Презентація є мультимедійною підтримкою інтегрованого уроку: трудового навчання та природознавства в 3 класі. За допомогою анімаційних ефектів наочно спрямована на розвиток естетичного сприймання дійсності, вміння зіставляти, порівнювати, знаходити природні форми живих істот, аналогічні реальним формам. Поглиблює знання дітей декоративно-прикладного мистецтва, зокрема техніки орігамі. Виховує чуйність, любов до природи. Можлива для використання в проведенні позакласних заходів, виховних годин учнями, вчителями, батьками.
Мета уроку Провести бесіду про декоративно-прикладне мистецтво, зокрема про техніку орігамі. Розвивати естетичне сприймання дійсності, вміння зіставляти, порівнювати, знаходити природні форми живих істот, аналогічні реальним формам. Поглиблювати знання дітей у визначенні характерних особливостей будови птахів. Виховувати акуратність, охайність.
Орігамі спочатку було храмовим мистецтвом. Монахи створювали з паперу фігурки, здійснюючи символічне жертвоприношення божеству. Пізніше орігамі стало своєрідною сімейною розвагою японців, що передавалося у спадок. Мами вчили своїх дітей, а ті, у свою чергу, своїх дітей. Орігамі розвивало зосередженість, чітку роботу пальців, творчу можливість, фантазію. Орігамі
В Японії класична фігурка паперового журавлика є древнім символом довгого життя і успіхів у праці. Легенда говорить: для того, щоб збулося бажання, потрібно скласти тисячу фігурок журавлів. Деякі люди, що полюбляють робити орігамі, затрачають багато часу на створення панно із тисячі журавликів. Але суть значення легенди у тому, що фігурки потрібно складати не для себе, а дарувати їх іншим людям — дітям і дорослим. Древній символ довгого життя і успіхів у праці
Дванадцятирічна дівчинка Садако Сасакі після бомбардування міста Хіросіми повільно помирала від променевої хвороби. Садако хотіла зробити тисячу журавликів, сподіваючись після цього одужати, але встигла скласти лише шістсот сорок чотири. Дівчинка молилася, щоб на Землі був мир. Вона хотіла жити, посміхатися сонцю і траві, всьому живому.Історія Садако Сасакі
"Тисяча журавликів" Садако мала В Хіросімі жила... І в школу ще не ходила, Та вмійка була— І циновки плела, І квіти в дворі садила; І ляльку купала, І грядку копала, За літо дбала про зиму. Та от війна — Бомба жахна Впала на Хіросіму. По Хіросімі Згубні й незримі Атомні хвилі плинуть. Люди від них В муках страшних Смертю страшною гинуть. А хворих без ліку! Стогону, крику — На всю Хіросімську округу! І Садако мала Занемогла. На променеву недугу.... Лащиться море,І небо прозоре,І вже війна не гримкоче. В Садако ж горе —Садако — хвора. А як вона видужать хоче!В небесній імліЛетять журавліКлючами за синє море."Птиці, скажіть,Чи буду я жить?" —Тужно питає хвора. Птиці мовчать, — В небі остання розтала... Та все ж берегла. Надію мала —На журавликів загадала:"... Якщо я за літо. Устигну зробити. Тисячу птиць паперових,Щоб дітям роздати,То зможу встати,То буду знову здорова!"... В Садако в хатіПтиці крилаті —Упину вона не знає: Пізно і рано майструє старанно,А тисячі все немає!Шкода, не сталось,Як загадалось: У хаті скорбота й туга. Садако німа,Садако нема. Убила її недуга...... Японці маліУ місті й селіСадако свою пам'ятають.Її журавліНа японській землі літають.Її журавліНа японській земліУ труби тривожно трублять —"Пильнуйте, люди,Хай врєн не буде,Хай бомби дітей. Не гублять!" О. Пархоменко
Що загрожує нашим пернатим друзям? Синиця – дуже корисний птах, відомий людині ще з давніх-давен. Перший закон про охорону птахів був прийнятий на початку ХІІІ століття, а в грамоті Людовика Баварського (1328 р) говорилося: «Тяжкий штраф чекає того, хто зловить синицю – старанного ловця комах».?
Створений в техніці орігамі з паперу журавель повеселішає, якщо ви піднімете його голову і хвостик, розведете крила, як для польоту. Японці вірять: якщо зібрати тисячу таких птахів, зосередившись на своє бажання, воно збудеться. Але й один подарований журавлик викличе посмішку, показавши дорогу до щастя.
ПІДСУМОКПро які цікаві види роботи з папером ви сьогодні дізналися? Що означає поняття "орігамі"? ("орі" — складений, а "камі" — папір) Звідки родом ця техніка? (З Японії) Яку пташку робила японська дівчинка Садако?(Журавлика.) Символом чого у Японії є фігурка паперового журавлика? (Символом довгого життя і успіхів у праці.) Скільки за древньою легендою потрібно було зробити таких журавликів? (Тисячу.) У чому полягає суть легенди?(Утому, що фігурки потрібно складати не для себе, а дарувати їх іншим людям — дітям і дорослим.) Що є основою будь-якої фігурки, виконаної в цій техніці? (Квадратний аркуш паперу.)
Використані джерела: Веремійчик І. М. , Трудове навчання. 3 клас, К: Генеза, 2014http://shemi-origami.ru/uploads/posts/2012-06/1340723469_zhuravl-iz-bumagi-15.jpghttp://pidruchnyk.com.ua/82-trudove-navchannya-veremychik-timenko-3-klas.htmlhttp://thebester.ru/blog/poznavatelno/13489.htmlhttp://thebester.ru/blog/poznavatelno/13489.html