Конспект уроку з трудового навчання для 4 класу на тему "Цікавинки в орігамі"

Про матеріал

Це -урок цікавинок в орігамі. Учні пригадають, про що дізнались на попередніх уроках, довідаєються про деякі цікаві сторони цієї техніки, пропонується провести змагання на краще виконання фігури за поданими схемами та провести виставку виконаних дітьми робіт.

Перегляд файлу

Тема.         Цікавинки  в  орігамі

                   ( додатковий  урок )

 

Мета:  - закріпити  знання, одержані  на  попередніх уроках  по  техніці  орігамі;

         - ознайомити  з  цікавинками  в  мистецтві  орігамі;

         - організувати  змагання  на  краще  виконання  фігури  в  техніці орігамі,  а також  виставку  готових  робіт;

         -  розвивати  впевненість  в  своїх  силах  і  можливостях;

         -  стимулювати  розвиток  памяті,  розвивати  творчі  здібності учнів.

 

Тип  уроку:     комбінований

 

Матеріали:   кольоровий  папір,  картон,  клей ПВА.

 

Обладнання: - ілюстрації,  виставка  готових  фігурорігамі;

                        - технологічні  картки  виготовлення різних  фігур  в   техніці  орігамі;

                        -  іграшковий  мікрофон  для

                           проведення  гри  «Мікрофон».

 

                                Хід  уроку

 

І.   Етап  орієнтації

   На  цьому  уроці  ми  знову  повернемось  до  орігамі.  Чому ?  Та  тому  що  ще  дуже  багато  цікавого  заховало  в  собі  це  мистецтво.  А  ми  з  вами  цілий  урок   будемо  допитливими  шукачами,  щоб  потім  з гордістю  сказати,  що  багато  чого  знаємо  про  це   мистецтво.

ІІ.  Етап  покладання  мети 

   Сьогоднішній  урок – урок  цікавинок  в  орігамі.  Ми  пригадаємо,  про що   дізнались   на  попередніх  уроках,  а  ще  довідаємось  про  деякі цікаві сторони  цієї  техніки, організуємо  змагання  на  краще  виконання фігури  за  поданими  схемами   та  проведемо  виставку  виконаних  вами  робіт.  Отже,  якщо будемо працювати  в  оптимальному  темпі, все  встигнемо.

ІІІ.   Етап  проектування   

   Фігурки  орігамі  ми  бачили  площинні  та об’ємні,  але це  ще  не  все.  Тому,  що  сьогодні  дізнаємось  ще  більше  цікавого.  Це  і  аплікації, і відкритки,  і  кусудами.  Ну  що,  цікаво?  А  що  ви  пропонуєте  ще розглянути  на  уроці?

( Учні  вносять  свої  пропозиції  відносно  проведення  уроку).

IV.   Етап  організації  виконання  плану  діяльності

  Вправа  «Запитую - відповідай»

 Отже,  насамперед  пригадаємо – орігамі:

 -   що  означає  це  слово   ? («орі» - складати, «гамі» -  папір.)

 -   що  вчить  робити ?  ( слухати  усні  рекомендації  вчителя;  робити послідовні  дії;  читати  креслення.)

 -   що  розвиває ?  (впевненість  у  своїх  силах;  творчі  здібності;  стимулює  розвиток  памяті;  покращує  окомір.)

 -   які  фігурки  в  цій  техніці  ви  виготовляли? (кораблики, літачки, тюльпанчики, журавлики і т.д)

 -   де  виникло  це  мистецтво?    Давній  Японії )

    На  попередніх  уроках  з  орігамі  ми  з  вами  багато  чого навчилися  та  дізналися,  але  це  лише  сота  або  тисячна  доля  того,  що може  це  мис- тецтво.

   Орігамі  надає  прекрасні  можливості  для  декоративного оформлення  авторських  листівок.  Що  може  бути  краще  за  подарунок, зроблений  своїми  руками?  На  цю  роботу  не  потрібно  витрачати  багато часу,  підключіть  лише  свою  фантазію. Погляньте,  будь  ласка, на  ці  відкритки,  правда  ж, вони  гарні.  (Див. додаток 1).

  Ці  відкритки  японські,  тому  мають  такий  вигляд.  А  ось  це,  погляньте,  роботи  учнів  нашої  школи.

 (  Демонструю  зразки  відкриток,  оформлених  у  техніці  орігамі.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А  зараз  ми  спробуємо  створити  таке  диво  своїми  руками.

      Практична  робота

Послідовність  виконання  роботи:

 

Насамперед:

-   виберіть  картон  такого  кольору,  якою  має  бути  ваша  відкритка;

-   зігніть  його  поперек  довжини;

-   відложіть  вбік  цю  заготовку;

-   виберіть  кольоровий  папір,  відмінний  за   кольором  від  кольору  картону,  зробіть  з  нього  нескладну  фігурку  орігамі;

-   приклейте  фігурку  на  картон;

-   оформіть  краї  відкритки  простим  малюнком  та підписом.

Робота  готова !  Гарний  та  оригінальний  подарунок!

(Учні  виготовляють  листівки).

   Тепер  настав  час  для  нашого  змагання «Поповни  колекцію».

 Ви  з  дитинства  вмієте  робити  з  паперу  жабок, літачків, корабликів,  а  можливо  ще  щось,  то  зараз  у  вас  є  можливість  проявити  свої  таланти.  Змагання   проведемо  в  три  етапи. 

І  етап – виготовлення  найбільшої  кількості  фігурок  за  встановлений  час  ( 5  хвилин );

ІІ  етап – виготовлення  чотирьох  фігурок  орігамі  естафетним  методом.

У  конкурсі  враховується  точність  виконання,  активність  усіх  учасників,  дотримання  правил  естафетного  методу,  а  також  швидкість;

ІІІ  етап – виготовлення  однієї  (за  вашим  бажанням) нескладної  фігурки     (8-12  операцій)  із  зав’язаними очима  - хто  швидше  і  акуратніше. ( По  одному  учаснику – капітанський  конкурс ).

    Для  того,  щоб  наше  змагання  проходило  цікавіше,  пропоную  вам  поділитись на  три  команди. Це  зробимо  за  допомогою  кружечків трьох  кольорів  (червоний,  синій,  зелений).  Кожен  з  вас  вибере  собі  кружечок  одного  з  кольорів.  Тепер  усі,  у  кого  кружечки  червоного  кольору  сядуть  за  стіл  № 1,  синього – за  стіл  № 2,  зеленого – за  стіл  № 3.  А  ті,  хто  залишився  без  кружечка,  стануть  моїми  помічниками-асистентами.

( Кожній  з  команд  роздаю  роздруковані  правила  роботи  в  групах,  інструкції  до виконання  завдань, а після  закінчення  І  етапу  конкурсу -   технологічні  картки  виготовлення  фігур  орігамі  для  ІІ  етапу).

(На  ІІ  етапі  конкурсу  команди  виконують  по  чотири  однакових фігурки  орігамі,  які  є  складовими  «Зіроньки».)

 

 1. Зігніть  кути                    2. Зігніть  сторони  до

     до  середини                       середини

 

 

 

 

 

 

 

3. Загніть  кут  від  себе        4. Зігніть  трикутник 

                                                     навпіл

 

 

 

 

 

 

5. Отвір.  Зробіть  декілька   

     таких  заготовок  і  зєд-            

     найте  їх                              6. Готова  «Зірочка»

 

 

Змагання  розпочинаємо !  Час  пішов !  Успіху  вам !

Результати конкурсу  будуть оголошені після  ретельного підведення підсумків. Компетентне  журі  буде враховувати  цікавинку, веселинку  в  роботі, а також  швидкість і обов’язково  акуратність у виготовленні  фігурок

А  хто  журі ?  Звісно,  ви !

( Команди  змагаються, вчитель разом  з  асистентами  корегує  роботу.)

Визначення  переможців.

   Якщо  ви  були  уважні,  то  помітили,  що  у  кожної  з  команд  другим етапом  конкурсу  було  складання  деталей   однієї  фігури   та  ще  й  однакової  технології  виготовлення.  І  це  не  випадковість! Тепер  завдання  для моїх  помічників-асистентів:

-  використавши  усі  дванадцять   деталей  фігури, скласти  за  схемою  фігурку  «Зіроньки» 

-  прикрасити  нею  класну  кімнату,  підвісивши  її  за  нитку  на  видному  місці.  

(Асистенти  працюють.  Решта  учнів  готують  колективну  виставку  виробів  на  партах. ) 

Колективна  виставка.   Визначення  переможців.   Підведення  підсумків  змагання.

V.   Етап  контрольно-оцінювальний  

   Пропоную  вам  у  цікавий  спосіб  перевірити  свої  знання.У  кожного  з  вас  є  листок  із  запитаннями і

таблицею. Потрібно  дати  відповіді  на  запитання  і  результати  записати  в  таблицю,  в  якій  кожна  відповідь  буде  співвідноситись  з  буквою.  Давши  правильні  відповіді,  ви  легко  зможете  прочитати  зашифрований  вислів,  який  і  буде  ключем  до  прочитання  вірша.

Таблиця  з  тестовими  завданнями  для  перевірки  рівня  засвоєння  матеріалу.

    1.   Що  таке  орігамі ?

             а)  вид  вільної  боротьби;

             б)  мистецтво  складання  моделей  з  паперу;

             в)  марка  автомобіля;

    2.   Де  вперше  виникло  орігамі ?

             а)  в  Японії;

             б)  в  Давній  Японії;

             в)  в  Китаї;

    3.   Як  називаються  ті  люди,  які  займаються    мистецтвом  орігамі ?

             а)  орігамісти;

             б)  орігани;

             в)  орігами;

   4.    В  якому  місті  стався  вибух  ядерної  бомби ?

а)  Пекін;

             б)  Хіросіма;

в)  Улан-Батор;

   5.     В  чию честь  збудований  пам’ятник  в  місті, де  сталася трагедія?

        а)  журавлика;

        б)  Садако  Сасакі;

           в)  всіх  загиблих  від  взриву атомної  бомби   людей;

6. Чому  саме  журавликів  робила  Садако  Сасакі ?

  а)  їй  подобалась  ця  фігурка;

  б)  це  символ  здійснення  мрій;

            в)  вона  хотіла  залишити  комусь  на  згадку;

7. Скількох  журавликів встигла  зробити  дівчинка?

        а)   644;

        б)   1000;

        в)    999;

8. Коли  сталася  трагедія ?

        а)   1945 р.;

        б)   1955 р.;

        в)   1941 р.;

9. Як  називалася  хвороба,  яка  стала  причиною  смерті ?

        а)  аритмія;

        б)  лейкемія;

        в)  пневмонія;

10. Скількох  журавликів  за  легендою  потрібно  було  зробити, щоб  здійснилася  мрія ?

        а)  1;

        б)  1000;

        в)  1000000.

(Правильна  відповідь:  це - орігамі).

 (Після  виконання  учнями  тестового завдання,  збираю картки. Прочитавши  вислови, які   учні  зуміли  написати,  можу  швидко  зробити  висновок про  рівень  засвоєння  учнями  матеріалу).                                                                                                            

 

Запи-тання

 

1

 

2

 

 

 

 

 

3

 

4

 

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

Шифр  букв

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

а

б

в

 

з

 

ц

 

б

 

у

 

і

 

е

 

-

 

,

 

?

 

к

 

о

 

н

 

ш

 

в

 

р

 

а

 

е

 

 

і

 

г

 

р

 

д

 

а

 

т

 

о

 

с

 

м

 

н

 

т

 

і

 

м

Запис  відпо-відей

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Отже, хто  з  вас, учні,  правильно  та  швидко  впорається  із  завданням,  отримає  право  прочитати вірш.

                               Це  орігамі

            Якщо  на  пташині, якщо  на  тварині,

            Ви  якось  раптово  свій  погляд  спинили,

            То  це  зрозуміло  відразу,  віднині,

            Що  ви  є  допитлива  й  творча  людина.

 

            Ви  сіли  за  стіл, ви  листок  узяли

            І  миттю  роботу  свою  почали.

            І  непогана  вийшла  затія,

           Отже,  дитина  ця  мріяти вміє.

 

            Маг,  що  придумав  папір  кольоровий,

            Синій,  зелений  і  пурпуровий,

            Вірив,  напевне,  що  можуть  діти

            Різні  фігурки  з  квадратів  робити.

 

             А  ці  фігурки  по  всім  білім  світі

            Знали  лиш  тільки  японські  діти.

            Символом  миру  став  білий  журавлик,

            Символом  дружби – маленький  кораблик.

 

            Ти  білих  журавликів  і  рожевих  зайців

            Зробиш,  коли  в  тебе  вміючі  пальці.

            Ми  пропонуєм  вам  разом  із  нами

            Вивчити  техніку  «орігамі».

                                   1994 р.  Урсу  Наталя.

                                   (переклад  Хмурківська  Світлана Петрівна)

VI. Етап  контрольно-оцінюючий

За  допомогою  іграшкового  мікрофону  висловити  враження  про  урок.

Вправа  «Мікрофон». Учні  висловлюють  свою  думку  у  довільній  формі,  відповіді  не  корегуються,  не  критикуються.

 

 

 

ПРОПОНУЮ  такий  вступ  до  цих  уроків

 

 

  За  новою  програмою  освітня  галузь  «Трудове  навчання»  є  однією  з  ланок  неперервної  технологічної  освіти,  створює  базу  для  успішного  оанування  учнями  технологій  основної  школи  та  здобуття  професійної  освіти.  Завдання  вчителя – допомогти  учневі  опанувати  матеріал,  котрий  є  обов’язковим.    Але  як  зробити,  щоб  навчання  було  ненав’язливим,  щоб  учень    захотів  здобувати  знання,  а  вчитель  був  порадником,  другом,  а  потім  аж - керівником.

   Аналізуючи  свій  багаторічний  досвід,  прийшла  дл  висновку,  що я  на  правильному  шляху.  Навчання  буде  легким  лише  за  умови  непереборного  бажання.  З  боку  учня – бажання  отримувати  знання,  з  боку  вчителя – конкретна  допомога  у  цьому.  Тому  завдання  вчителя  виплекати індивідуально  неповторну і  тим  саме  цінну  особистість,  яка  має  власний  потенціал,  виявляє  суб’єктивну  активність,  ініціативу, свідомість  та  відповідальність  щодо  саморозвитку,  культурного  перетворення  себе  та  соціуму.  Всім  відомо  що, якщо права півкуля  у  людини  добре  розвинута – це  творчість,  нетрадиційність,  нестандартність  мислення.  А  це  саме  те,  що  так  необхідно  людині,  щоб  бути  особистістю,  індивідуальністю.

   Трудове  навчання– предмет  особливий.  Він  передбачає  напружену  роботу  думки  й  пам’яті,  душі  і  серця , рук  і  очей.  На  уроках  цього  предмету ставлю  за  мету: 

  • розвиток творчих  здібностей,  почуття  і  мислення  школярів;
  • сприяння  індивідуальному  самовиявленню;
  • виховання  толерантності  до  точки  зору  інших,
  • підготовка  школярів  до  життєдіяльності  у  полікультурному  просторі.

Впровадження  такої  мети   на  уроках дає  такі  результати:

  • -  розвиває  позитивні  емоції,  відчуття  краси;
  • -  виховує  естетично;
  • -  розвиває  фантазію,  уяву;

Це  дає  можливість  зробити  уроки  продуктивними,  цікавими,  розвиваючими,    а  цьому  сприяє:

  • -  чітка  постановка  мети;
  • -  підбір  цікавого  матеріалу;
  • -  методично  правильна  побудова  схеми  уроку;
  • -  послідовний  виклад  матеріалу;
  • -  унаочнення  уроків.
  • Результат  такої  роботи  є :
  • -  уроки   неодноманітні,  діти  мають свою думку, роблять  свій  вибір;  
  • -  на  уроці  панує  атмосфера  зацікавленості,  плідної  співпраці  учнів  і  вчителя.

  Саме тут  важливий  підхід  до  учня. Це  потрібно  для  того, щоб  краще  розкрити  таланти  та  здібності  особи,  зацікавити,  адже  саме  цікавість та  прагнення творять  чудеса. 

        Кожен  знає  по  собі:  якщо виникає живий  інтерес  до  справи,  якою  ніколи  не  займались,  одразу  хочеться  її  відкрити  для  себе,  ознайомитись,  зробити,  досягти  результату,  а для  цього  потрібно  зацікавити.  Отже  зацікавлювати  потрібно  оригінальним  підбором  завдань,  вправ  та  технік  і  давати  можливість  учням  самостійно  творити.  У  них  великий  потенціал,  котрий  потрібно  лише  розкрити. Потрібно  спробувати  вивести  урок  трудового  навчання  на  рівень  важливого,  необхідного  уроку,  та ще  й  до  того  ж  цікавого.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравчук Алла
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Трудове навчання 4 клас (Павич Н. М., Бучківська Г. В.)
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
2937
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку