитання не мають повторюватися!! Вчитель фіксує результати на дошці: група отримує 1 бал за правильну відповідь. Визначає команду переможців.
2. Підготовка до практичної роботи.
1)Психологічне налаштування на роботу.
Учні прослуховують аудіо-казку «Біла сніжинка» під тематичну мелодію.
2)Бесіда за прослуханим.
- Якого кольору сніжинки?
- Чи доводилося вам розглядати сніжинки, тримаючи їх на долонях?
- На що вони схожі?
- Розгляньте зразки сніжинок та проаналізуйте їхню форму. (зразки на дошці)
3) Визначення матеріалів та інструментів для роботи.
Викликаємо двох представників команд до дошки, один з них називає інструмент або матеріал, а інший – має швидко і правильно пояснити спосіб його використання.
Якщо ніхто з учнів не визначить, який матеріал необхідний для роботи над створенням фантастичних сніжинок , то сам учитель попрохає прокоментувати використання відповідного матеріалу.
4)Визначення послідовності дій під час колективної роботи над виконанням мозаїк.
Учні із допомогою вчителя складають план роботи.
Орієнтовний план
1.Для основи мозаїки обираємо кольоровий картон синього або блакитного кольору.
2. На кольорові стороні тоненькою лінією олівчиком зображуємо контур сніжинки.
3.Нарізуємо білий гофрований папір на маленькі квадратики розміром 1-2 см.
4.Тупий кінець стрижня ставимо на паперовий квадратик. Змикаємо папір і прокручуємо стрижень між пальцями.
5. Змащуємо невелику ділянку контуру клеєм.
6.Приклеюємо виготовлену торцівку до основи.
7. Виймаємо стержень.
8. У такий спосіб приклеюємо повністю контур сніжинки.
3. Повторення правил безпеки під час роботи з торцювальним інструментом, ножицями та клеєм.
- Робоча поверхня має бути заслана клейонкою.
- Торцювальним інструментом, як і ножицями, слід користуватися обережно, щоб не вколоти себе або товариша по парті.
- Не можна залишати ножиці розкритими.
- Клей на поверхню виробів можна наносити лише пензлем.
- Працюючи ножицями, не можна підводитися з місця.
- Після роботи необхідно щільно закрити клей, помити пензлик та руки.
Фізкультхвилинка (з музичним супроводом)
4. Практична робота учнів та допомога вчителя (за потреби)
III. Заключна частина
Представники груп захищають роботи.
Вправа «Мікрофон».
(Я зрозумів, що працювати слід охайніше, я отримав задоволення від співпраці в групі, я дізнався більше про техніку торцювання і т.д.)