Конспект уроку з трудового навчання для 3 класу на тему:" Робота з тканиною. Виготовлення аплікації "Сова".

Про матеріал

Конспект уроку з трудового навчання для 3 класу на тему:" Робота з тканиною. Виготовлення аплікації "Сова".

Конспект уроку з трудового навчання розробленно для вчителів початкових класів.

Перегляд файлу

Картинки по запросу малюнок сови для дітей

Тема:        «Робота з тканиною.

            Виготовлення аплікації «Сова»

Дана розробка передбачає розиток в учнів таких компетентностей, як

  •  розуміння природи і сучасних технологій та здатність застосовувати його в практичній діяльності; уміння застосовувати  метод  спостереження, аналізу;
  • загальнокультурну грамотність;  здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати  почуття за допомогою мистецтва (виготовлення власної аплікації).  
  • екологічну грамотність;  уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини;
  • уміння навчатися впродовж життя;  здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок.

 

Мета: збагатити знання учнів про життя сов; ознайомити дітей із термінами «аплікація» та її видами; навчити створювати аплікацію, розвивати творчі здібності, естетичний смак, вміння виражати свої світовідчуття за допомогою кольору, виховувати навички  старанності, охайності у роботі та  турботливе  ставлення  до птахів, до оточуючої природи.

Обладнання: проектор,  записи звуків сов,  ілюстрації  птахів-сов, зразок аплікації, шаблони  «Сови», клей, ножиці, папір, картон, лоскутки тканини.

                                                                          Хід уроку

І. Організаційний момент. (Створення психологічного  настрою)

Вчитель:

Усміхніться всім навколо-

небу, сонцю, квітам, дітям.

І тоді обов’язково

наш урок цікавим буде.

Учні:

Добрий день вам, люди добрі,

Зичим вам добра й здоров’я!

І запрошуємо вас

На урок у третій клас.

Вчитель:

Сьогодні в нас урок звичайний, та вчить багато нас чого

Хай буде він для нас повчальним, ви не забудете його.

А девіз нашого уроку буде таким:

Душу і серце в роботу вклади кожну хвилину ти бережи.

ІІ. Новий матеріал

  • Кого саме  ми з  створюватимемо допоможе загадка над якою ми попрацюємо
  1. Загадка

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі. (Сова)

  1. Вступне слово вчителя:
  • Так, це дійсно сова. І виготовимо  сьогодні ми саме цього птаха, сову, а ще   створимо загальну композицію з ваших поробок. 
  • Пригадаймо з  уроку читання ми з вами знайомились з  українською народною казкою Поділля «Сова» в якій дід проганяв сову, бо не вважав її своїм другом. В кінці казки ми  дізнаємося, що сова все ж таки  - друг людини.
  •  Яка користь від цієї пташки? (Відповіді учнів)
  1. Робота над прислів’ями

Вчитель:

  • Перед вами на дошці записано декілька прислів’їв. Давайте їх зачитаємо .

Хоч під небесами літай, а все одно сові соколом не бути.

Видно сову і по пір’ю.

Полюбиться сова краще всякого сокола.

Сова спить, а миші у сні бачить.

Вчитель:

  • Яке на вашу думку найбільше підходить до казочки про Сову?
  1. Хвилинка – цікавинка

Вчитель:

  • Надаю слово доповідачам, які нам розкажуть цікаві факти з життя  сов.
  1. Учень:

У світі існує більше 420 видів сов. Сови не здатні рухати очима. Вони бачать світ тільки у  чорно-білому кольорі. Голова Сови повертається на 270 *.

 2   Учень:

Зір і слух сови в 4 рази краще, ніж у кішки. Сови  приносять користь сільському господарству,  поїдаючи гризунів.  Тому всі види сов знаходяться під охороною.

 3   Учень:

Сови здатні виловити до 1000 гризунів на рік. Як і інші птахи вони не здатні жувати їжу (у них немає зубів). Якщо здобич велика,  вони використовують гострий дзьоб, щоб розірвати її на частини.

  1. Учень:

Найменша у світі сова –Перуанська карликова сова. Її  зріст становить 15 см, а вага всього 30 грамів.

Вчитель:

  •                   У сов цілих три пари очей. Перша служить для моргання, друга - для захисту очей, третя –для сну. У багатьох культурах сови є символом мудрості. Більше цікавого про життя сови можна дізнатися із книг про тварин (виставка книг).

 

Продовжимо урок відпочинком.

Фізкультхвилинка

(звучить мелодія)

«Совушка-сова»

Совушка-сова (роблять звук сови)

Совушка-сова,

Велика голова, (показують велику голову)

На пні сидить, (присіли)

Головою круте,

У різні боки дивиться,

Та як – полетить!

Та за парту сяде.

  1. Вчитель:
  • Перед тим, як приступити до роботи над аплікацією,  ви повинні пригадати, що ж таке аплікація.

(Аплікація у перекладі з латини  - це накладання. Аплікація- це приклеювання  на основний фон вирізаних частин якогось малюнка. Аплікація буває предметною, сюжетною і декоративною.

Аплікація буває:

- предметна, що складається з окремих зображень (лист, гілка, дерево, гриб, квітка,  птах  тощо);

- сюжетно-тематична, що відображає сукупність дій, подій («Салют Перемоги»,  «Політ у космос» та ін.)

- декоративна, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети.

- Ваші роботи ми будемо оцінювати за такими критеріями:

- акуратність; в міру швидкість;

-наявність всіх деталей птаха;

- правильне розташування деталей на місцях аплікації.

6. Розгляд аплікації - зразка

  • Розгляньте уважно зразок роботи, зверніть увагу з яких деталей складається і одночасно послухайте, як кричать сови, які вони мають різні голоси. (Прослуховування запису голосів сов)

Правила техніки безпеки

1. Під час роботи в жодному разі не брати  до рота ножиці, клей та пензлик.

2. Працюй клеєм акуратно.

 3. Під час наклеювання деталей використовуй підкладний папір, щоб не забруднити парту.

4. Наносити  клей пензликом на середину і розмащувати його до країв деталі.

5. Під час роботи з клеєм використовувати  серветку.

6. Після закінчення роботи клей щільно закрити, пензлик вимити.

 

  1. Практична робота. Виготовлення аплікації (звучить музика).

Вчитель:

  •  У нас руки золоті – ми покажем їх у труді!

  Послідовність виконання роботи

1. Нам потрібна кольорова тканина, лист картону, олівець, ножиці, клей.

2.Вирізаємо шаблон «сови», крильця, лапи, очі, дзьоб.

2.Намащуємо шаблон клеєм. Прикладаємо до тканини, притискуємо. 

3. Вирізаємо наступні деталі.

4. Клеїмо отвори для очей, зірниці, дзьоб, крила, лапи.

Аплікація готова!

  1. Створення колективної композиції з дитячих робіт

ІІІ. Підсумок уроку

Вправа   «Мікрофон»

1. Як називалась техніка над якою ми працювали?

2. Поміркуйте і скажіть, чи отримали ви радість, задоволення, нові зання, навички  від уроку?

3. Яке практичне застосування аплікації можливе  у нашому житті?

(Можна прикрасити одяг, зробити його найбільш сучасним,  неповторним)

Вчитель:

Ось і пролунав дзвінок

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі!

 

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображениеДодатки

СОВА

(Українська народна казка Поділля)

Сидить дід і чай п’є, не простий чай, а молоком забілений. Летить сова і каже:

— Добрий день, друже!

А дід аж злякався і думає: «Хто це так до мене гукає?» Аж дивиться, а це сова. А вона до нього:

— Як поживаєш, друже?

Дід як крикне:

— Який я тобі друг? Ти сова, очі як кулаки, вуха як вараниці, а дзьоб ніби закручений кулак. Іди від мене, а то зараз пущу собаку Пірата і залишишся без хвоста!

Сова образилася дуже і сказала дідові:

— Ну почекай, ти ще пожалкуєш.

Минула весна, настало літо. Багато квітів, ростуть на городах огірки, помідори гарбузи, цвіте картопля. Дід і баба радіють, будуть мати добрий урожай, все в них буде.

Але якось ввечері дід п’є чай, не простий, а молоком забілений, прилетіла сорока і кричить:

— Діду, чого ти сидиш, в тебе на городі миші весілля роблять!

Дід як закричав:

— Не може цього бути!

Покинув чай пити і побіг на поле подивитися. Боже, а там під корчами повно мишей в майках і в трусах танцюють скачуть, поламали вудиння, понапорпували багато землі, квітки картоплі зів’яли поламані. Дід сів на межі і плаче. Але прилітає сова і каже:

— Ну що, діду, я правду тобі казала?

А дід їй:

— Совушко поможи мені, рятуй овочі, картопельку, бо я зимою голодний буду з бабою і помру.

Сова каже:

— Добре, я зараз покличу своїх родичів і сусідів.

Полетіла до лісу і з лісу прилетіли багато сов і почали мишей ловити. Та за хвоста, та за вухо, та за ногу і у відро, в тачку. Завезли до яру і закопали, щоб не смерділи. Дід подякував всім совам, всім пташкам за допомогу і помаленьку пішов додому втішити бабку, що картопельку, огірки, помідори врятували від мишей.

Відтоді дід як побачить сову, зупиниться зніме шапку і скаже:

— Здрастуй, совушко, моя красуня, як живеш, як твої дітки, може, чим тобі допомогти?

З того часу дід і сова великі друзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хоч під небесами літай, а все одно сові соколом не бути.

 

Видно сову і по пір’ю.

 

Полюбиться сова краще всякого сокола.

 

Сова спить, а миші у сні бачить.

 

Аплікація у перекладі з латини  - це накладання.

 

Аплікація- це приклеювання на основний фон вирізаних частин якогось малюнка.

 

Аплікація буває предметною, сюжетною і декоративною.

 

 

 

 

Аплікація:

- предметна, що складається з окремих зображень (лист, гілка, дерево, гриб, квітка, птах тощо);

- сюжетно-тематична, що відображає сукупність дій ,подій («Салют Перемоги»,  «Політ у космос» та ін.)

- декоративна, що включає орнаменти, візерунки, якими можна прикрасити різні предмети.

 

 

 

 

Правила

техніки безпеки

1. Під час роботи в жодному разі не брати  до рота ножиці, клей та пензлик.

2. Працюй клеєм акуратно.

 3. Під час наклеювання деталей використовуй підкладний папір, щоб не забруднити парту.

4. Потрібно наносити  клей пензликом на середину і розмащувати його до країв деталі.

5. Під час роботи з клеєм використовувати  серветку.

6. Після закінчення роботи клей щільно закрити, пензлик вимити.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Компанієць Олена Єгорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Куц Олена Анатоліївна
    У наданому матеріалі піднімається актуальне питання екологічної грамотності, вміння раціонального користування природними ресурсами. Адже, ми формуємо молоду людину, яка в майбутньому усвідомлено оберігатиме навколишій світ, природу
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
12 березня 2018
Переглядів
10721
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку