Розробка уроку з трудового навчання для 3 класу на тему: "Виготовлення об'ємних виробів з коробок, упаковок та самостійно виготовлених деталей. Практична робота. „Паперовий будинок“.
Метою уроку є: ознайомити учнів з професією інженера-конструктора, з поняттям «макет»; навчити виготовляти будинок за допомогою коробки; вдосконалювати навички роботи з папером та картоном.
Автор розробки уроку з трудового навчання
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Виготовлення об’ємних виробів з коробок, упаковок та самостійно виготовлених деталей. Практична робота. „Паперовий будинок“
Мета: ознайомити учнів з професією інженера-конструктора, з поняттям «макет»; навчити виготовляти будинок за допомогою коробки; вдосконалювати навички роботи з папером та картоном; розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість; виховувати любов до праці, акуратність під час роботи з фарбами, кольоровим папером і ножицями.
Обладнання: паперові або картонні коробки різного розміру, кольоровий папір та картон або цупкий папір, клей, ножиці, фломастери, зразки виробів, презентація.
Хід уроку
I. Організаційний момент
1. Привітання
2. Перевірка готовності до уроку
3. Упорядкування робочих місць
II. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
— Щоб дізнатися, що саме ми будемо виготовляти на уроці, розгадайте кросворд.
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
б |
у |
д |
и |
н |
о |
к |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Основа дерев’яна,
Всередині — світ.
Влітку в них сонечко,
Взимку на них лід. (Вікна)
2. Стаємо всім на дорозі,
Всіх спиняєм на порозі.
Хто іде — не обмине:
Нас рукою штовхоне. (Двері)
3. Я будинок покриваю,
Дощ та сонце я вітаю. (Дах)
4. Живу я попід дахом,
Мале віконце маю.
Сухі гриби та ягоди
Я добре зберігаю. (Горище)
— Сьогодні ми будемо виготовляти й оздоблювати вироби об’ємної форми за допомогою коробок. Наприкінці уроку у вас з’являться паперові будиночки!
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь учителя
— Професія інженера-конструктора вимагає міцних знань будови транспортних, транспортувальних і технологічних машин та споруд. Інженер-конструктор спочатку формулює словами задум технічного проекту. Потім увиразнює його засобами технічної графіки: ескізами, кресленнями. На завершення технічного проекту інженер конструює пошуковий макет майбутнього виробу з різних матеріалів, які легко обробляються.
Макет (фр. magutte — модель, ескіз) — просторове зображення, модель будь-чого (виробу, декорації тощо), зазвичай у зменшених розмірах (масштабі).
— Об’ємними бувають макети технічних конструкцій з коробок, упаковок та самостійно виготовлених об’ємних деталей. Серед них, звісно, різні види будинків.
— Розгляньте зразки будинків.
Фізкультхвилинка
Хто ж так, хто вже там стомився
І направо похилився?
Треба дружно всім нам встати,
Фізкультпаузу почати:
Руки вгору, руки вниз
І легесенько прогнись.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Раз — присядьте, два — присядьте,
І за парти тихо сядьте.
2. Демонстрування та аналіз зразка
1) Інструктаж учителя
— Створюючи паперовий будиночок, неначе поринаєш у чарівний світ казок. У такому казковому будиночку можуть жити Колобок або сім гномів і красуня Білосніжка; а можливо, три ведмеді чи інший казковий персонаж. Крім того звичайні картонні коробки можна перетворити на казковий замок, який буде чудовою декорацією до лялькової вистави.
— Роздивившись малюнки на дошці та у підручнику, виготовте свій будиночок. Використовуйте матеріали, що є у наявності. Прикрасити будинок можна за допомогою аплікацій, малюнків та ін.
— Розгорніть альбом-посібник на с. 43, розгляньте дитячу роботу і виготовте з паперу власний казковий будинок. Матеріали для виконання ви знайдете на с. 41.
— А на с. 39 ви знайдете послідовність виконання казкового замку.
Послідовність виконання паперового будинку.
1. Виріж розгортки будинку і даху, зображені на с. 41 (фото 1)
2. Наклей розгортку будинку на картон. Виконай надрізи по лініях. (фото 2, 3)
3. Склей будиночок (фото 4)
4. Дах склади гармошкою, потім розтягни. Виготов і виріж вікна, двері та елементи аплікації (фото 5)
5. Приклей дах, наклей вікна та двері
6. Прикрась будинок аплікацією
Послідовність виконання казкового замку.
1. Добери коробки потрібного розміру (фото 1)
2. Обклей їх папером коричневого кольору (як на фото 2, 3, 4)
3. Наклей вирізані вікна і браму (фото 5)
4. Скрути і склей із картону циліндри-вежі. Зроби на них дахи з конусів (фото 6)
5. Усі елементи композиції з’єднай за допомогою клею
6. Прикрась замок аплікацією
2) Повторення правил безпеки під час роботи.
1. На робочому місці дотримуй чистоти і порядку.
2. Зберігай ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
3. Не працюй притупленими ножицями.
4. Не тримай ножиці лезами вгору.
5. Не користуйся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважай товаришеві, коли той вирізає деталі ножицями.
7. Передавай ножиці товаришеві кільцями вперед.
8. Під час різання тримай матеріал так, щоб лезами ножиць не поранити руку.
9. Клеєм слід користуватися так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирай ганчіркою. Після закінчення роботи вимий їх ретельно з милом і витри рушничком.
IV. Самостійна практична робота учнів
V. Виставка та оцінювання робіт учнів
Наприкінці уроку діти утворюють казкове містечко.
VІ. Підведення підсумку уроку
— З якою професією ми сьогодні ознайомилися?
— Чи сподобалось вам виготовляти макети?
— Чим відрізняється виготовлене вами місто від казкового?