Конспект уроку з української мови для учнів 3 класу за програмою О.Савченко НУШ.
Мета цього уроку ознайомити учнів з прикметником, частиною мови. Вчити визначити прикметники в тексті. Розвивати творче мислення і мовлення учнів.
Тема: Прикметник, як частина мови.
Мета : Формувати у дітей уявлення про прикметник, як частину мови, дати уявлення про ознаки прикметника, вчити ставити до них питання . Розвивати уяву, мовлення. Виховувати любов до рідного краю.
Обладнання : презентація, картки, мікрофон.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
1. Емоційне привітання.
Сьогодні в нас знову цікавий урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну збагачення й розвитку мови
Хай всі володіють знаннями чудово.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1.Вправа « Кубування»
1) Частина мови
2) Значення
3) Питання
4) Приклад
2. Каліграфічна хвилинка
Пп при км ник
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
У вас на парті сніжинки, напишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
На цьому незвичному уроці ми з вами подорожуватимемо країною Граматики.
Думати – швидко
Виконувати – чітко
Писати – каліграфічно
В дорогу час вирушати і про прикметник все згадати
Що призабули – повторити,
Як слід знання всі закріпити.
ІІІ. Робота над новим матеріалом.
В іменника прикметник є,
Який підкреслить щось своє.
Предмет охарактеризує,
І кольорово розмалює
Він наче фарби кольорові
Яскраві, гарні, пречудові.
Влітку сіренький
Взимку біленький
Довгі віха має
Швидко в ліс стрибає.
4.Гра « Відгадай хто? Або що?»
Ніжна, лагідна, ласкава, рідна …
Теплий, холодний, легенький, морозний…
Осінній, жовтий, багряний …
5.Робота по таблиці ( Ознайомлення з прикметником)
На які питання відповідає? Що означає?
6.Ознайомлення з правилом в підручнику.
7.Гра «Придумай слова»
- З якою частиною мови завжди вживається прикметник?
- Наведіть приклади прикметників, які вказують на ознаку предмета за кольором, смаком, розміром, формами.
8. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення матеріалу.
1. Гра « Подай сигнал».
Послухайте вірш плесніть у долоні, коли почуєте прикметник.
Яка наша мова
Українська, рідна мова
Мелодійна, світанкова
Ти від сонця йдеш до серця
І дзвениш, як те джерельце
Щира, світла і казкова
Ти багата і барвиста
І буденна і святкова
Мово наша калинова.
2.Робота з підручником.
Виконати впр. 178.
Записати предмети, та їх ознаки за зразком.
3.Робота в групах.
Доповніть і допишіть загадки добираючи відповідні прикметники.
4.Самостійна робота.
Дібрати до кожного іменника прикметник з довідки і запиши
Україна _______
Зима ______
Океан ______
Довідка: глибокий, рідна, холодна.
5.Творче завдання.
Доберіть прикметники до іменників
Мама … тато… бабуся … сестра ….брат ….
Складіть і запишіть речення з одним із словосполучень.
6.Гра « Опиши слова»
Хлопчик (який?) _____...
Дівчинка ( яка?) …..
Білченя ( яке?) ….
Зима ( яка?) …
Помідор ( який?)…
VI.Рефлексія .
VII.Домашнє завдання .
Повторити правило про прикметник , впр.179.