Конспект уроку з української мови 3 клас за зошитом з розвитку мовлення Катерини Пономарьової «Малюю словом»
Тема:Урок розвитку мовлення «Переказую текст «Пригода»».
Мета: Вчити слухати, виразно читати текст, ділити текст на частини, добирати заголовки до частин тексту, послідовно переказувати текст, робити висновки з прочитаного тексту;
розвивати пам`ять, критичне мислення,звязне мовлення учнів;
виховувати необхідність виконання правил безпечної поведінки на кризі, взаємовиручку, взаємодопомогу.
Обладнання: зошит з розвитку мовлення «Малюю словом», ілюстрація до тексту, запис слів тексту на дошці.
Хід уроку
I Організаційний момент
II Актуалізація знань учнів
1. Розгляньте ілюстрацію. Як ви гадаєте, про що може йти мова в тексті «Пригода»
III Оголошення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо вчитися складати план та переказ тексту «Пригода»
IV Робота з текстом в зошитах з розвитком мовлення
1. Слухання тексту учнями, читає вчитель.
2. Читання тексту учнями, ланцюжком по абзацу.
Обговорення змісту тексту:
3. Прочитайте текст ще раз. Визначте, скільки частин він має.
4. Доберіть і запишіть заголовок до кожної частини.
5. перекажіть текст усно, користуючись записаними заголовками до кожної частини.
6. Випишіть з тексту слова, якими автор замінює слово хлопці, щоб уникнути повторів того самого слова.
7. Використовуйте ці слова у своєму переказі.
8. Приготуйтеся записати переказ тексту. Зверніть увагу на дошку (або в зошиті) як пишуться подані слова.
(Приморозки, хлопчики, спочатку, ковзалися, берег, середина, опинилися, перелякані, обережні.)
9. Запишіть переказ тексту. Розпочніть із заголовка.
Запам`ятайте! Кожну частину тексту починайте писати з нового рядка.
10. Прочитайте свійпереказ. Якщо знайдете помилки – виправте їх.
V Підсумок уроку
Якщо бажаєте, прочитайте у кріслі автора свій переказ для однокласників.
VI Домашнє завдання
Пригадайте правила поведінки на кризі (замерзлій водоймі) та ознайомте з ними друзів.
Напишіть декілька правил поведінки на кризі взимку.