Тема: Є. Гуцало. Оповідання "Лось". Актуальність теми протистояння добра і зла в сучасному світі.
ОР:
● Учні знатимуть основні відомості про Є. Гуцала;
● Умітимуть аналізувати вчинки героїв;
● Формуватимуть власну позицію щодо боротьби добра і зла у світі.
Обладнання: портрет Є. Гуцала, текст оповідання "Лось", картки із запитаннями, презентація.
Перебіг уроку
● Привітання.
● Перевірка готовності до уроку.
● Оголошення теми й мети заняття.
● Бесіда з учнями:
- Що таке добро і зло?
- Які приклади боротьби добра і зла ви знаєте?
- Як вчинки людини можуть впливати на інших?
● Учні отримують короткі біографічні довідки про Є. Гуцала і в парах складають “візитівку” письменника (ключові дати, основні твори, теми творчості). ● Коротке обговорення.
● Виразне читання уривків тексту вчителем і учнями.
● Аналіз подій оповідання:
- Які риси характеру проявляють герої?
- Як вони діють у критичних ситуаціях?
- Як у творі розкривається протистояння добра і зла?
Учні діляться на три групи, кожна з яких отримує питання для обговорення:
1. Чи можна вважати дітей героями? Чому?
2. Як ви оцінюєте вчинок мисливця?
3. Як події оповідання співвідносяться з реальністю сьогоднішнього світу?
Представлення думок груп.
Учні висловлюють свою думку щодо вислову: "Добро завжди перемагає зло" – погоджуються чи ні, аргументують свою точку зору.
● Рефлексія: учні відповідають на питання "Чого мене навчив цей твір?". ● Висновки про боротьбу добра і зла в житті людини.
● Написати коротке есе "Чи здатне добро змінити світ?" (5-7 речень).
● Намалювати ілюстрацію до оповідання "Лось" (за бажанням).