Тема: Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів.
Мета: ознайомити учнів із чергуванням голосних і приголосних звуків у коренях слів; формувати вміння писати і вимовляти слова, в яких відбувається чергування; розвивати зв'язне мовлення, вміння чергувати голосні і приголосні звуки, аналізувати, зіставляти, узагальнювати; виховувати пізнавальний інтерес, охайність під час письма.
Обладнання: демонстраційний матеріал, презентація, відео
Хід уроку
І Організація класу
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
ІІ Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності
1.Бесіда . Пригадаймо!
2.Робота над визначенням кореня в словах
- Назвіть корінь в споріднених словах. Зайдіть зайве слово. Усно складіть речення зі спорідненими словами. Визначте корінь.
3. Практичне дослідження .Добір споріднених слів до слова «сніг»
- Подивіться у вікно , чим вкрита земля. Доберіть споріднені слова до слова «сніг», визначте корінь.
- Що ви помітили?
- Зазвичай корінь у споріднених словах пишеться однаково. Але бувають слова, у коренях яких відбувається чергування голосних і приголосних звуків.
ІІІ Повідомлення теми уроку
Починаючи зі слів
ІV Первинне закріплення
1.Каліграфічна хвилинка
2.Робота з підручником Вправа 1
-Списати , уставляючи потрібну букву, позначити корінь в словах.(Масло Кирил перший рядочок)
3. Ознайомлення дітей з святом Гідності та Свободи
4. Складання речень і запис до слова «воля», «вільний» (Масло К. – усно)
5. Робота за презентацією
-Отже , які зміни в словах відбувалися ? ( Чергування приголосних)
6. Фізкультхвилинка
7. Робота з правилом с.76
8. Читання тексту «Вишиванка» за Хрестоматією на с. 131-132
9. Розминка для очей
10. Хвилина мовчання о 9.00
V Закріплення нового матеріалу
1.Робота в групах
2. Розглянь ситуацію. Поясни свою думку.
1) Оленка сказала, що слова книга і книжка неспоріднені, тому що в них різні корені : книг, книж. Чи так?
2)Про що забув Дмитро, утворюючи слова: книга-книгка, молоко-молокний, муха-мухка?
V Підсумок уроку
Вправа «Рефлексія»
Я пропоную провести вправу «Самооцінювання»
VІ Домашнє завдання (диференційоване). Інструктаж.
С. 77 впр.4, записати споріднені слова, визначити корінь. (Кирил Масло впр.усно)
За Хрестоматією виразно читати вірш «Сніговик» на с. 136, намалювати малюнок на тему «Наша мова калинова».