Розробка уроку з української мови для 3 класу на тему: "Правопис префіксів роз-, без-."

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уміння правильно писати префікси й прийменники; ознайомити з правилами вимовляння та правопису, переносу слів із префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема. Правопис префіксів роз-, без-.

Мета: формувати в учнів уміння правильно писати префікси й прийменники; ознайомити з правилами вимовляння та правопису, переносу слів із префіксами роз-, без-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати любов до природи.

Обладнання: ілюстрації зими, картки для роботи в парах, малюнок із зображенням сніговика, сніжинки з паперу, підручник.

 

Хід уроку

І. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок.

Всім пора на наш урок.

Посміхніться один одному.

Подаруйте друзям  чудовий настрій – посмішку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Відгадування загадки

Прийщла бабуся

У білому кожусі,

Поля причепурила

І білим снігом вкрила.

                          (Зима)

2. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

- Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово «зима»?

Картинки по запросу асоціативний кущ зі словом зима

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1.Хвилинка каліграфії

 Який звук ви чуєте на початку слова зима. Який це звук? Дайте характеристику звуку. Яка орфограма в слові зима? Складіть речення зі словом «зима».

ЗЗ Зи зи им ма зима

2. «Мозковий штурм». Виходять діти та отримують паперові сніжинки, на яких записані питання.

-Яка частина слова називається префіксом?

-Що таке прийменник?

-Як пишуться префікси зі словами?

-Як пишуться прийменники зі словами?

3.Робота в групах

1 група. Утворити і записати словосполучення з  поданих слів.

Перелетіти …ліс;

долетіти … Львів;

злетіти …аеродром;

налетіти …дерево.

2 група. Списати речення, розкриваючи дужки у словах.

       Раптом (з)півночі (на)сунула чорна хмара. (По)темнів сніговий килим.

Падають сніжинки (на)землю.

3 група. Додати потрібний префікс у слова.

…ходив на дорогу;

…плив до берега;

…йшов у кабінет;

…писав із книжки.

4 група. Списати речення, додаючи до слова «шити» префікси під-, ви-, при-, за-.

Дірку на штанях  …шити.

Ґудзик до сорочки …шити.

Кофтину квітами …шити.

Низ сукні …шити.

ІV. Повідомлення теми уроку

– До нас на урок хтось завітав. (Учитель демонструє незакінчений малюнок сніговика).

-Як ви думаєте, хто це? (сніговик)

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-479-2.jpg

-Дуже подібний, але чогось йому не вистачає. Чого? (Очей, носика, ротика, рук, ніг.)

-Якщо у нього всього цього нема, то який він? Запишіть слова і виділіть у них префікси. (Безокий, безносий, безрукий, безногий.)    

(Учитель біля сніговика розташовує у стовпчики слова.)  

-Чи шкода вам сніговика? Давайте ми йому допоможемо і вилікуємо його. 

-От ми і вилікували нашого сніговика. Що з ним тепер сталося? Він напевне, роздивився нас, а далі запишіть слова, які вказують, що з ним сталося, використовуючи префікс роз- (розсміявся, розвеселився, розщедрився на усмішки.)

(Учитель вивішує з другого боку слова.)

-Як багато сніговик приніс нам слів.  Яка частина слова повторюється у лівому стовпчику (правому стовпчику)?

Сьогодні ми  зосередимо свою увагу на префіксах – роз-,   без-. Виконуючи завдання, навчимося писати слова з ними. Отже, тема нашого уроку:

«Правопис префіксів роз-, без-»

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1.Робота з правилом за підручником.

- Прочитайте самостійно правило.

 Який висновок ми можемо зробити?

- Тож як пишуться префікси роз-, без-? (У префіксах роз-, без- завжди пишеться буква з)

Роз- i без- у нашiй мовi

(Все одно, в якому словi)

Ви пишiть із буквою з,

І чудово буде все.

2. Творення нових слів за допомогою префіксів  роз-  і  без- .

- Я знаю, що ви любите ігри. Тож пограємо у складаночку. Я буду показувати слово, а ви називаєте його з префіксами роз-  і  без-.

Роз - плести

Без - шум

         бити

         мова

         малювати

         вода

         горнути

         хмара

                                

3. Фізкультхвилинка.

Морозець, морозець, пощипай нам щічки.

Теплі чоботи у нас, шубки, рукавички.

Морозець, морозець, плещемо в долоні.

У дівчаток і хлоп’ят носики червоні.

VІ. Узагальнення та систематизація знань

1. Робота за підручником. Виконання вправи.

2.Робота в парах з деформованим текстом.

На партах у дітей картки .

-Розташуйте слова в реченнях у певному порядку. Визначте префікси в словах.

зима, Безшумно, прийшла.

на,  Розвісила, деревах, наряд, сніговий.

вікна, Розмалювала, узорами.

3. Перевірка робіт.

VІІ. Рефлексія

- Що ми вивчали сьогодні на уроці?

- Що ви запам’ятали про правопис префіксів роз- без-?

Отже, наш сніговик задоволений і посміхається.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
2 березня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку