Конспект уроку з української літератури для 8 класу на тему «Юрій Винничук «Місце для дракона». Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя».

Про матеріал
Цей конспект зможе допомогти краще вчителю підготуватися до вивчення творчості Ю.Винничука.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української літератури для 8 класу на тему

«Юрій Винничук  «Місце для дракона». Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя».

Тема. Юрій Винничук. «Місце для дракона». Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

Мета: Продовжити роботу над повість-казкою «Місце для дракона»; допомогти учням розкрити образи твору, їх значення і роль, ідею повісті-казки та її художні особливості; розвивати навички самостійної роботи з книгою, уміння характеризувати героїв, виділяти і з’ясовувати роль художніх засобів;вчити висловлювати власну думку; виховувати цілеспрямованість, силу волі, працьовитість, гуманізм та вміння прощати.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до твору.

Типу року:комбінований

Хід уроку 

І. Мотивування навчальної діяльності на уроці.

    На відміну від легенд, повість-казка «Місце для дракона» написана більше казково. Одна із відмінних рис авторського стилю і таланту Винничука - вміння підбирати мову, наче одяг, для своїх творів: легенди, казки, магічного оповідання чи пригодницько-еротичного роману. Якщо ви ще не знайомі - то перед Вами друг самітника Григорій - поет, мислитель і...дракон. Хоч часом він мріє стати метеликом та літати серед квіток. Знов добро і зло у Винничука помінялось масками - люди стали драконами, а Грицько-дракон більше людина, ніж самі люди. Отож, чи буде щасливим поет, чия душа літає попід хмари, серед законів нашого світу? Чи знайдеться місце драконові-метелику серед придворних інтриг, королівських змов, лицарських поєдинків і боротьби за принцесу та Люботинське королівство? Автор знову непередбачуваний.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Закінч речення»

1.Ю.Винничук народився 18 березня 1952 року у Івано-Франківську.

2.Батько письменника був лікарем.

3.Мати письменника – інженер –економіст.

4.З Івано-Франківська письменник переїхав до Львова.

5.Ю.Винничук є членом Асоціації українських письменників.

6.За його казками знято два мультфільми.

7.Письменник є переможцем конкурсу Бі-Бі-Сі.

8.Нагороджений відзнакою Клубу галицької кухні.

9.Виховує двох дітей.

10. Живе і працює у Львові.

Примітка. За кожну правильну відповідь встановлюється 1 бал.

2.Бесіда за питаннями:

- Що таке алегорія? (Алегорія (гр. allеgoria — інакомовлення) — вид метафори: інакомомовне зображення предмета чи явища через інші, подібні до них, з метою наочно показати їх суттєві риси) Наведіть приклад.

-  Яке значення має  дракон у казках?

-  Назвіть твори, в яких згадується ця тварина.

- Що символізує  дракон як міфологічна істота?

-  Від чого залежить життєвий вибір сучасної людини?

-  Чому кожний із нас є індивідуальністю? Чим це зумовлено?

- Чи завжди просто кожній людині зберігати власну індивідуальність? Відповідь вмотивуйте.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.

 1.Бесіда за прочитаними розділами.

Бесіда. «Карусель запитань та відповідей».

1. Хто головний герой  повісті-казки?

2. Що втілює письменник в алегоричному образі   дракона Грицька, Пустельника, князя?

3. Що допомогає дракону у повсякденному житті?

4. Яким ви бачите люботинське царство та його мешканців?

5.Яким ви уявляєте собі дракона?

6.Яким був дракон у повісті-казці «Місце для дракона»?

7.За яких умов познайомився Пустельник з драконом, які у них склались відносини?

8.Що зробив князь з Грицьком?

2.Порівняльна характеристика

Робота в зошиті. Складання колективної  характеристики.

Дракон

Пустельник

Князь

не злий

навчає грамоті

 мріє, щоб Грицька вбив лицар

не розбишака

піклується  про нього

 

доброзичливий

застерігає

 

поет

намагається врятувати Грицька

 

християнин

 

 

готовий до самопожертви

 

 

 

 3.Переказ епізодів повісті – казки за складним планом.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

 Літературний диктант ІІ-ІІІ частини твору

1.З ким приїхали паничі на боротьбу з драконом (з джурами).

2.Яка нагорода за перемогу над драконом чекає лицарів (дочка князя).

3.Кого зустрів Лаврін з джурою дорогою до Люботина? (стару бабу)

4.Як називався меч  Чорного лицаря? (Вілодан)

5.Хто вказав короткий шлях Лавріну? (баба)

6)Дракон пише… (вірші).

7.Скільки голів у Грицька?  (одна)

8.З ким влаштував Пустельник зустріч князя?  (з драконом)

9.Як називався дракон? (Грицько)

10.Що приніс із собою князь на зустріч з драконом?  (вино)

11.Чим закінчилася зустріч князя з драконом?   (князь поліз цілувати дракона)

12.Що сталося з Пустельником?  (помер)

Примітка. За кожну правильну відповідь 1 бал.

V. Підбиття підсумків

Узагальнювальне слово вчителя

 Міфологічний дракон у казці символізує випробовування, через, які потрібно пройти герою, щоб отримати дорогоцінний скарб. У казках, як правило, дракони полюбляють збирати біля себе величезні скарби золота та коштовностей (бо жадібні вони страшенно). Або замість золота дракони ще люблять викрасти якусь надзвичайно вродливу принцесу (чи просто панянку) за яку любому нормальному хлопу просто гріх не вступити з драконом у смертельну сутичку. Приз, який отримає герой після перемоги над драконом (чи то вродлива панянка, чи золото з коштовностями, неважливо) символізує ні багато ні мало – безсмертя душі. Але, щоб його отримати пройдеться здолати випробовування – перемогти дракона, який насправді живе в середині кожного із нас, дракон – це наша грішна природа, егоїзм, чисельні гріховні пристрасті та вади – лише різні голови того багатоголового внутрішнього дракончика, якого нам як лицарю рано чи пізно доведеться перемогти.
VІ. Оцінювання. 

VІІ. Домашнє завдання:

1. Придумати власний, щасливий кінець твору.

2. Намалювати ілюстрації до твору.

 

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
26277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку