Конспект уроку з української мови

Про матеріал
Предмет: Українська мова Тема: Розташовую слова за алфавітом. Розташуван¬ня слів за алфавітом з орієнтацією на першу букву слова. Мета: • Формування предметних компетентностей: Повторити алфавіт, вчитися розташовувати слова за алфавітом з орієнтацією на першу букву слова, будувати звукові схеми слів; розвивати творчі здібності, увагу, спостережливість, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, повагу до книги, роботи бібліотекаря. • Формування ключових компетентностей: Уміння вчитися, розвивати уміння організовувати своє робоче місце, вміння доводити власну думку, розвивати пізнавальний інтерес, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, розвивати вміння спілкуватись рідною мовою. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Обладнання: мультимедійний комплект, мотиваційні жетони, конверти з завданнями , папір а 4,клей.
Перегляд файлу

Спеціалізована школа № 96 I-III ступенів ім. О. К. Антонова

 

               

 

            План – конспект уроку  

                      Української мови

          Проведеного з учнями 2-А класу




 

                                           


 

                                      

 

                                      Вчитель:

                                      спеціаліст

                                     Мельниченко Г.М.



 

 

 

 

 

 



                              Київ - 2023

 

          ПІП вчителя: Мельниченко Ганна Миколаївна

Дата проведення: 17.10.2023

          Предмет: Українська мова

          Тема: Розташовую слова за алфавітом. Розташуван­ня слів за алфавітом з орієнтацією на першу букву слова.

Мета:

  • Формування предметних компетентностей:

 Повторити алфавіт, вчитися розташовувати слова за  алфавітом з орієнтацією на першу букву слова, будувати звукові схеми слів; розвивати творчі здібності, увагу, спостережливість, усне й писемне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати компетентність спілкування рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати спостережливість, інтерес до оточуючого, повагу до книги, роботи бібліотекаря.

  • Формування ключових компетентностей:

Уміння вчитися, розвивати уміння організовувати своє робоче місце, вміння доводити власну думку, розвивати пізнавальний інтерес, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату, розвивати вміння спілкуватись рідною мовою.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультимедійний комплект, мотиваційні жетони, конверти з завданнями , папір а 4,клей.

Хід уроку

  1. ОК .Створення емоційного фону уроку. Ознайомлення з критеріями.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Зараз сядуть лише дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Тож починаємо урок

Нехай знання ідуть нам впрок.

Девіз уроку: ( с.2)

Зі слова починається людина

Із мови починається мій рід

Ласкава, мамина,єдина

Щебече соловейком на весь світ.

  1. Актуалізація опорних знань учнів

Перед початком уроку хочу нагадати за шкалу дисципліни та як буде оцінюватись сьогоднішній урок : за активність та правильні відповіді будуть видаватись жетони. За кількістю жетонів визначимо найактивніших учнів.

• Хвилинка каліграфії. ( с. 3)

 Урок продовжимо без зупинки каліграфічною хвилинкою.

  А ал лф фа ав ві іт т

   - Яке слово можна скласти з цих букв та складів? ( Алфавіт)  Назвіть слова близькі за значенням. ( азбука, абетка). Запишіть слова каліграфічно.

Абетка, азбука, алфавіт. ( з останнім словом звуко-буквенний аналіз)

Алфавіт –- це розташовані в певному порядку букви.

Веселе місто алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт!

До нього наш проляже путь-

У ньому літери живуть. ( слайд 4)

 

  1. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Перед Вами на екрані бачите 2 алфавіти ,а з  якої вони мови, чим відрізняються чи знаєте скільки букв в англійській мові та українській?

Діти, скажіть, будь ласка, а навіщо нам знати алфавіт?

(Відповіді дітей)

  1. ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Сьогодні на уроці ми пригадаємо алфавіт, будемо розташовувати слова за алфавітом з орієнтацією на першу букву слова.

Робота за підручником (с. 36)

Відгадування загадки.

А також  відвідаємо дуже цікаве місце, а яке відгадайте!

Всі на світі книжки має, На поличках їх тримає. Тихо там себе веди,

Прочитав — на місце поклади. (Бібліотека.)

Хто з вас відвідує бібліотеку?

Навіщо вони існують?

Як слід поводитися у бібліотеці?

 

Слухання тексту. с.5

Бесіда.

Куди прийшов Щебетунчик?

Яку книгу він шукав?

Хто допоміг Щебетунчику знайти потрібну книгу?

Як ви розумієте вислів «розташовані за алфавітом»? с.6

Що потрібно знати, аби швидко знайти книжку в бібліотеці?

Прочитайте  алфавіт, поданий у кінці підручника. с.7

Спробуйте розказати його напам'ять.

А зараз  подбаємо про наше ментальне здоров’я.

Психологічна хвилинка с.8

Малюнковий диктант ( с. 9)

Дитина, Батьківщина, метро, портфель, комп’ютер, вчителька.

Та тепер візьміть улюблений колір олівця та обведено першу літеру кожного слова і  проставимо зверху  номери слів за алфавітним порядком. с.10

І не забуваємо про фізичне здоров’я.

Фізкультхвилинка с.11

За алфавітом укладаються телефонні книги, словники,  книжки у бібліотеці,як ми вже знаємо та  списки. Чи знаєте ,що список учнів нашого класу в класному журналі записано в алфавітному порядку? С. 12

Давайте визначимо з якої букви починається ваші прізвища та де вони будуть знаходитись? с.13

  1. ЗВ (закріплення вивченого)

Групова робота

Кожна команда отримує конверт зі клеєм та  словами, , треба розташувати їх в алфавітному порядку на а4.

Що за слова у вас у конвертах?(міста )

Як вони пов’язані між собою?

Міста ,якої країни?

  1. Рефлексія

Рефлексійне коло

Давайте утворимо коло (взяти жетони)

Скажіть діти,які емоції у вас викликав сьогоднішній урок?

Що нового дізнались?

Чи навчились розташовувати слова за алфавітом?

Як ви оцінює свою роботу на уроці? (  великий палець вверх- чудово, посередені палець- 50 на 50( не знаю), палець вниз – нецікаво і не зрозуміло)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розташувати слова за алфавітом

 

 

1.

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

 

Розташувати слова за алфавітом

 

 

1.

 

 

2.

 

 

 

3.

 

 

4.

 

 

Українська абетка — Вікіпедія

 

 

Одеса

 

 

 

 

Київ

 

 

Херсон

 

 

Миколаїв

 

 

 

Житомир

 

 

Полтава

 

 

 

          Вінниця

 

 

Львів

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
8 січня
Переглядів
347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку