Конспект уроку з української мови

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з теми Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів.
Перегляд файлу

Тема: Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів.

Мета: ознайомити учнів із чергуванням голосних і приголосних звуків у коренях  слів; формувати вміння писати і вимовляти слова, в яких відбувається чергування;  розвивати зв'язне мовлення, вміння чергувати голосні і приголосні звуки, аналізувати, зіставляти, узагальнювати; виховувати пізнавальний інтерес,  охайність під час письма.

Обладнання:  демонстраційний матеріал, презентація, відео

Хід уроку

І Організація класу

  •          Для гарного настрою хочу подарувати вам свою посмішку, будь ласка подаруйте свою посмішку мені, поверніться подаруйте її  один одному. Передайте тепло ваших долоньок.

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

і приємно посміхніться!

 

ІІ Актуалізація  опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

1.Бесіда . Пригадаймо!

  •          Які є значущі частини слова?
  •          Що таке основа слова?

 

  •          Як визначити закінчення в слові?
  •          Дібрати споріднені слова до слова «сад» і визначити корінь.

 

2.Робота над визначенням кореня в словах

- Назвіть корінь в споріднених словах. Зайдіть зайве слово. Усно складіть речення зі спорідненими словами.  Визначте корінь.

 

3. Практичне дослідження .Добір споріднених слів до слова «сніг»

- Подивіться у вікно , чим вкрита земля. Доберіть споріднені слова до слова «сніг», визначте корінь.

-  Що ви помітили?

- Зазвичай корінь у споріднених словах пишеться однаково. Але бувають слова, у коренях яких відбувається чергування голосних і приголосних звуків.

 

ІІІ Повідомлення теми уроку

  •          Отже,  тема уроку «Чергування голосних і приголосних звуків в коренях слів»
  •          Сформулюйте мету уроку відповідно до теми уроку

Починаючи зі слів

  •          Я повинен дізнатися….( як чергуються звуки в корені слова, навчитися чергувати звуки в корені слова

ІV  Первинне закріплення

1.Каліграфічна хвилинка

2.Робота з підручником Вправа 1

-Списати  , уставляючи потрібну букву, позначити корінь в словах.(Масло Кирил перший рядочок)

3. Ознайомлення дітей з святом Гідності та Свободи

4. Складання речень і запис до слова «воля», «вільний» (Масло К. – усно)

5. Робота за презентацією

-Отже , які зміни  в словах відбувалися ? ( Чергування приголосних)

6. Фізкультхвилинка

7. Робота з правилом с.76

8. Читання тексту «Вишиванка» за Хрестоматією на с. 131-132

9. Розминка для очей

10. Хвилина мовчання  о 9.00

 

V Закріплення нового матеріалу

1.Робота в групах

  •          А зараз я пропоную вам попрацювати в групах, щоб удосконалити наші навички.  Вам потрібно вставити пропущені букви.

2. Розглянь ситуацію. Поясни свою думку.

1) Оленка сказала, що слова  книга і  книжка неспоріднені, тому що в них різні корені : книг, книж. Чи так?

2)Про що забув Дмитро, утворюючи слова: книга-книгка, молоко-молокний, муха-мухка?

V  Підсумок уроку

Вправа «Рефлексія»

  •          Ось і закінчується наш урок

 Я пропоную провести  вправу «Самооцінювання»

  •          Похваліться продовжуючи речення
  1. Я сьогодні навчився…( правильно вимовляти слова)
  2. Я дізнався…
  3. Я зумів…
  4. Мені сподобалось…
  •          Отже,чергування  потрібно для того , щоб наша мова була мелодійною, красивою співучою)

Домашнє завдання (диференційоване). Інструктаж.

С. 77 впр.4, записати споріднені слова, визначити корінь. (Кирил Масло впр.усно)

За Хрестоматією виразно читати вірш «Сніговик» на с. 136, намалювати малюнок на тему «Наша мова калинова».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 листопада
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку