Конспект уроку з трудового навчання з проекту "Рамка для фото" "Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту."

Про матеріал

Проект: Рамка для фото. Тема уроку: Вибір об'єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту. Мета уроку ознайомити учнів зі шляхами розв'язання проблем у ході проектної діяльності; навчити планувати свою творчу роботу згідно з етапами проектування; створити умови для активної пізнавальної діяльності усіх учнів.

Перегляд файлу

Проект: Рамка для фото

 

Урок 33/1     Клас     6    Дата  22.01.2020 

 

Тема уроку: Вибір об’єкта проектування. Планування роботи з виконання проекту.

Мета уроку:

۞ навчальна: ознайомити учнів зі шляхами розв’язання проблем у ході проектної діяльності; навчити планувати свою творчу роботу згідно з етапами проектування; створити умови для активної пізнавальної діяльності усіх учнів;

۞ формування вмінь учнів проектно-технологічної культури і мислення, графічної, екологічної й економічної грамотності; узагальнення знань учнів про застосування методів проектування;

۞ виховання акуратності та старанності під час оформлення конструкторської до­кументації; виховання раціональності та практичності під час творчого пошуку.

۞ розвиток наочно-образного мислення, просторової уяви; координації, точності рухів рук; розвивати вміння ефективно співпрацювати під час групової роботи.

۞  профорієнтаційна – ознайомити з професією та формування інтересу до цієї професії.

Завдання для учнів:

  • пригадати вивчені раніше методи проектування;
  • розглянути найбільш поширені шляхи пошуку інформації;
  • провести дослідження;
  • ознайомитися з критеріями оцінювання проекту.
  • засвоїти кожний етап проектування;

Методи: рефлексія, евристична бесіда, розповідь, бесіда з поясненням, діалог, мозковий штурм, робота в групах, інструктаж, самостійна робота, усне опитування.

Наочні посібники й додаткові матеріали: комп’ютер та проектор, презентація, маршрутний лист.

Інтеграція: історія, українська мова, образотворче мистецтво, фінансова грамотність.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Формування ключових компетентностей:

Ціннісно-смислові: здатність розуміти та цінити світ навколо себе.

Загальнокультурні: поглибити позитивне сприйняття національної культури, вчитися  ефективно проводити свій вільний час.

Інформаційні: вміння самостійно аналізувати, добувати та перетворювати інформацію для подальшого її використання.

Комунікативні: здатність вільно висловлювати свої думки в бесіді, працювати в колективі.

Соціально-трудові: здобувати мінімальні навички, необхідні для життя в сучасному суспільстві.

Очікувані результати: учні виконують вироби відповідно до технологічної карти, виконують правила безпечної праці при роботі на уроці, учні вчаться планувати свою роботу та створюють проект згідно з критеріями.

Обладнання:  технологічна послідовність виконання виробу,  журнали, папір, олівці, ескізи моделей, презентація «Учнівський проект», комп’ютер, проектор.

Просто знати --- ще не все ,

      Знання потрібно використовувати.

           Гете.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

Створення позитивного емоційного настрою учнів

Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до уроку.

Учитель зачитує учням такі віршовані рядки: слайд2

Бажаю усім, щоб до кожного з вас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке впізнати,

Самим научатись та інших навчати.

Тож  я побажаю, щоб лінь ви прогнали

Й натхнення, щоб кожного дня зустрічали!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

Тестова робота

1.Організаційно-підготовчий етап - це

А)захист проекту;

Б)виготовлення виробу;

В) визначення назви виробу його призначення

2.Технологічний етап-це….

А)визначення назви виробу його призначення;

Б)складання ескізу;

В)складання технологічних інструкцій

3. Заключний етап включає:

А)вибір об'єкта праці;

Б) самооцінка проекту;

В) складання ескізу;

4.Застосування творчих проектів:

А) школа, вулиця, дім;

Б) виробництво, дім, школа;

В)дозвілля, школа, дім.

Рефлексія «Запитальний ряд»

  • Над яким проектом ми працювали на попередніх уроках?
  • Що нового дізналися під час вивчення теми?

Учитель проводить із учнями евристичну бесіду, під час якої вони відповідають на запитання, пов’язані з вивченим раніше матеріалом.

 Давайте поміркуємо разом з вами як стати успішною бізнес-леді, мати власну кав’ярню, перукарню чи модельне агентство! Що для цього треба зробити? З чого почати?  Все що ви сказали вірно, але є найважливіший крок – це складання плану роботи з реалізації проекту.

Для того щоб стати успішними, вміти планувати свою роботу, сьогодні ми повторимо етапи виконання  проектів. Завдяки одержаним знанням і вмінням ви зможете відчути себе дорослими та досвідченими працівниками у сфері виробництва або керівниками власного бізнесу!

Діти, вам відомо, що для того, щоб виготовити виріб, необхідно чітко спланувати свої дії. Адже саме планування надає змогу вибрати правильні методи проектування, технологічну послідовність під час виготовлення виробу. Отже, якщо ви навчитеся планувати свою роботу над проектом, це дасть можливість цілком реалізувати свої творчі задуми.

 Перш ніж перейти до планування роботи над проектом пригадайте та зверніть увагу на маршрутний лист: слайд 3

  • З яких етапів складається творчий проект? Слайд4
  • Що відбувається в І етапі? Слайд5

 

Практичне мали ви завдання —

Це виробу проектування.

Ми дружньо класом працювали,

Форм з природи назбирали:

А кольори які яскраві,

У виробах були у нас...

Біоніку застосували,

Як даний метод зветься в нас? Слайд6

 Слайд 7

Проектували виріб ви:

У мережі Інтернет зразки знайшли,

З одного форму відібрали,

А з іншого матеріали,

Властивість підійшла з одного,

А гама кольорів з другого.

Усе до купи ви зібрали

Й чудову річ спроектували.

Як даний метод зветься в нас? Слайд 8

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

  • Діти, чи подобається вам фотографуватися?
  • А чи багато у вас фотографій?
  • Де зберігаються ваші фотографії?
  • Що необхідно зробити, щоб ваші фотографії могли роз­міщуватися на видному місці?

Останнім часом велику увагу привертають роботи фотохудожників. Вважається, що зробити гарну цікаву фотографію важко, але ще важче презентувати її для глядачів. І картини, і фото­графії не вважаються презентабельними без рамки. Обрамлення впливає на настрій, створюваний фотографією або картиною. Добре виконана рамка звертає увагу на окремі колірні рішення в роботі, підкреслює контрасти й навіть покращує композицію, збираючи різні елементи в єдине ціле.

Отож, чим більше методів проектуван­ня ви будете знати, чим більшою кількістю інформації ви будете володіти тим цікавішою, досконалішою й оригінальні­шою виявиться конструкція спроектованого вами виробу.

Учитель оголошує тему заняття, діти записують її в зошит.

IV. Вивчення теоретичного матеріалу

План

  1. Основні етапи проектування виробу.
  2. Пошук необхідної інформації для проекту.
  3. Провести дослідження.
  1. Основні етапи проектування виробу.

Учитель. Діти, підніміть руку ті, у кого вдома є телевізор? (Учні піднімають руку)! Скажіть мені, де ми можемо взяти інфор­мацію про те, як ним потрібно користуватися? (Із паспорту) слайд 9-12

Учитель ілюструє учням паспорти телевізорів (та інших побутових приладів). Учні переглядають їх та звертають увагу на змістове напов­нення.

Кожний виготовлений виріб, який надійшов у продаж, має пас­порт. Це технічний документ, у якому зазначені його основні ха­рактеристики й правила користування ним. Тому, виготовляючи власний виріб, ви теж повинні створити до нього такий документ, який називається творчий проект.

  1. Пошук необхідної інформації для проекту.

Учитель. На першому етапі проектування важливим чинни­ком, що впливає на успішне розв’язання проблеми, є збір інформа­ції з обраної теми. Під час роботи над проектом важливо знати, де шукати потрібну інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку інформації:

  •                   вивчення бібліотечного каталогу;
  •                   за допомогою пошукових систем у мережі Інтернет;
  •                   у довідковому апараті лінгвістичних енциклопедій (у них після статті на визначені теми дається список літератури, якою мож­на скористатися);
  •                   комунікативний (можливість отримати необхідну консульта­цію вчителя, фахівця тієї галузі, яка є близькою до теми про­екту).

Давайте з’ясуємо, якими саме інформаційними джерелами ви частіше ко­ристуєтесь при створенні проекту?

Учитель: Шановні учні ви зможете перевірити свої знання під час виконання практичної роботи

V.  Практичнаробота. Провести дослідження.

Інструктаж з безпеки життєдіяльності до практичної  роботи. слайд 13

   Релаксаційна хвилинка

Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами – поплескайте в долоні;

  • Якщо ви ножиці передаєте ручкою уперед – похитайте головою;
  • Якщо ви кидаєте свої ножиці – потупайте ногами;
  • Якщо ви зберігаєте свої інструменти в коробці – покліпайте очима;
  • Якщо ви тримаєте роботу на відстані 30-35 см від очей – зробіть кругові оберти плечима;
  • Якщо ви робите все правильно і вмієте працювати в групі – погладьте себе по голові.

Інструменти та матеріали: зошит, ручка, аркуш паперу (А4), кольорові олівці, лінійка, гумка. Слайд 14-26

  1. Підготовлений банк ідей  (4 кольорові малюнки) розмістити на дошці.
  2. Пронумерувати. Накреслити таблицю.

Питання

Зоб.1

Зоб.2

Зоб.3

Зоб.4

1

Подобається?

 

 

 

 

2

Вартість

 

 

 

 

3

Удосконалити

 

 

 

 

4

Отримати

 

 

 

 

  1. Провести голосування по кожному питанню та зображенню.
  2. Записати результати.
  3. Висновок.

Профорієнтація:слайд 28-29

На виробництві розробкою проектів займаються інженери-конструктори й художники-дизайнери.

Фронтальний та індивідуальний  інструктаж.

Закріплення розглянутого теоретичного матеріалу слайд 30

Учитель пропонує учням створити власні творчі майстерні. Практична робота може бути організована у творчих групах і є одним із етапів виконання творчого проекту.

 

VI. Підведення підсумків заняття слайд 31

Учитель дякує учням за плідну діяльність на уроці.

Учитель виставляє оцінки у класний журнал і щоден­ники учнів; оголошує тему наступного заняття й дає завдання учням до його підготовки.

Рефлексія - інтерактивний метод «Мікрофон». Слайд 32

  • Як тобі працювалось на уроці?

Учні по черзі висловлюють свою думку одним словом про урок.

 

Домашнє завдання слайд 33

  • Підготувати   ескіз рамки для фото.
  • Дібрати  матеріали та інструменти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 Показник якості – це критерії, яким має відповідати готовий виріб: функціональність, естетичність, ергономічність, технологічність, естетичність та екологічність.

 Функціональність – можливість використання за призначенням.

 Естетичність – краса та привабливість. Цей показник передбачає відповідність виробу напряму моди, гармонії фурнітури та оздоблення з кольором тканини, її малюнком, а також відповідно до призначення виробу.

 Ергономічність – зручність у використанні. Якщо це одяг, то він має бути зручним у використанні, не повинен обмежувати рухів, перешкоджати нормальному диханню та кровообігу.

 Технологічність – легкість виготовлення. Передбачає відповідність способів обробки деталей і складних одиниць виробу типовим правилам, якісну волого – теплову обробку.

 Економічність – невисока ціна на матеріали.

 Екологічність – відсутність забрудненості навколишнього середовища під час виготовлення виробу.

 

Додаток 2

ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ оцінювання творчого проекту

Критерії оцінювання виготовленого виробу (70 балів):

привабливість виготовленого виробу (естетичний зовнішній ви­гляд);

оригінальність конструкції (композиційне рішення);

корисність виготовленого виробу;

зручність у використанні;

якість технологічної обробки;

економічність.

Критерії оцінювання пояснювальної записки проекту (30 балів):

повнота розкриття всіх етапів проектування;

якість конструкторської й технологічної документації;

оформлення та дизайн пояснювальної записки проекту;

реклама виробу;

розробка додатків.

Захист проекту (20 балів):

повнота відповідей на запитання;

обсяг і глибина знань із теми;

ораторське мистецтво;

творча форма презентації проекту

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Степаніщева Вікторія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шевченко Людмила
    Вдало підібраний матеріал до уроку. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Черновська Оксана Феофанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Бойко Любовь
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
20309
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку