Конспект уроку з трудового навчання для 4-го класу на тему: Робота з пластиліном. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластиліну. Практична робота: ви

Про матеріал

: Вчити учнів послідовно виготовляти з пластиліну вироби об'ємної форми фігур тварин;

розвивати увагу, мислення, пам'ять, творчу уяву, мовлення;

виховувати любов до тварин, почуття дружби, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Тема: Робота з пластиліном. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластиліну.

             Практична робота: виготовлення з пластиліну об’ємних фігур тварин (бременські музики)

 

Мета: Вчити учнів послідовно виготовляти з пластиліну вироби об’ємної форми фігур тварин;

            розвивати увагу, мислення, пам’ять, творчу уяву, мовлення;

            виховувати любов до тварин, почуття дружби, взаємодопомогу.

 

                                                               Хід уроку

 І Організація класу

                       Всі почули ви дзвінок –

                       Він покликав на урок.

                       Кожен з нас вже постарався

                        До уроку готувався.

                        Ліпимо – гарненько.

                        Друзям – помагаємо

                        Тож – урок починаємо.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Розчітування (розвиваємо мову, пам’ять)

                              Скоромовка

                   Зайчик, зайчика питає :

                         -Чом той зайчик так стрибає?

                          -Я підстрибую, стрибаю

                          Бо стрибучі ніжки маю.

  1. Загадки (розвиваємо мислення, увагу)

             Не цар, а в короні,

             Не вершник, а зі шпорами,

             Не будильник, а всіх будить. ( Півень)

 

               Не говорить, не співає,

                А хто до хазяїна йде,

                Вона знати дає.       (Собака)

 

            Сірий, та не вовк,

            Довговухий, так не заєць,

            З копитами, та не кінь.   ( Осел)

 

             Коло бабусі сидить у кожусі,

             Проти печі гріється,

             Без водички миється.    (Кіт)

 

-Зайчик, собака, осел, кіт, півень---хто це? Що в них спільного? Чим вони відрізняються?

    (назвати істотні ознаки свійських і диких тварин,  звірів і птахів)

-В яких казках зустрічаються ці тваринки?

 Які бувають казки? (Про тварин, побутові і чарівні).

 А в якій казці зустрічаються четверо наших героїв – осел, кіт, собака і півень?

 Так, в казці «Бременські музики».

 Хто є автором цієї казки?

 

ІІІ Оголошення теми уроку

    1.Розповідь вчителя

 -Про тварин складено багато віршів, пісень, казок, а ще….

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І чим він стане, ніхто не знає,

Чи пташкою у гіллі на калині.

Ви придивіться добре всі, будь ласка, -

Наступить диво, оживе прекрасна казка.

-Люди якої професії роблять зі шматка пластиліну чи глини казка

    2.Словникова робота (діти підготували значення слів )

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, що надає матеріальним предметам об’ємно-просторового зображення.

Анімалістичний жанр – жанровий різновид образотворчого мистецтва, що зображує тварин.

Анімаліст – митець, який зображує тварин.

(На дошці розміщені зразки скульптур тварин)

 

 

-Кожен з вас сьогодні стане скульптором і власними руками оживе шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже він буде зігрітий теплотою ваших рук.

Тему уроку ви дізнаєтесь, коли розкодуєте її « Виготовленнязпластилінуоб’ємнихфігуртварин»

3.Бесіда

-Ми знаємо, що півень, собака, кіт і осел насправді не є товаришами... Що ж у казці їх здружило?

На уроці « Я у світі» ми говорили про «Я» зовнішнє і внутрішнє.

Зовнішнє – 4 кінцівки, хвіст, очі, вуха, ніс…. Внутрішнє – слабкість, втома, старість (їх об’єднало)

4.Зразок , виготовлений руками вчителя

   (повторення будови тіла тварин)

5.Техніка безпеки на уроці (правила користування  пластиліном)

6.Практична робота учнів

 -Марійка і Вікуся ліплять ослика разом, тому, що вони працюють повільно. Котика ліпить Анна, песика – Дмитрик. А кого ж буде ліпити Маргаритка? Послухайте віршик.

                     Вранці тато з магазину

                     Приніс дітям пластиліну…

                     Пластилін пом’яв Павлусь,

                     До сестрички посміхнувсь, -

                     І в руках у нього виник,

                     Мов живий, червоний півник.

-Отже, Маргаритка – ліпить півника.

(Діти виконують свої роботи під музику М.Калачевський «Українська симфонія» ІІ частина)

-До казки Братів Грімм, створено музичну фантазію.

       ( Перегляд уривка музичного мультика «Бременські музики»)

7.Фізкультхвилинка

                  Раз – піднялись, підтягнулись,

                  Два – зігнулись, розігнулись,

                  Три – в долоні поплескали,

                  На чотири – руки ширше,

                  П’ять – руками помахать,

                  Шість – дозволено сідать.

 

  7.Хвилинка – цікавинка.

-Що ви знаєте цікавого з життя тварин?

                    -Коти не люблять солодкого. Кішки ямку риють правою лапкою, а коти – лівою. Кішки ви-

                     робляють близько 100 різних звуків, собаки лише 10.

                    -Віслюки живуть 30-40 років. При правильно складеному графіку, віслюки можуть працю-

                     вати 7-8 годин. Батьківщина їх Африка.

                    -Почуття нюху у собаки більш, ніж в 100 разів сильніше, ніж у людини. Собаки потіють язи-

                      ком. Щоб рухалось вухо, задіяно 18 видів м’язів. Басенджи – одна з пород собак, що не

                     гавкають. 

8.Бесіда.

-Героїв якої казки ми ліпили?

-Що об’єднало в цій казці тварин?

-Чому вчить нас ця казка?

-Отже, у вас попереду ціле життя. І треба прожити його так, щоб нікому не завдати шкоди,

  Болю і страждань, щоб ваші рідні пишалися вами.

І Підсумок уроку.

                                         Один раз життя нам дається –

                                          Дарунок прекрасний з небес.

                                          Як сонечко гарно сміється!

                                          А скільки на світі чудес!

                                          І скільки безмежного дива

                                           Що жив би на ній і жив.

                    -

 

 

 

docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
2817
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку