29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект уроку з української літератури по творчості Г.Квітки-Основ'яненка " Маруся"

Про матеріал
Урок-рольова гра з елементами інтерактивних технологій. Розкриття релігійного аспекту у творі.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української літератури у 9 класі

Тема уроку : Християнський аспект твору Г. Квітки –               Основ’яненка  « Маруся ». Оцінка поведінки героїв з морально-етичного погляду.

Мета :

навчальна :  продовжити роботу над повістю, дати характеристику персонажів повісті, розкрити релігійний аспект у творі, розкрити красу мови твору, ліризм і драматизм зображених подій.

розвивальна : розвивати вміння, аналізувати зміст твору, розвивати логічне мислення.

виховна : виховувати високі почуття любові до людей, природи, бажання допомогти ближньому. Плекати доброту, милосердя.

Тип уроку : урок-рольова гра з елементами інтерактивних технологій.

Обладнання : підручник, текст твору, Божі Заповіді, презентація, анкети для учнів.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Створення  емоційного  настрою.

Долонька  бажань ( Запропонувати  учням  обвести  свою  долоньку. Потім  на  кожному  пальці написати  побажання  сусіду  по парті  й  обмінятися  долоньками.)

  1.  Оголошення теми і мети заняття.

Учні класу поділяються до відповідно обраних ролей, виконують певні функції :

Секретарі : ведуть облік активності учнів на уроці, визначають найкращого декламатора, читача.

Біографи : створюють творчий портрет письменника.

Літературознавці : аналізують текст твору, визначають зачин, кінцівку, композицію, добирають цитати до характеристики персонажів.

Історики :  готують повідомлення про історичні події, характеризують історію написання твору.

Декламатори : складають стислу розповідь за сюжетом твору, добирають матеріал для вибіркового читання, інсценують уривки творів, читають в особах.

Художники : створюють ілюстрації до змісту твору, малюють портрети героїв.

3. Повідомлення про творчість Г. Квітки-Основ’яненка, зокрема про твір « Маруся ».

4. Зачитується початок твору « Маруся » (вибірково)

5. Стислий переказ фрагментів повісті « Маруся ».

6. Прийом театральної педагогіки : інсценівка уривку повісті.

Проблемні запитання

  1. Чи вірите в кохання з першого погляду?
  2. Що таке любов?
  3. Яка любов освячується релігією?

Метод  « Гронування»  до  слова  любов.

7. Характеристика персонажів твору. Зачитування характеристик.

8. Слово вчителя

Герої твору – люди прості, щирі й набожні. Автор симпатизує їм і вважає релігійність, смиренність перед Богом – найголовнішим достоїнством своїх персонажів. Релігійний аспект в творі значний. Йому і присвятимо увагу на сьогоднішньому уроці.

9. Робота в групах

(учні відповідають на серію запитань, які допомагають розкрити їхнє ставлення до героїв)

І група :

  1. Одна з християнських цінностей – повага до старших. Хто з героїв твору має цю рису і як її виявляє?

 

  1. У повісті часто трапляється слово «гріх». Що ви розумієте під цим поняттям. Наведіть приклади з тексту?

 

  1. Найкраще виховуються діти на прикладі життя своїх батьків. Чи можна так сказати про виховання Марусі?

ІІ група :

  1. Який зміст поняття «духовність». Наскільки духовними є головні герої повісті?

 

  1. Усі персонажі повісті – люди набожні. Чи можна сказати, що вони жили по-християнськи?

 

6. Згідно з народною мораллю праця – найвища чеснота, найголовніша засада життя людини. Як це відображено у творі?

10. Пояснити значення народних прислів’їв ( записаних на дошці)

Навести приклади з життя героїв на підтвердження  цих висловів

      Бережи одяг знову, а честь змолоду.

      Ледача  та  дитина, котрої  батько  не  навчив.

      Роби так, щоб батькові – матері не було соромно за тебе.

11. Що таке честь, чому її потрібно берегти змолоду?

     ( відповіді учнів)

12. Слово вчителя.

      Основою народної педагогіки була і лишається родина.

Асоціативне мислення. Що таке родина?

Подумайте, і за бажанням по черзі запишіть на дошці правила з неписаного морального кодексу українців, яких дотримувалися батьки, виховуючи Марусю.

      ( учні записують на дошці)

      А тепер звернімо увагу на Божі Заповіді. ( мультимедійна  дошка). Скільки Божих Заповідей ви знаєте? Яких заповідей дотримується головна героїня?

13. Підсумок уроку.

      Учні заповнюють анонімні анкети. В яких одне запитання :

  • Чи живу я за християнськими заповідями.

В анкеті діти відповідають «так» чи «ні» на кожну заповідь.

Рефлексія. Коментарі учнів про урок.

14. Домашнє завдання.

      Написати твір-мініатюру ( на вибір)

Яку ви склали б таблицю моральних цінностей людства?

Які риси властиві високодуховній людині?

 

 

docx
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
15 лютого
Переглядів
82
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку