Конспект уроку з української літератури для 7 класу на тему «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».

Про матеріал
Конспект уроку з української літератури для 7 класу на тему «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного»
Перегляд файлу

Конспект уроку з української літератури для 7 класу на тему «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».  Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного»

 

Тема: Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських».  Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного

Мета: 

  •   навчальна: продовжувати роботу з повістю-казкою Марини Павленко; вчити характеризувати образи дітей та дорослих, аналізувати їхні  вчинки, коментувати прочитане, висловлювати власні роздуми про сенс  життя головних героїв, моральний вибір кожного;
  •   розвивальна: творчу увагу, навички зв'язного мовлення учнів,  мислення,  вміння виразно  й  вдумливо читати  прозовий твір
  •   виховна: спонукати до творення та примноження добра, прищеплювати любов до краси; виховувати  почуття товариськості, поваги до родини,  відповідальності  за  свої  вчинки.

Обладнання:  презентація,  дидактичний матеріал.

Тип уроку:   комбінований 

Епіграф уроку 

 Життя окремої людини має сенс лише тоді,

коли вона допомагає зробити життя інших людей   красивішим  і шляхетнішим.

                                                                                                      Ейнштейн А.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент.

Емоційне налаштування. Інструктаж щодо роботи за карткою самооцінки.

Вправа «Мої асоціації».

Ви  бажаєте бути  (якими?).  Доберіть слова за першими літерами.

У

С

П

І

Х

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1. Прийом  «Незакінчене речення»

Повість − це…

 

Казка − це…

Повість-казка − це…

Молодці! Я задоволена, що ви добре знаєте літературні терміни.

2. Літературний диктант (інструктаж щодо проведення)

  1. З  ким Софійка порівнювала принца із казки про Русалоньку? (Вадим Кулаківський)
  2. Де Сніжана  познайомилася  з Валентином? (в травмпункті)
  3. Чому тітоньці Сніжані та Софійці не подобалась казка «Русалонька»? (це казка з нещасливою кінцівкою)
  4. Як звали братика Софії? (Ростик)
  5. Який навчальний предмет давався дівчинці найважче? (математика)
  6. Хто наглядав за квітами в дивній квартирі? (баба Валя)
  7. Якого кольору була стрічка, що з’являлася завжди після нічних подій у загадковій квартирі? (блакитна)
  8. Хто такий Сашко? (друг і колишній сусід Софійки)
  9. Яку сімейну реліквію мала одягти тітонька Сніжана на власне весілля? (коралі)
  10. Що потрібно для подорожей у часі? (шафа, чарівні слова та коралі)

 (За кожне завдання 0,5 балів. Максимальна кількість 5  балів. Взаємоперевірка літературного диктанту учнями).

ІІІ. Мотивація навчальної дяльності

  • Що таке життя, як ви розумієте це слово? (відповіді учнів)
  • Діти, а ви чули таке поняття «сенс життя»?
  • Як ви його розумієте це поняття?
  • Підберіть синоніми до цього слова.
  • У  чому сенс життя на вашу думку? (відповіді учнів)

Для кожного сенс життя особливий, притаманний лише окремій особі. Він може полягати в красивому способі життя, великій кількості грошей, комфортно улаштованому майбутньому. А для когось, може, навпаки, сенс життя полягає в постійному творчому пошуку нових технічних можливостей для всіх людей. Вони пишуть вірші, а може, й величезні романи, складають неповторну музику, пісні.

Є люди, які свій сенс життя бачать у створенні власної міцної та люблячої родини. Створити таку сім’ю дуже важливо, адже лише в ній виросте здорова й вихована дитина. Сенс життя −це важкий і дуже важливий вибір, кожен робить його по-своєму, з огляду на свої індивідуальні можливості й здібності.

 Отже, кожна людина вбачає сенс життя по-своєму.

ІV. Оголошення теми, мети уроку

Пропоную вам розглянути слова ткого епіграфа.

  • Як ви розумієте  зміст епіграфа? (Відповіді учнів)
  • Як ви гадаєте, про що сьогодні на уроці буде йти мова?
  • Сформулюйте тему нашого уроку за допомогою   хмаринки слів. (Відповіді учнів)

Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо працювати над творчістю Марини  Павленко. Тож відкрийте зошити і запишіть тему нашого уроку.

  • Сформулюйте мету уроку.
  • Що ви чекаєте від уроку?

V. Основний зміст уроку

1. Вступне слово вчителя про суть людського життя.

 

Життя… Таким  коротким  воно здається для людини. А як хочеться багато зробити. Ще маленькою людина прагне самоутвердитися, пізнати нове, цікаве, корисне, а потім, ставши дорослою, передати ці знання наступному поколінню. Кожна людина різна, індивідуальна. Тож і життя людей теж різноманітне. Наші герої повісті  різні, тож і сенс життя їх теж різний. Наше завдання визначити головних героїв та зрозуміти їх сенс життя.

 

  1.               Складання характеристики персонажа

Користуючись  цитатами, які ви виписували вдома та зразком плану, який записаний у вас окремо в зошитах, складіть характеристику таких героїв:

1 ряд – Софійка;

2 група –Сашко;

3 група – Вадим Кулаківський.

Діти  мають для характеристики такий план.

(Діти складають характеристику до образів героїв, використовуючи цитати. У  цей час учитель пропонує 3 учням індивідуальні завдання – кросворди).

План-схема  характеристики  персонажа.

1. Ким є герой твору, його вік.

2. Зовнішність образу.

3. Учинки, думки персонажа.

4. Риси вдачі.

5. Ставлення до нього інших героїв.

6. Ставлення автора до персонажа.

7. Ваше ставлення до цього персонажа.

8. Сенс життя героя.

Учитель

Молодці! Ви добре охарактеризували героїв та визначили сенс їхнього життя.

Діти,  як ви гадаєте? Чи можемо ми змінити сенс життя цих героїв?

Складіть життєві поради для наших героїв.

  1. Складання  життєвих  порад героям:

1 ряд – поради  Софійці;

2 група – поради Сашкові;

3 група – поради Вадиму Кулаківському.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  Розгадування кросворду

Картка для І учня

  1. Ім’я Софійчиної бабусі.
  2. Ім’я коханої дівчини Михайла Міщенка
  3. З кого почалося родинне прокляття Кулаковських?
  4. Ім’я дівчини, яка в дитинстві була кволою.
  5. Ім’я лікаря-травматолога.
  6. Кличка лошиці.

 

 

 

 

 

 

 

 

1   л

і

н

а

 

 

 

 

 

2  ю

з

я

 

 

 

3    г

о

р

д

і

й

 

4    к

а

т

е

р

и

н

а

 

5    с

н

і

ж

а

н

а

 

 

'6   м

а

л

ь

в

а

 

 

 

 

Картка для ІІ учня

  1. Одноліток Софії із забезпеченої сім`ї.
  2. Дівчинка-підліток, яка любить жити красиво.
  3. Про кого любила читати казку Софія?
  4. Як звали тітку Софії?
  5. Як звали кота, якого принесла Софія?
  6. Хто був першим власником коралів?

 

 

 

1 в

а

д

и

м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 і

р

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 р

у

с

а

л

о

н

ь

к

а

 

 

 

4 с

н

і

ж

а

н

а

 

 

 

 

 

 

5  ч

о

р

н

о

б

і

л

к

а

 

 

 

 

 

 

 

6

к

 Л

а

в

а

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка  для  ІІІ учня

  1. Що перед весіллям загубила тітка Сніжана?
  2. Як звали хлопця, якому подобалася Софія?
  3. Хто у творі залишає сім`ю, дружину та синів?
  4. Хто з хлопчиків подобається Софії?
  5. Хто вийшов заміж за Корнія?
  6. У кого були коралі спочатку?

 

 

1  к

о

р

а

л

і

 

 

2  с

а

ш

к

о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 д

а

н

и

л

о

4в

а

д

и

м

 

 

 

 

5 ф

р

а

н

я

 

 

 

 

6к

  л

а

в

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діти, давайте повернемося до епіграфа. Отже, в чому повинен бути сенс життя?

VІІ. Підбиття підсумків

1.Рефлексія діяльності

  • Чи відчули ви себе успішними?

 

  • Що ви зрозуміли сьогодні про себе?
  • Які думки хотіли б висловити?

2. «Незакінчені речення».

Я ніколи не буду …

Я буду намагатися …

 

Я хочу вірити …

3.Самооцінювання

VІІІ. Домашнє завдання

Виконати завдання 11 у підручнику на с. 224 (письмово), завдання 1-10 на          с. 231-232  (усно).

* Написати листа головному герою про сенс його життя.

Повторити  сюжет  твору, портрет   героя  твору.

 

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
39136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку