Конспект уроку з української літератури для 7 класу на тему «Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного»
Тема: Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного
Мета:
Обладнання: презентація, дидактичний матеріал.
Тип уроку: комбінований
Епіграф уроку
Життя окремої людини має сенс лише тоді,
коли вона допомагає зробити життя інших людей красивішим і шляхетнішим.
Ейнштейн А.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.
Емоційне налаштування. Інструктаж щодо роботи за карткою самооцінки.
Вправа «Мої асоціації».
Ви бажаєте бути (якими?). Доберіть слова за першими літерами.
У
С
П
І
Х
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Повість − це…
Казка − це…
Повість-казка − це…
Молодці! Я задоволена, що ви добре знаєте літературні терміни.
(За кожне завдання 0,5 балів. Максимальна кількість 5 балів. Взаємоперевірка літературного диктанту учнями).
ІІІ. Мотивація навчальної дяльності
Для кожного сенс життя особливий, притаманний лише окремій особі. Він може полягати в красивому способі життя, великій кількості грошей, комфортно улаштованому майбутньому. А для когось, може, навпаки, сенс життя полягає в постійному творчому пошуку нових технічних можливостей для всіх людей. Вони пишуть вірші, а може, й величезні романи, складають неповторну музику, пісні.
Є люди, які свій сенс життя бачать у створенні власної міцної та люблячої родини. Створити таку сім’ю дуже важливо, адже лише в ній виросте здорова й вихована дитина. Сенс життя −це важкий і дуже важливий вибір, кожен робить його по-своєму, з огляду на свої індивідуальні можливості й здібності.
Отже, кожна людина вбачає сенс життя по-своєму.
ІV. Оголошення теми, мети уроку
Пропоную вам розглянути слова ткого епіграфа.
Сьогодні на уроці ми продовжуватимемо працювати над творчістю Марини Павленко. Тож відкрийте зошити і запишіть тему нашого уроку.
V. Основний зміст уроку
1. Вступне слово вчителя про суть людського життя.
Життя… Таким коротким воно здається для людини. А як хочеться багато зробити. Ще маленькою людина прагне самоутвердитися, пізнати нове, цікаве, корисне, а потім, ставши дорослою, передати ці знання наступному поколінню. Кожна людина різна, індивідуальна. Тож і життя людей теж різноманітне. Наші герої повісті різні, тож і сенс життя їх теж різний. Наше завдання визначити головних героїв та зрозуміти їх сенс життя.
Користуючись цитатами, які ви виписували вдома та зразком плану, який записаний у вас окремо в зошитах, складіть характеристику таких героїв:
1 ряд – Софійка;
2 група –Сашко;
3 група – Вадим Кулаківський.
Діти мають для характеристики такий план.
(Діти складають характеристику до образів героїв, використовуючи цитати. У цей час учитель пропонує 3 учням індивідуальні завдання – кросворди).
План-схема характеристики персонажа.
1. Ким є герой твору, його вік.
2. Зовнішність образу.
3. Учинки, думки персонажа.
4. Риси вдачі.
5. Ставлення до нього інших героїв.
6. Ставлення автора до персонажа.
7. Ваше ставлення до цього персонажа.
8. Сенс життя героя.
Учитель
Молодці! Ви добре охарактеризували героїв та визначили сенс їхнього життя.
Діти, як ви гадаєте? Чи можемо ми змінити сенс життя цих героїв?
Складіть життєві поради для наших героїв.
1 ряд – поради Софійці;
2 група – поради Сашкові;
3 група – поради Вадиму Кулаківському.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
Розгадування кросворду
Картка для І учня
|
|
|
|
|
1 л |
і |
н |
а |
|
|
|
|
|
2 ю |
з |
я |
|
|
|
3 г |
о |
р |
д |
і |
й |
|
4 к |
а |
т |
е |
р |
и |
н |
а |
|
5 с |
н |
і |
ж |
а |
н |
а |
|
|
'6 м |
а |
л |
ь |
в |
а |
|
|
|
Картка для ІІ учня
|
|
|
1 в |
а |
д |
и |
м |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 і |
р |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 р |
у |
с |
а |
л |
о |
н |
ь |
к |
а |
|
|
|
4 с |
н |
і |
ж |
а |
н |
а |
|
|
|
|
|
|
5 ч |
о |
р |
н |
о |
б |
і |
л |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
6 |
к |
Л |
а |
в |
а |
|
|
|
|
|
|
|
Картка для ІІІ учня
|
|
1 к |
о |
р |
а |
л |
і |
|
|
2 с |
а |
ш |
к |
о |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 д |
а |
н |
и |
л |
о |
4в |
а |
д |
и |
м |
|
|
|
|
|
5 ф |
р |
а |
н |
я |
|
|
|
|
|
6к |
л |
а |
в |
а |
|
|
|
|
Діти, давайте повернемося до епіграфа. Отже, в чому повинен бути сенс життя?
VІІ. Підбиття підсумків
1.Рефлексія діяльності
2. «Незакінчені речення».
Я ніколи не буду …
Я буду намагатися …
Я хочу вірити …
3.Самооцінювання
VІІІ. Домашнє завдання
Виконати завдання 11 у підручнику на с. 224 (письмово), завдання 1-10 на с. 231-232 (усно).
* Написати листа головному герою про сенс його життя.
Повторити сюжет твору, портрет героя твору.