Проект з трудового навчання «Виготовлення ляльки в техніці «пап’є-маше». Персонажі повісті М.В. Гоголя «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»

Про матеріал
Проект з трудового навчання «Виготовлення ляльки в техніці «пап’є-маше». Персонажі повісті М.В. Гоголя «Вечори на хуторі поблизу Диканьки»
Перегляд файлу

  Добір ляльки для виготовлення. Пошук виробів-аналогів.

 

Мета: навчити здійснювати пошук аналогів виробів; виховувати дисциплінованість учнів, бережливе ставлення до інструмента, устаткування, матеріалів; розвивати спостережливість і самоконтроль, увагу, точність та координацію рухів.

 

 

Основні поняття: пошук виробів-аналогів.

Обладнання: фото, зразки ляльок.

Тип уроку: комбінований.

 

                                                  Хід уроку

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ

Цей етап уроку проводиться шляхом виставки-демонстрації виконаних учнями ескізів моделей-аналогів та подальшого обговорення.

Бесіда

1. Що таке зразок виробу?

2. Що таке модель-аналог?

ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Правила безпечної праці, організації робочого місця, санітарно-гігієнічних  вимог.

Добір ляльки для виготовлення. Пошук виробів-аналогів.

 

Правила безпечної праці, організації робочого місця, санітарно-гігієнічних  вимог.

 

 Проект – це будь-який практичний задум, який реалізовується учнем.

При цьому він самостійно визначає мету, складає план (один з головних

елементів культури праці), практично його здійснює, оцінює та випробовує

якість виробу. Позитивною ознакою методу проектів є те, що знання та навички учень здобуває не в теоретично готовому вигляді, а в ході виконання

конкретного завдання. Увага зосереджується на тому, що при розробленні будь-якого проекту необхідно проводити детальні розрахунки та розробляти можливі   варіанти виконання, обмірковувати естетичний вигляд, враховувати міцність та безпеку, а також вартість розробки.

Нова річ має бути не тільки оригінальною. Не менше захоплення викликає краса виробу. Тому в конструюванні широко використовують різні засоби мистецтва, зокрема художнє конструювання та оздоблення виробів.

Учитель наводить приклади художнього оздоблення виробів і пропонує учням продумати художнє оздоблення власного виробу.

Вчитель надає учням консультації, разом з ними аналізує художнє оздоблення виробів, за необхідності пропонує внести корективи відповідно до естетичних вимог.

Під час проектування виробів необхідно спочатку, використовуючи особистий досвід, журнали, каталоги та іншу технічну літературу, віднайти зразки об’єктів. Наступним кроком по створенню об’єкта технологічної діяльності буде аналіз та порівняння винайдених зразків: визначення позитивних та негативних сторін зразків, відповідність їх до вивченого матеріалу, поставлених вимог та виконуваних майбутньому функцій. На основі порівняння можна вибрати найбільш ідеальний зразок, який містить найменше негативних сторін, для його виготовлення необхідний матеріал, що ми вже засвоїли, все це є технологічні протиріччя . Але, яким би не був ідеальний зразок, в ньому завжди можна виявити технологічні протиріччя. Для їх усунення розробляють послідовність (алгоритм) дій для їх усунення. При цьому для зручності діти можуть заповнювати таку таблицю:

Ознаки - суттєві ознаки об’єкта: колір, розміри, стиль виконання тощо. 

Ідеальний об’єкт - образ об’єкта, створеного методом фантазування. 

Реальний об’єкт - вибір знайдений у книзі, каталозі, журналі тощо.  

Дії з усунення протиріч - Що необхідно додати або запозичити від реального об'єкта до іде­ального? Яка послідовність дій для усунення цих протиріч?

   Під час проектування виробів з використанням зразків, в кінцевому результаті дістаються об’єкти технологічної діяльності, які називаються моделі-аналоги. Модель-аналог – взірцевий примірник об’єкта технологічної діяльності, який виявляє схожість, подібність до інших об’єктів технологічної діяльності.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Загальна  характеристика  заняття.

V.ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель просить кожного учня відповісти на такі запитання:

1. Що ми робили на уроці?

2. Що нового ви дізналися на уроці?

3. Який метод створення виробів ви сьогодні вивчили?

4. Чи досягнули очікуваних результатів ви особисто, клас у цілому? Чому ви так вважаєте?

5. Чи можете ви отримані знання використати у своєму житті?

 

VI.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

 

doc
Додано
23 лютого 2020
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку