Дата:
Школа:
Клас:4 клас
Предмет: Українська мова
Тема уроку: Однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. Кома при однорідних членах речення. (Марія Примаченко).
Мета уроку: формувати в учнів компетентності:
-предметні: ознайомити учнів з поняттям однорідні члени речення , вчити встановлювати зв’язки між словами у реченні , розвивати вміння складати речення з однорідними членами речення, ставити відповідні розділові знаки , виховувати повагу до рідної мови.
-ключові: вміння вчитися, формувати вміння поведінки в класі , в колективі , індивідуалізація;
-комунікативні: вчитися працювати в колективі, прислухатися до думки іншого, вміння висловлювати свою думку.
Обладнання: ТЗН, наочність, індивідуальні картки.
Література:
І. Організаційна частина
Привітання
Добрий день!
Мене звати Анна Василівна і сьогодні я проведу у Вас урок української мови.
Сподіваюсь на урок Ви прийшли з хорошим настроєм. Давайте ми посміхнемось сусіду по парті і почнемо працювати..
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Гра «Гонка за лідером»
Дітки давайте ми з Вами пограємо у гру , яка називається «Гонка за лідером » Я буду зачитувати Вам твердження, а Ви будете їх продовжувати.
ІІІ. Оголошення теми уроку.
Дітки, сьогодні ми з вами ознайомимось з цікавими реченнями , які мають у собі декілька підметів, присудків або другорядних членів речення.
ІУ. Вивчення нового матеріалу.
(Вчитель на дошку прикріплює картини Марії Примаченко.)
1.Склади речення.
Марія зображувала чарівних тварин, квіти , побутові сюжети.
Квіти, тварини, сюжети.
Ці слова називаються однорідними членами речення.
2.Робота з правилом
Члени речення, що належать до одного і того ж самого слова і відповідають на одне і те ж саме питання називаються однорідними членами речення.
3. Гра «Обличчя в обличчя»
Дітки, розкажіть правило своєму сусідові.
4.Вправа 64 ст.34
У. Осмислення нових знань.
- Дітки, Марія Примаченко зображувала на своїх полотнах квіти і вони принесли нам завдання.
- наша квіточка Ромашка підготувала нам таке завдання: нам потрібно в визначити головні члени речення та розставити розділові знаки.
А давайте, я Вам розповім цікаву інформацію про квіти.
Мак символізує родючість, молодість, красу.
Волошка символізую доброту та людяність.
Завдання від наступної квітки Волошки, звучить так: підберіть слова , що відповідають на одне і те саме запитання, і належать до одного і того самого слова.
А чи знаєте Ви що влітку віночок плетуть з різних трав та квітів.
Обряд вінкоплетіння супроводжується піснями та приказками.
Мальви у віночку символізують мудрість, віру, надію та любов.
УІ. Узагальнення та систематизація знань.
1.Завдання від Соняшника звучить так: доповніть речення однорідними членами речення і визначте основу.
На своїх полотнах Марія Примаченко зображувала …..
Полотна Марії Примаченко відомі не тільки в Україні , а й за кордоном…..(у Мюнхені, Парижі, Варшаві, Празі Софії).
УІІ. Підсумок уроку.
Гра «Заверши пропозицію»
Урок закінчено. До побачення!