Конспект уроку трудового навчання 3 клас. Тема: "Фетр для рукоділля. Аплікація з фетру. Виготовлення аплікації «Мухомор»

Про матеріал

Мета: вчити виготовляти аплікацію з фетру; формувати навички правильної організації робочого місця; розвивати творчу фантазію, уяву, охайність; виховувати обережність та обачність.

Перегляд файлу

1

 

Труд.н.      Дата _____________________

Вчитель Бондар Т. М.

Тема: Фетр для рукоділля. Аплікація з фетру. Виготовлення аплікації  «Мухомор»

Мета: вчити виготовляти аплікацію з фетру; формувати навички правильної організації робочого місця; розвивати творчу фантазію, уяву, охайність; виховувати обережність та обачність.

Хід уроку:

І. Організація класу

 

ІІ. МНД

Зву дітей на клас й тихо, інтригуючи, кажу:

Діти, я одного разу, коли збирала гриби в лісі,  зустріла там двійко чудових третьокласників: Петрика та Маринку. Вони теж ходили на тихе полювання.

  • Як ви гадаєте, що таке тихе полювання? (Так, це збирання грибів.)

Мої нові друзі сперечалися між собою. Петрик стверджував, що не всі гриби можна брати до кошика, а Маринка наполягала, що всі гриби можна збирати.

Хто ж правий, Петрик чи Маринка?

А ви схиляєтеся до чиєї думки? (Діти на шкалі прикріплюють наліпки.)

Ось ми з вами й зібралися сьогодні на уроці трудового навчання, щоб вирішити дану життєву ситуацію.

 

ІІІ. АОЗ

  1. Бесіда

Що таке гриб?

Гриб – це рослина.

До якої природи належить гриб? (До живої.)

Як розмножується гриб?

Більшість з яких здатні розмножуватись за допомогою спор (хоча деякі втратили цю можливість і розмножуються вегетативно).

Розмноження спорами – це утворення в рослини особливої клітини спори. Вегетативне розмноження – це розмноження коренем, листком, пагоном.

Де живуть гриби?

Хоча гриби переважно ростуть в ґрунтах, вони також поширені в більшості типів біотопів — морях, континентальних водоймах. Вони розвиваються на різноманітних природних субстратах рослинного та тваринного походження, на штучних матеріалах, створених людиною.

  1. Цікаві кошики

В коробочках інформація про їстівні та неїстівні гриби, про наслідки вживання неїстівних грибів. Учні опрацьовують, обмінюються інформацією та роблять висновки.

  1. Демонстрація вчителем їстівних та неїстівних грибів.
  2. Шкала

Чи змінилися ваші переконання?

Чудово!!!

 

ІV. Повідомлення теми уроку

Тепер ми з впевненістю можемо говорити, що не всі гриби можна їсти. Пропоную виконати аплікацію з фетру  «Мухомор», щоб Маринка запамятала.

Давайте, пригадаємо, що таке аплікація?

Апліка́ція (від латини — applicatio) накладання, пристосовування, приєднання до якоїсь поверхні. Аплікацією буде називатись і готовий виріб, створений у такий спосіб.

Фізкультхвилинка

*Демонстрація готової аплікації.

 

V.  Практична робота учнів

1. Правила ТБ

Давайте пригадаємо правила користування ножицями.

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Не наближайтеся до товариша під час різання.

7) Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

 

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися  серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

 

2. Підготовчі вправи

Що ж таке фетр?

Фетр - матеріал, одержаний після валяння пуху, переважно кролячого, рідше з відходів хутра інших звірів.

Діти розглядають фетр, знайомляться тактильно з ним.

У цього матеріалу немає вивороту. Різати фетр ножицями, так само легко, як різати папір. При цьому ризик того, що матерія порветься або осиплеться - мінімальний. Не можна не згадати і про високу хімічну і термічної стійкості фетру, а також, про його пластичності, довговічності і стійкості до деформації.

*Дослід. Чи витримає важкий предмет?

 

Пропоную вам відрізати декілька тонких смужок від фетру.

 

3. Самостійна діяльність учнів

- Вирізування деталей

- Склеювання деталей

Слідкую за поставою учнів, за темпом роботи.  Якщо є типові помилки, то пояснюю, як їх уникнути.

4.Демонстрація виробів.

 

VІ. Підсумок уроку

Ми вирішили з вами життєву ситуація, що склалася у ваших ровесників. Один неїстівний гриб Маринка вже знає. З іншими ми познайомимо її на уроках природознавства вже зовсім скоро.

Чи знадобляться вам отримані знання в житті? Де?

Резерв

Цікаві факти

Дивно, але гриби, при достатній кількості сонячного світла, виробляють вітамін Д - від цього залежить колір їх капелюшків. Тобто вони насправді засмагають.

У Італії, Франції, Хорватії і навіть у нас в Україні зростає один з найдорожчих грибів в світі — трюфель.

Є серед грибів і справжні хижаки, які полюють на живих істот. Є гриби, які ловлять дрібних комах.

Існують гриби, які харчуються гусеницями.

Багато грибів літають по повітрю, чому пліснявіють продукти харчування. Є грибки, які мешкають у верхніх шарах атмосфери, на висоті понад 30 кілометрів.

У середньому кожен гриб складається з приблизно 90% води.

*Дослід. Перевіримо, чи справді гриб складається з води. Для досліду потрібні: гриб, посудина з водою.

docx
До підручника
Трудове навчання 3 клас (Веремійчик І. М., Тименко В. П.)
Додано
14 березня 2018
Переглядів
3423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку