Мета: оцінити навчальні досягнення учнів з теми; розвивати: вміння десятикласників аналізувати художні твори, виконувати тестові завдання різних рівнів, творчі здібності учнів; виховувати пошану: до творчої спадщини Каменяра, бажання учнів глибше вивчати творчість І. Я. Франка, самостійність та наполегливість у роботі.
Конспект уроку з української літератури, 10 клас
«Контрольна робота з теми «Творчість І.Франка».
Автор: Демченко Наталія Федорівна,
вчитель української мови та літератури
Запорізької гімназії № 50, спец. вищої
категорії, вчитель-методист
Тема Контрольна робота «Творчість І.Франка»
Мета: оцінити навчальні досягнення учнів з теми; розвивати: вміння десятикласників аналізувати художні твори, виконувати тестові завдання різних рівнів, творчі здібності учнів; виховувати пошану: до творчої спадщини Каменяра, бажання учнів глибше вивчати творчість І. Я. Франка, самостійність та наполегливість у роботі.
Тип уроку: контролю та корекції знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІІІ. Основний зміст роботи
1. Пояснення методики виконання тестових завдань контрольної роботи.
2. Самостійна робота учнів за варіантами.
Варіант II
Початковий рівень та середній рівні
1. Укажіть основну думку поезії «Сікстинська Мадонна»
А утвердження нетлінної сили й краси мистецтва
Б уславлення вірності в коханні
В засудження невігласів, які не розуміють живопису
Г уславлення справжніх поетів і поезії
2. Укажіть, кому спочатку віддав свою можливість бути вічно молодим Олександр Великий
А аскетові Б генералу Птоломею
В пересічному чоловіку Г коханій Роксані
3. Укажіть, які шляхи змін у суспільстві бачить І.Франко в поезії «Гімн»
А наука, думка, воля Б революція
В мирне очікування Г допомога інших, більш розвинених держав
4. Укажіть, чому ліричний герой поезії «Чого являєшся мені…» просить свою кохану з’являтися хоча б у сні
А кохана змушена була поїхати далеко й надовго
Б дівчина не відповідала йому взаємністю
В батьки забороняли їм бачитися
Г ліричний герой служив у наймах
5. Укажіть, без чого ніхто не може жити по-людському («Легенда про вічне життя»
А без достатку, задоволення своїх потреб
Б слави, визнання суспільства, амбіцій
В комфорту та затишку, сім’ї
Г щастя, без віри й любові в душі
6. Збірку «З вершин і низин» відкриває поезія:
А «Гріє сонечко» Б «Не забудь, не забудь»
В «Журавлі» Г «Гримить»
7. Встановіть відповідність між назвами поезій І. Франка та цитатами з них:
1 «Сікстинська мадонна»
2 «Чого являєшся мені у сні?»
3 «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...»
4 «Гімн»
А «Тебе видаючи, любити мушу, Тебе кохаючи, загублю душу».
Б «Так, ти богиня! Мати, райська роже, О глянь на мене з свої висоти!»
В«Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш, Як я люблю тебе без тями, Як мучусь довгими ночами...»
Г «Єднаймося, братаймося В товариство чесне, Хай братерством, щирими трудами Вкраїна воскресне!»;
Д «Голос духа чути скрізь: По курних хатах мужицьких…».
8. Установіть відповідність між темами віршів та їхніми назвами
1 Роздуми автора над картиною, у якій А «Чого являєшся мені?..»
поєднано божественне й земне. Б «Легенда про вічне життя»
2 Самовіддане кохання до дівчини, В «Ой ти, дівчино, з горіха
прохання героя з’являтися хоч зерня»
у мріях-маренях. Г «Сікстинська Мадонна»
3 Страждання ліричного героя через Д «Гімн»
нерозділене кохання до гордої дівчини.
4 Незламність бажання й пошуків волі та
правди, прагнення народу до свободи
й справедливості.
Достатній рівень (3 б.)
1. Продовжте речення:
Терцина –це…
2. Що символізує образ сойчиного крила в однойменній новелі І.Франка?
3. Чому в «Легенді про вічне життя» дарунок богів став неприйнятним для людей?
Високий рівень (3 б.)
Напишіть твір-мініатюру на одну з тем
1. Актуальність поеми «Мойсей» сьогодні.
2. Історія ліричного героя за поезією І.Франка «Чого являєшся мені…»
3. Висловіть міркування про майбутнє свого народу, зіставивши їх із думками І.Франка в поемі «Мойсей».
4. Історія ліричного героя за твором «Сікстинська Мадонна».
5. Любов – найвеличніше з людських почуттів, яке необхідно берегти і цінувати (за творами І.Франка).
6. Моє ставлення до головної героїні новели І. Франка «Сойчине крило». Чи заслуговує вона прощення?
1