Конспект уроку з трудового навчання «Веселий зоопарк»

Про матеріал
Формувати в учнів навички виготовляти іграшки з пластиліну; закріплювати навички роботи з пластиліном; розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість, уміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; сприяти пізнанню дітьми краси тваринного світу.
Перегляд файлу

Клас: 4

Тема. Робота з пластиліном. Ліплення звірів «Веселий зоопарк».

Мета. Формувати в учнів  навички виготовляти іграшки з пластиліну; закріплювати навички роботи з пластиліном; розвивати творчу уяву, фантазію, увагу, спостережливість, уміння спілкуватися, виконувати колективну роботу; сприяти пізнанню дітьми краси тваринного світу.

Обладнання. Пластилін, стеки, дощечки для пластиліну, зразки виробів, мультимедійна дошка.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

І. Загальнокорекційний етап

1. Привітання

Ось знову лунає дзвінок,

Запрошує всіх на урок.

Будемо дружно ми працювати,

Створювати та фантазувати.

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

ІІ. Основний етап

1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

Повідомлення теми та мети уроку

— Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати з пластиліном. Виготовимо із пластиліну об’ємних тваринок, які мешкають у зоопарку.

Розповідь учителя

— Тварини, яких ми ліпитимемо, «заховалися» в кросворді.

Розгадування кросворда

1. Він такий смугастий, він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі, перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: — игрр! Називають звіра... (Тигр).

2. Вкрита травами гора. Під горою є нора.

В ній хитрюга непроста від собак хова хвоста:

Як навідалась в курник, так відразу ж півень зник! (Лисиця)

3. Ходить хмуро між дубами, хижо клацає зубами.

Весь, як є,— жорстока лють. Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк... Грізний звір цей, звісно... (Вовк).

4. З рогами, а не бик, доять, а не корова,

Кору здирає, а кошиків не плете. (Коза)

5. Пазурастий він, гривастий, як збирається напасти.

Рявкне — ох, і любий рев... Відгадали? Так, це... (Лев).

6. На хвостику гойдається. Банани полюбляє.

І зветься це малятко — веселе... (Мавпенятко).

7. Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг.

Бачив чи не бачив сни, а проспав аж до весни. (Ведмідь)

8. Стрічка по землі біжить, обережним треба бути —

Вона може вкусити. (Змія)

9. Вік свій ходить з кулаками,

Та ще й сідають на нього з мішками. (Верблюд)

— Ми можемо побачити цих тварин у зоопарку. А що таке зоопарк?

Словникова робота

Зоопарк (зоологічний парк) — територія, спеціально створена людиною, з будівлями та обладнанням для утримання, збереження, розмноження зникаючих видів та публічного показу тварин.

Зоопарк — одна з унікальних лабораторій зі збереження різноманітності тваринного світу і музей живої природи, створений людиною, має науково- просвітницьке значення. Зоологічні парки створюють з метою організації екологічної навчально-виховної роботи, створення експозицій рідкісних, екзотичних та місцевих видів тварин, збереження їх генофонду, вивчення дикої фауни і розроблення наукових основ її розведення у неволі.

Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика для вас — раз.

Це у нього, бачте, голова — два.

Це у нього вуха довгі — три.

Це у нього куций хвіст — чотири.

Це очиці весело горять — п’ять.

Ротик, зубки, хай моркву їсть — шість.

Шубка тепла, хутряна на нім — сім.

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом — вісім.

Ще навколо посаджу я дерева — дев’ять.

І хай сонце сяє угорі — десять.

Демонстрування та аналіз зразка

Інструктаж учителя

— Оберіть за власним бажанням тваринку, що ліпитимете.

ЛЕВ

Лев гривастий, вір-не-вір, серед звірів — звірам-звір.

Ще його царем зовуть ті, що поруч з ним живуть.

Знає силу звірина — з комишів не вирина,

Як на лови ходить лев — мовкне все поміж дерев.

О. Вілаш

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки на дошці.

— Виготовляємо лева у такій послідовності.

1. Розріжте шматок жовтого пластиліну на три частини.

2. З одного шматка зробіть тулуб.

3. Другий шматок розкачайте та зробіть шию.

4. Сформуйте шию.

5. З’єднайте тулуб із шиєю. Місце з’єднання загладьте пальчиком.

6. Третій шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири лапи, а з іншої — голову, вушка та хвіст.

7. Приліпіть до тулуба лапи, у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.

8. З’єднайте голову із шиєю, виконуючи плавний перехід.

9. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.

10. Приліпіть до голови очі, вушка, щічки та ніс.

11. 3 коричневого або оранжевого пластиліну розкачайте тоненькі ковбаски для гриви.

12. Зробіть левові гриву.

СЛОН

Слоненяті снився сон, шо воно — великий слон.

І велося слоненяті у вісні, немов у святі.

 

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки на дошці.

— Виготовляємо слона у такій послідовності.

1. Розріжте шматок синього або сірого пластиліну на три частини.

2. З одного шматка зробіть тулуб.

3. Другий шматок розкачайте та зробіть шию.

4. Сформуйте шию.

5. З’єднайте тулуб із шиєю. Місце з’єднання загладьте пальчиком.

6. Третій шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири ноги, а з іншої — голову, вушка та хвіст.

— Які вуха потрібно зробити слону?

ВЕЛИКІ ВУХА

Про великі вуха запитала в татуся

Донька-щебетуха: — Чи слон хоботом скубе

Слоненя за вуха? — А навіщо це слону?

Так робить не гарно. — Жаль: такі великі вуха

Пропадають марно!

Грицько Бойко

7. Приліпіть до тулуба ноги; у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.

8. З’єднайте голову із шиєю, виконуючи плавний перехід.

9. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.

10. Виліпіть слоникові хобот, розкачавши довгу форму.

11. Приліпіть до голови хобот, очі та вушка.

ЗЕБРА

Чорно-біла зебра нині — ще дитя,

Знати ж бо не може кольору життя.

Біле в чорні смужки, а чи навпаки...

Згодом зрозуміє — хай пройдуть роки.

І. Шушляк

Мультимедійна презентація

— Розгляньте зразки на дошці.

— Виготовляємо зебру в такій послідовності.

1. Розріжте шматок білого пластиліну на три частини.

2. З одного шматка пластиліну зробіть тулуб.

3. Другий шматок розкачайте та зробіть шию. Шматок пластиліну покладіть на дощечку і трохи притисніть. На середину шиї (уздовж) покладіть зубочистку. Загорніть її у пластилін. Сформуйте шию таким чином, щоб кінці зубочистки стирчали з обох боків.

4. З’єднайте тулуб з шиєю. Місце з’єднання загладьте пальчиком.

5. Третій шматок пластиліну розділіть навпіл. З однієї частини зробіть чотири ноги, а з іншої — голову, вушка та хвіст.

6. Приліпіть до тулуба ноги, у місцях з’єднання зробіть плавний перехід пальчиком.

7. З’єднайте голову із шиєю, виконуючи плавний перехід.

8. З білого та чорного пластиліну зробіть очі.

9. Приліпіть до голови, очі, вушка та ніздрі.

10. З чорного пластиліну розкачайте тоненькі ковбаски для смужок.

11. Прикрасьте зебру смужками за зразком.

 

 

Інструктаж «Правила роботи з пластиліном»

1. Застеліть робоче місце клейонкою.

2. Щоб руки були чистими, користуйтеся ганчіркою.

3. Перед початком роботи розігрійте пластилін у руках і розімніть його.

4. Стежте, щоб пластилін не потрапляв на одяг, стіл, підлогу.

5. Після завершення роботи витріть руки ганчіркою та помийте їх теплою водою з милом.

  1. Самостійна практична робота учнів

Учні ліплять тварин.

4. Виставка робіт учнів

З виготовлених тварин утворіть колективну композицію «Зоопарк».

ІІІ. Заключний етап

  1. Підсумок уроку

Гра «Хто живе у зоопарку»

2. Рефлексія

 

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку