10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Конспект уроку з трудового навчання для 4-го класу на тему: Робота з пластиліном. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластиліну. Практична робота: ви

Про матеріал

: Вчити учнів послідовно виготовляти з пластиліну вироби об'ємної форми фігур тварин;

розвивати увагу, мислення, пам'ять, творчу уяву, мовлення;

виховувати любов до тварин, почуття дружби, взаємодопомогу.

Перегляд файлу

Тема: Робота з пластиліном. Послідовність виготовлення виробів об’ємної форми з пластиліну.

             Практична робота: виготовлення з пластиліну об’ємних фігур тварин (бременські музики)

 

Мета: Вчити учнів послідовно виготовляти з пластиліну вироби об’ємної форми фігур тварин;

            розвивати увагу, мислення, пам’ять, творчу уяву, мовлення;

            виховувати любов до тварин, почуття дружби, взаємодопомогу.

 

                                                               Хід уроку

 І Організація класу

                       Всі почули ви дзвінок –

                       Він покликав на урок.

                       Кожен з нас вже постарався

                        До уроку готувався.

                        Ліпимо – гарненько.

                        Друзям – помагаємо

                        Тож – урок починаємо.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Розчітування (розвиваємо мову, пам’ять)

                              Скоромовка

                   Зайчик, зайчика питає :

                         -Чом той зайчик так стрибає?

                          -Я підстрибую, стрибаю

                          Бо стрибучі ніжки маю.

  1. Загадки (розвиваємо мислення, увагу)

             Не цар, а в короні,

             Не вершник, а зі шпорами,

             Не будильник, а всіх будить. ( Півень)

 

               Не говорить, не співає,

                А хто до хазяїна йде,

                Вона знати дає.       (Собака)

 

            Сірий, та не вовк,

            Довговухий, так не заєць,

            З копитами, та не кінь.   ( Осел)

 

             Коло бабусі сидить у кожусі,

             Проти печі гріється,

             Без водички миється.    (Кіт)

 

-Зайчик, собака, осел, кіт, півень---хто це? Що в них спільного? Чим вони відрізняються?

    (назвати істотні ознаки свійських і диких тварин,  звірів і птахів)

-В яких казках зустрічаються ці тваринки?

 Які бувають казки? (Про тварин, побутові і чарівні).

 А в якій казці зустрічаються четверо наших героїв – осел, кіт, собака і півень?

 Так, в казці «Бременські музики».

 Хто є автором цієї казки?

 

ІІІ Оголошення теми уроку

    1.Розповідь вчителя

 -Про тварин складено багато віршів, пісень, казок, а ще….

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І чим він стане, ніхто не знає,

Чи пташкою у гіллі на калині.

Ви придивіться добре всі, будь ласка, -

Наступить диво, оживе прекрасна казка.

-Люди якої професії роблять зі шматка пластиліну чи глини казка

    2.Словникова робота (діти підготували значення слів )

Скульптура – вид образотворчого мистецтва, що надає матеріальним предметам об’ємно-просторового зображення.

Анімалістичний жанр – жанровий різновид образотворчого мистецтва, що зображує тварин.

Анімаліст – митець, який зображує тварин.

(На дошці розміщені зразки скульптур тварин)

 

 

-Кожен з вас сьогодні стане скульптором і власними руками оживе шматок пластиліну. А цей шматок пластиліну стане чарівним, адже він буде зігрітий теплотою ваших рук.

Тему уроку ви дізнаєтесь, коли розкодуєте її « Виготовленнязпластилінуоб’ємнихфігуртварин»

3.Бесіда

-Ми знаємо, що півень, собака, кіт і осел насправді не є товаришами... Що ж у казці їх здружило?

На уроці « Я у світі» ми говорили про «Я» зовнішнє і внутрішнє.

Зовнішнє – 4 кінцівки, хвіст, очі, вуха, ніс…. Внутрішнє – слабкість, втома, старість (їх об’єднало)

4.Зразок , виготовлений руками вчителя

   (повторення будови тіла тварин)

5.Техніка безпеки на уроці (правила користування  пластиліном)

6.Практична робота учнів

 -Марійка і Вікуся ліплять ослика разом, тому, що вони працюють повільно. Котика ліпить Анна, песика – Дмитрик. А кого ж буде ліпити Маргаритка? Послухайте віршик.

                     Вранці тато з магазину

                     Приніс дітям пластиліну…

                     Пластилін пом’яв Павлусь,

                     До сестрички посміхнувсь, -

                     І в руках у нього виник,

                     Мов живий, червоний півник.

-Отже, Маргаритка – ліпить півника.

(Діти виконують свої роботи під музику М.Калачевський «Українська симфонія» ІІ частина)

-До казки Братів Грімм, створено музичну фантазію.

       ( Перегляд уривка музичного мультика «Бременські музики»)

7.Фізкультхвилинка

                  Раз – піднялись, підтягнулись,

                  Два – зігнулись, розігнулись,

                  Три – в долоні поплескали,

                  На чотири – руки ширше,

                  П’ять – руками помахать,

                  Шість – дозволено сідать.

 

  7.Хвилинка – цікавинка.

-Що ви знаєте цікавого з життя тварин?

                    -Коти не люблять солодкого. Кішки ямку риють правою лапкою, а коти – лівою. Кішки ви-

                     робляють близько 100 різних звуків, собаки лише 10.

                    -Віслюки живуть 30-40 років. При правильно складеному графіку, віслюки можуть працю-

                     вати 7-8 годин. Батьківщина їх Африка.

                    -Почуття нюху у собаки більш, ніж в 100 разів сильніше, ніж у людини. Собаки потіють язи-

                      ком. Щоб рухалось вухо, задіяно 18 видів м’язів. Басенджи – одна з пород собак, що не

                     гавкають. 

8.Бесіда.

-Героїв якої казки ми ліпили?

-Що об’єднало в цій казці тварин?

-Чому вчить нас ця казка?

-Отже, у вас попереду ціле життя. І треба прожити його так, щоб нікому не завдати шкоди,

  Болю і страждань, щоб ваші рідні пишалися вами.

І Підсумок уроку.

                                         Один раз життя нам дається –

                                          Дарунок прекрасний з небес.

                                          Як сонечко гарно сміється!

                                          А скільки на світі чудес!

                                          І скільки безмежного дива

                                           Що жив би на ній і жив.

                    -

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
7373
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку