До розіграшу
залишилось:
13 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

конспект уроку з української літератури в 5 класі. Тема: “Ох”. Фантастичне й реальне в казці.

Про матеріал

Мета: спонукати до роздумів про мудрість, добро і зло, красиве й потворне в житті; формувати вміння творчо використовувати набуті знання; розвивати уяву, емпатію, вміння аналізувати, робити висновки. Допомогти розкрити зміст казки, удосконалювати вміння аналізувати прозовий твір, виразно читати й переказувати, розвивати мовлення; плекати любов до природи.

Перегляд файлу

Тема: Ох”. Фантастичне й реальне в казці. 

Мета: спонукати до роздумів про мудрість, добро і зло, красиве й потворне в житті; формувати вміння творчо використовувати набуті знання; розвивати уяву, емпатію, вміння аналізувати, робити висновки. допомогти розкрити зміст казки, удосконалювати вміння аналізувати прозовий твір, виразно читати й переказувати, розвивати мовлення; плекати любов до природи.

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання: учнівські ілюстрації, аудіо запис настроєвої музики, підручник.

Методи, прийоми, види, форми роботи: візуалізація, порушена послідовність, бесіда, робота в парах, ПРЕС, “незакінчене речення”.

Хід уроку

I. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності до уроку. Візуалізація (звучить тиха спокійна музика).

Учитель: Заплющте очі, розслабтеся. Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі. Уявіть кольори, які вас оточують, рухи і звуки вашого місця спокою, запахи навколо вас… Чи багато у цьому місці квітів, яких? Роздивіться їх, доторкніться… Уявіть себе на місці спокою. Усміхніться і подумайте, які ви гарні, коли усміхаєтесь.

2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.

Бесіда.

-  Якими ви уявили героїв казки “Ох”? Чи красиві вони? Чим саме?

- Кому з них ви ставили запитання? Які саме? (Відповіді учнів). Сьогодні на уроці ми спробуємо відповісти на ваші запитання.

II. Цілевизначення й планування.

Повідомлення теми уроку.

Учитель: Читаючи художній твір, ми не тільки сприймаємо зміст, а й намагаємося зрозуміти те, що приховано за образами, подіями. Сьогодні на уроці ми спробуємо оцінити вчинки персонажів, відшукати прихований зміст повчання, адресований нам, читачам.

2) Бесіда.

-  Чи зацікавив вас твір? Чим саме?

-  Які запитання виникли у вас під час читання?

-  Фантастичне чи реальне зображено в цьому уривку?

-  Ви любите мандрувати?

-  Про що хотіли б запитати мандрівників, героїв казки “Ох”?

3) Читання за ролями розмови батька з Охом.

-  Спробуйте передбачити, що відбуватиметься далі в казці (можна запропонувати розглянути ілюстрації до казки й передбачити її зміст за ними).

2. З’ясування розуміння учнями імені уроку.

3. Самостійне визначення учнями цілей уроку та узгодження з цілями, визначеними вчителем.

III. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Конкурс “Кращий знавець тексту”. Порушена послідовність. Розташувати уривки з казки в логічній послідовності.

1) – Поведу, – каже, – вражого сина ледащо в інше царство; де найму, то найму; може, він відтіля не втече.

2) Так йому не до того; сидить та просцем пересипається.

3) …і з того ледачого парубка та став такий моторний та гарний козак, що ні здумать, ні згадать, хіба в казці сказать.

4) Бо все-таки який він не був, а мій син, своя кров!

5) Як вибуде рік та прийдеш за ним, то коли пізнаєш його – бери, а не впізнаєш – ще рік служитиме у мене!

6) Що нам з тобою, сину, робить? Чужі діти батькам у поміч стають, а ти тільки дурно у нас хліб переводиш!

2. Вибірковий переказ епізодів казки, перегляд ілюстрацій.

3. Робота з учнівськими запитаннями до головного героя – хлопця.

4. Робота в парах. Комунікативно-ситуативне завдання: уявіть себе на місці хлопця. Розкажіть від імені героя, як змінилося його ставлення до життя. Чи можна назвати персонажа розумним? Кого з персонажів вивчених нами казок нагадує цей хлопець на початку казки? А в кінці?

5. Колективне обговорення вислову “Казка – вигадка, та в ній щось повчальне зрозумій” (Метод ПРЕС).

6. Укладання переліку мудрих порад, які дає казка (фронтально).

Учитель: Ви, звичайно ж, знаєте значення слова “урок”. Чи можна його співвіднести зі словом “казка”? Який урок (які уроки) ви взяли після вивчення казки “Ох”?

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап.

1. Бесіда.

- Чи вдалося вам досягти поставлених цілей?

- Що на уроці було найцікавішим?

- Що викликало труднощі? Як ви їх долали?

2.”Незакінчене речення”: “Після цього уроку я відчув… подумав… зрозумів…”.

3. Само- та взаємооцінювання.

- Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

- Хто з однокласників працював найкраще?

 Домашнє завдання.

Обов’язкове загальне: підготувати інсценізації уривків із казок до уроку позакласного читання (у групах).

Обов’язкове на вибір: а) підготувати усний відгук про самостійно прочитану казку; б) намалювати ілюстрації до самостійно прочитаної казки.

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Самко Олена
    Обов’язково використаю на уроці!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пилип Ельміра Елемірівна
    Дякую гарно. Дуже цікавий матеріал.Обов’язково використаю на уроці.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
31 грудня 2017
Переглядів
212
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку