Урок позакласного читання для 5 класу з мультимедійною презентацією "Галина Малик «Подорож до країни Сяк-Таків». Казка, що навчає цінувати таланти".

Про матеріал

Конспект уроку позакласного читання за твором Г. Малик «Подорож до країни Сяк-Таків».

Урок побудований у вигляді подорожі.

В ході заняття учні продовжитимуть знайомитися з творчістю письменниці Г. Малик, розвивати зв'язне мовлення, вміння визначати життєві пріоритети; формувати дбайливе ставлення до свого життя, своїх талантів; виховувати любов до природи, бажання берегти її.

До конспекту додано тест за твором Г. Малик «Подорож до країни Сяк-Таків", роздатковий матеріал.

Перегляд файлу

Позакласне читання №2

Тема: Галина Малик «Подорож до країни Сяк-Таків». Казка, що навчає цінувати таланти.

Мета: продовжити знайомити учнів з творчість письменниці Г. Малик, розвивати зв’язне мовлення, вміння визначати життєві пріоритети; формувати дбайливе ставлення до свого життя, своїх талантів, читацької самостійності; виховувати любов до природи, бажання берегти її.

Обладнання:  ноутбук, проектор, презентація.

Хід уроку

 І. Організаційний момент.

Привітання, перевірка стану готовності учнів до уроку.

ІІ. Мотивація навчання.

  • Для чого ми сьогодні будемо вивчати цей твір? Що ви чекаєте від цього уроку? Чи хотіли ви дізнатися про свої таланти? А розкрити їх?

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

Слово вчителя:

  • Як ви гадаєте, чи можна прожити без талантів? Якщо ви прочитали книжку, то знаєте, що ні! А також знаєте, що на наші таланти чигає безліч небезпек і ніхто крім нас самих їх врятувати не може. А от чи прочитали ви твір, дізнаємося за допомогою тесту.

Виконання тесту (Див. додатки)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя:

- Діти, хлопчик Ваня з вашого класу у листі до Алі, головної героїні казки «Пригоди Алі в країні Недоладії» запитав: «Чи поверталася вона ще коли-небудь до цієї країни».  На сьогоднішньому уроді ми відповімо на його питання, бо сьогодні ми працюємо над другою частиною книги Г. Малик «Подорож Алі до країни Сяк-Таків». То поверталася чи ні?

- Діти, а де знаходиться країна Сяк-Таків. Давайте спитаємо у Недоладька с. 106 вашого підручника (Л. Т. Коваленко Українська література, 5 клас)

Отже, ми переконалися, що ця країна невідома і небезпечна. Погляньте на карту та переконайтеся, що вона велика. Пропоную вам вирушити  у подорож до цієї небезпечної країни, щоб отримати скарб. Що це за скарб? Відгадайте ребус. (Талант)

  • Що ж таке талант?

Талант - це високий рівень здібностей людини до певної діяльності.

Вже в дитячому віці можуть проявитися перші ознаки таланту в галузі музики, математики, лінгвістики, техніки, спорту тощо. Разом з тим талант може проявитися і пізніше.

Талант може проявитися у всіх сферах людської праці: в організаторській і педагогічній діяльності, в науці, техніці, в різних видах виробництва.

Для розвитку таланту велике значення мають працьовитість і наполегливість.

  • Пропоную вам сьогодні здійснити подорож країною Сяк-Таків, бажаю вам віднайти свої таланти, перевірити себе на відповідальність та наполегливість та зробити для себе певні висновки з сьогоднішнього уроку.

 

  1. Зупинка «Таможня»

В країні Сяк-Таків нікуди без документів. Щоб отримати перепустку нам треба виконати завдання: заповнити анкету.

Метод «Заповни анкету» Робота в групах

  • Назва країни (Країна Сяк-Таків)
  • Розташування (На півдні і сході Недоладії)
  • Мешканці країни (Сяк-Таки)
  • Правитель (Королева Сяк-Такева)
  •  
  1. Зупинка «Королівська канцелярія»

Тут задають дуже багато питань. І щоб звідси вийти треба на них відповісти:

- Які бувають таланти?  С. 108

Візьміть до рук мікрофони та озвучте який маєте талант, ну хоч маленький!

- Як людина втрачає свій талант (коли починає робити свою справу так-сяк) с. 25,  с. 93.

- Що роблять з талантами в країні Сяк-Таків, коли хочуть їх позбутися (закопують їх у кар’єрі)

  • Послухайте уривок з твору. С. 53.  Який вигляд має країна Сяк-Таків? Про що це говорить? (Що ті, що не мають талантів не здатні створити, щось гарне)

3. Зупинка «Палац Королеви Сяк-Такеви»

- Є слово кар’єра та кар’єр. Чи однаково вони звучать? А чи однакове мають значення? Як називаються слова, що пишуться і вимовляються подібно, а означають різні поняття? (Омоніми)

Символіка цих слів полягає у вислові «Кар’єра загубила талант», тобто людина заради високих гонорарів, чинів тощо зрікається свого покликання, а у творі таланти гинуть у кар’єрі.

У творі зустрічаються фразеологічні звороти. Давайте з’ясуємо їх значення.

  • Вправа «Словникові слова»
  • Гра «Відгадай фразеологізм»

Зарити талант в землю – не використати наявних можливостей; загубити обдаровання.

Білі плями в історії - невідомі або сумнівні події в історії.

  1. Зупинка «Королівський сад»
  • Чому в країні нема дерев? (Їх зрубали для виробництва паперу, на яких пишуть ябеди)
  • Що таке «ябеда»? Чи добре доносити на когось, ябедничати? А ви так робите?
  • Чи можна жити без дерев? Чим це загрожує (Екологічною катастрофою)
  • Чи вдалося Алі змінити цю ситуацію у творі?( Так)
  • Чи можливо це в реальному житті? То, як ми повинні ставитися до природи?

 

  1. Зупинка «Будинок Бібл-Бабла та Гравика»
  • Діти як звали вчителів Сякуся та Такуся? (Бібл-Бабл та Гравик)
  • Розкрийте символіку цих імен. (від грец. biblía, буквально — книги). Чого навчає Бібл-Бабл? (Талановито читати). Отже, основою всіх талантів є вміння гарно читати та висловлювати свої думки. Це означає, предмет української літератури дуже важливий для розвитку дитини.
  • А чого навчав діток Гравик? (Талановито грати) Отже вміння гратися в різні ігри, відпочивати активно теж дуже корисно для розвитку талановитості.

Фізкультхвилинка.

  1. Зупинка «Кар’єр»
  • Як змінилося життя Сашка після того, як він втратив талант, а Дир-Пира?
  • Чи добре жити без талантів?
  • То, що треба робити, щоб не втратити талант?
  • Як виправляти свої недобрі вчинки? (Треба вибачитися) с. 113

 

  1. Зупинка «Поселення талантів»

Які особливості у талантів? Скласти гроно.

 (Вони не старіють, вони ніколи не сплять, вони різні, вони дорослі і малі, хлопчики та дівчатка, їх можна втратити, вони мріють повернутися до своїх господарів)

Творча робота в групах.

Скласти сенкан зі словом «Талант»

V.  Підбиття підсумків уроку.

Слова вчителя:

Таланти повернулися в наш світ, але ця книжка нас застерігає берегти свої таланти, цінувати та розвивати. А зараз я хочу, щоб кожен з вас записав на листочку продовження речення та озвучив його біля дерева пізнання.

  1. Метод «Незакінчене речення»

На уроці я…

  • Дізнався….
  • Зрозумів…..
  • Навчився….
  1. Підсумкове слово вчителя.

Діти, сподіваюся, що сьогодні ви зрозуміли головне: все в вашому житті залежить від вас. Від вашої працелюбності, відповідальності, наполегливості. Я бажаю вам цінувати і берегти свої таланти. Не розтрачувати їх, не закопувати у землю. Ви всі талановиті! Кожен з вас унікальний. Тож такими і залишайтеся.

VІ.  Повідомлення домашнього завдання.

  • Прочитати твір Є. Гуцала «Сім’я дикої качки»
  • Записати правила для дітей «Як треба розвивати свої таланти»*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Тест до твору Г. Малик «Подорож Алі до країни Сяк-Таків»

 

  1. Країна Сяк-Таків, до якої потрапляють наші герої називається так, бо

А) там живуть некрасиві люди;

Б) там живуть мешканці, які нічого не вміють;

В) там живуть недороблені справи;

Г) там нема керівника держави.

 

2. Що забирає королева Сяк-Такева у людей?

А) посмішки;

Б) папір;

В) таланти;

Г) час.

 

3. Улюблена фраза Сяк-Така №88:

А) «Доводжу до вашого відома»;

Б) «От такий компот»;

В) «Палки-скакалки»;

Г) «Ах, ах, просто жах».

 

4. До кого звернулися Аля та Сашко по допомогу?

А) до Дирмитонта Пирмидонтовича;

Б) до Лариси Адальбертівни;

В) до Наталії Никифорівни;

Г) до Тиберія Тиберійовича.

 

5. Який талант загубив Дир-Пир?

А) талант організатора;

Б) талант співака;

В) талант пекаря;

Г) талант конструктора.

 

6. Який талант загубив Сашко?

А) талант організатора;

Б) талант співака;

В) талант пекаря;

Г) талант конструктора.

 

7. Як потрапити до країни Сяк-Такі?

А) отримати перепустку від Сяк-Така;

Б) написати ябеду;

В) знайти людину, яка не втратила свого таланту, та яка вислухає і повірить усьому;

Г) промовити закляття Недочеревика.

 

8. Яку гру нагадував Алі допит у Королівській канцелярії?

А) лото;

Б) доміно;

В) вірю-не вірю;

Г) в дурня.

 

 

9. Що Аля подарувала графу О’Ману?

А) бантик у великий синій горошок;

Б) гарного вірша на синьому папері;

В) гусяче перо;

Г) свою увагу та захопленння від його творів.

 

10. Чого не було в країні Сяк-Таків?

А) дерев;

Б) птахів;

В) звірів;

Г) посмішок.

 

11. Що вирощував Сяк-Так у шапці Академіка з пиріжків?

А) картоплю;

Б) капусту;

В) квасолю;

Г) чудо-дерево.

 

12. Ким раніше була королева сяк-Такева?

А) Недопопелюшкою;

Б) Недографинею;

В) Недофрейленою;

Г) Недокоролевою.

 

 

Роздатковий матеріал

Анкета

  1. Назва країни ____________________________________
  2. Розташування ___________________________________
  3. Мешканці країни ________________________________
  4. Правитель ______________________________________

Словникові слова

 

Зарити талант в землюне використати наявних можливостей;   загубити обдаровання.

Білі плями в історії - невідомі або сумнівні події в історії.

1

 

docx
Додано
7 січня 2018
Переглядів
3451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку