Конспект уроку з української мови 4клас.Однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. Кома при однорідних членах речення. Марія Примаченко.

Про матеріал
Конспект уроку з української мови 4 клас.Однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення. Кома при однорідних членах речення. Марія Примаченко.
Перегляд файлу

Дата:

Школа:

Клас:4 клас

Предмет: Українська мова

Тема уроку: Однорідні члени речення. Головні і другорядні члени речення.                                             Кома при однорідних членах речення. (Марія Примаченко).

Мета уроку: формувати в учнів компетентності:

-предметні:  ознайомити учнів з поняттям однорідні члени речення , вчити встановлювати зв’язки між словами у реченні , розвивати вміння складати речення з  однорідними членами речення, ставити відповідні розділові знаки , виховувати повагу до рідної мови.

-ключові: вміння вчитися, формувати вміння поведінки в класі , в колективі , індивідуалізація;

-комунікативні: вчитися працювати  в колективі, прислухатися до думки іншого, вміння висловлювати свою думку.

Обладнання: ТЗН, наочність, індивідуальні картки.

Література:

І. Організаційна частина

Привітання

Добрий день!

Мене звати Анна Василівна і сьогодні я проведу у Вас урок української мови.

Сподіваюсь на урок Ви прийшли з хорошим настроєм. Давайте ми  посміхнемось сусіду по парті і почнемо працювати..

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Гра «Гонка за лідером»

Дітки давайте ми з Вами пограємо у гру , яка називається «Гонка за лідером » Я буду зачитувати Вам твердження, а Ви будете їх продовжувати.

  • Пов’язані за змістом речення – це …..(тексти).
  • До тексту можна дібрати, що….? (заголовок).
  • Текст можна поділити на частини, які….?(зачин, основна частина і кінцівка).
  • Текст, в якому про щось розповідається- це….(текст-розповідь).
  • Кожна частина тексту починається з…. (абзацу).
  • Речення виражає, що … (закінчену думку).
  • Перше слово в реченні потрібно писати з якої букви…..(великої).
  • Граматична основа речення – це … (підмет і присудок).
  • Підмет відповідає на питання…(хто ? або що ?).
  • Присудок відповідає на питання …(що робить? Що зробить?).

ІІІ. Оголошення теми уроку.

Дітки, сьогодні ми з вами ознайомимось з цікавими реченнями , які мають у собі декілька підметів, присудків або другорядних членів речення.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

  • Дітки а яких відомих людей, які прославили нашу рідну Україну у світі Ви знаєте?.
  • А чи знаєте Ви, що однією з них є Марія Примаченко – відома художниця, лауреат  Державної премії України ім.Т.Г.Шевченка.
  • Дітки, що на Вашу думку художники зображують на своїх  картинах? (природу – пейзаж, людей – портрет).
  • А що зображувала на своїх картинах Марія Примаченко ми сьогодні дізнаємось.

(Вчитель на дошку прикріплює картини Марії Примаченко.)

1.Склади речення.

Марія зображувала чарівних тварин, квіти , побутові сюжети.

Квіти, тварини, сюжети.

  • Визначте головні члени речення
  • Дітки, а які слова в реченні відповідають на одне і те ж саме запитання?(квіти, тварини, сюжети).

Ці слова називаються однорідними членами речення.

2.Робота з правилом

Члени речення, що належать до одного і того ж самого слова  і відповідають на одне і те ж саме питання називаються  однорідними членами речення.

3. Гра «Обличчя в обличчя»

Дітки, розкажіть правило своєму сусідові.

4.Вправа 64 ст.34

У. Осмислення нових знань.

- Дітки, Марія Примаченко зображувала на своїх полотнах квіти і вони принесли нам завдання.

- наша квіточка Ромашка підготувала нам таке завдання:  нам потрібно в визначити головні члени  речення та розставити розділові знаки.

А давайте, я Вам розповім цікаву інформацію про квіти.

Мак  символізує родючість, молодість, красу.

Волошка символізую доброту та людяність.

Завдання від наступної квітки Волошки, звучить так: підберіть слова , що відповідають на одне і те саме запитання, і належать до одного і того самого слова.

А чи знаєте Ви що влітку віночок плетуть з різних трав та квітів.

Обряд вінкоплетіння супроводжується піснями та приказками.

Мальви у віночку символізують мудрість, віру, надію та любов.

УІ. Узагальнення та систематизація  знань.

1.Завдання від Соняшника звучить так: доповніть речення однорідними членами речення і визначте основу.

На своїх полотнах Марія Примаченко зображувала …..

Полотна Марії Примаченко відомі не тільки в Україні , а й за кордоном…..(у Мюнхені, Парижі, Варшаві, Празі Софії).

УІІ. Підсумок уроку.

Гра «Заверши пропозицію»

  • На уроці я навчився….
  • Я хотів би більше знати….
  • Виявляється, що ….

Урок закінчено. До побачення!

 

 

 

doc
Додано
15 лютого
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку