Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

Про матеріал
Мета розробки - закріпити знання про відмінювання прикметників у множині. Вчити школярів правильно вимовляти і записувати форми прикметників у множині, вживати на письмі закінчення прикметників, орієнтуючись на кінцевий приголосний звук основи, розвивати мовлення, почуття прекрасного, виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Українська мова, 3 клас

 

Тема: Вживання різних відмінкових форм прикметників у множині

 

Мета: закріпити знання про відмінювання прикметників у множині. Вчити школярів правильно вимовляти і записувати форми прикметників у множині, вживати на письмі закінчення прикметників, орієнтуючись на кінцевий приголосний звук основи, розвивати мовлення, почуття прекрасного, виховувати любов до природи.

 

Хід уроку

 

І. Організація класу (поява сніговиків, вітання)

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1.  Робота на картках.

Провідміняти словосполучення, з одним скласти речення, визначити відмінок прикметника.

(маленькі пригоди, золоті руки, глибокі замети)

2. Учні зачитують твори про мамині, бабусині руки.

-  Яка частина мови найчастіше вживається у ваших творах?

-  У формі якого числа стоять прикметники?

-  Чому?

-  Руки бабусі, мами, справді творять чудеса, але і ваші руки теж моторні. У класі є сніжинки зроблені вашими руками. Ви постаралися. Вони вийшли чудові. Сподіваюсь, що так само вправно при допомозі ваших світлих голівок вони будуть працювати сьогодні на уроці. Тому відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні з нами працюють сніжинки, тому пригадаємо письмо букви «с».

 

ІІІ. Каліграфічна хвилинка

С с сн ні іж жи ин нка сніжинка

- Давайте спробуємо описати сніжинку. Яка вона?

  Снежинка

 

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів

-         А зараз сніжинка хоче сама розповісти про себе. Ваше завдання: постаратись запам’ятати всі слова.

1. На екрані падають сніжинки і з’являються та зникають слова (маленька, кудлата, пухнаста, лапата, многогранна, вертлява, легка, синя, різьблена, срібляста, золотиста, кумедна).

- Яку частину мови використовують сніжинки у своїй розповіді?

- Запишіть прикметники, які ви запам’ятали у формі множини.

- Виділіть закінчення. Що ви можете сказати?

-  Словоспеолучення «різьблені сніжинки» та «сині сніжинки» поставте:

Ів - в родовому та давальному відмінках;

ІІв - в орудному та місцевому відмінках.

-         Які закінчення ви виділили в родовому відмінку (их, іх?), в давальному, орудному, місцевому відмінках.

-         Як ви можете пояснити написання букви «и» та «і» в закінченнях прикметників?

-         Подумайте, чи можна за закінченням визначити відмінкову форму прикметників?

2. Прочитайте текст (текст на екрані). Випишіть сполучення іменника з прикметником, вжиті у формі множини, визначте відмінок.

Зима. Скуті морозом, стоять непорушні берізки. Мовчки дрімають шумливі сосни. Пролітає дрібний сніжок і осідає білими купками між кущами, деревами. Липи стоять у білім мареві, розкинувши тонкі віти. Іній густо вкрив кожну гілочку. Одягнулися ялинки в теплі пухові шапки і з цікавістю спостерігають своїми темно-зеленими очима за всім, що діється навколо. На полум’яних ягодах горобини лежить білий пухнастий сніг.

-         Які словосполучення ви виписали? (Учні називають словосполучення, визначають відмінок)

-         З роботою ви справилися. Закрийте очі, уявіть перед собою цю зимову картину і придумайте заголовок до тексту.

-        

-         Чи такою ви уявляли зиму?

-         Який же заголовок ви дібрали до тексту?

-         Ви справилися із завданнями, маєте хороші знання, тому я пропоную вам цікаву роботу: відредагувати текст. (на екрані зявляється текст)

Прийшла білосніжний зима. Дерева, кущі вкрилися пухнастий інієм. Білокорий берези стоять зажурені. А на старезний, могутній дубі зрідка гойдається старий листок.

Веселий зайчиків не лякають ні глибокий сніг, ні міцні морози. Вони одягаються у теплий хутро і весело стрибають навколо зелений ялинок. Руденький лисичка хитро визирає з-за дерева. А бурий ведмедям сняться в цей час солодкий, кольоровий сни. (1 абзац – колективно, усно, 2 абзац – самостійно, письмово).

При перевірці тексту завдання:

-         Знайдіть прикметники вжиті в множині, визначіть відмінкову форму.

-         Доберіть заголовок до тексту.

-         Подарунком за хорошу роботу вам буде уявна подорож до зимового лісу.

-         Чи подобається вам зимовий ліс?

-         Опишіть красу зимового лісу.

 

V. Підсумок уроку

- Яку частину мови ви використовували для опису?

- У формі якого числа вживаються прикметники?

- За чим ще змінюються прикметники?

- Як визначити рід, число, відмінок прикметника?

- То що ми вчилися робити?

- А що треба знати для того, щоб вживати різні відмінкові форми прикметників у своєму усному і письмовому мовленні.

- За хорошу роботу вам подарунок-порада від сніжинок.

Лютневий сніг то буде сухе і спекотне

 літо

Якщо січень сухий і  весною пахне

морозний 

-         Що ви можете сказати про ці речення?

-         Залишилось бути спостережливими і переконатися у правдивості прикмет.

 

 

docx
Додано
28 лютого
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку