Конспект уроку з української мови 6 клас

Про матеріал

Конспект уроку з української мови на тему" Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників"

Мета: повторити загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівника як самостійної частини мови, розряди, будову, ознайомити із відмінюванням кількісних числівників; розвивати вміння відмінювати числівники, визначати їх граматичні ознаки, синтаксичну роль, розряд за значенням, вживання з іменниками, удосконалювати творчі навички; виховувати культуру мови та мовлення.

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

Українська мова. 6 клас

Урок №                                                                                                        Дата:

Тема. Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників

Мета: повторити  загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль числівника як самостійної частини мови,  розряди, будову, ознайомити із відмінюванням кількісних числівників; розвивати вміння відмінювати числівники, визначати їх граматичні ознаки, синтаксичну роль, розряд за значенням, вживання з іменниками, удосконалювати творчі навички; виховувати культуру мови та мовлення.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: словники, підручник навчальний посібник із орфографії,  довідник для 6 класу, посібник «Мовний розбір», схема-опора, картки.

 

                                                     Хід уроку

І.Організаційний момент

ІІ.Установчо-мотиваційний етап

     1. Забезпечення емоційної готовності до уроку (обмін побажаннями)

– Я бажаю тобі…

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Конкурс творчих завдань

2. Індивідуальна робота з картками

Картка №1

 - Переписати прислів’я та загадки. Визначити  відмінок числівників один, одна.  Провідміняти одне (одно) серце.

         Один цвіт не робить вінка. За одного вченого десять невчених дають. Розумного пошли – одне слово скажи, одному дурному сто слів скажеш і сам за ним підеш. За двома зайцями поженешся – не спіймаєш ні одного. Одним пальцем голки не вдержиш. Сімсот соколят на одному брилі сплять.

Картка №2

 - Переписати прислів’я та загадки. Визначити  відмінок числівників один, одна.  Провідміняти триста сорочок.

        Головата, дженжуриста, сорочок наділа триста, а нога – одна. З однієї діжі маєш два тіста. Не сама я жала, найняла Данила, дала йому одну гривню та й ще завинила. Одній голові дві шапки ні до чого. Мати однією рукою б’є, а другою гладить. Стоїть при дорозі на одній нозі, хто її зрушить – плакати мусить.(Народна творчість)

Картка №3

 - Переписати  загадки, ставлячи числівники в потрібній формі. Визначити відмінки числівників. Загадки відгадати.

      Під (один) ковпаком сімсот козаків. Хто вранці ходить на (чотири) ногах, вдень на (дві), а ввечері на (три)?  (Три) зубами сіно їсть. Одне “зараз” краще  за (три) “потім”. Із (чотири) ногами, (чотири) рогами, душі не має, а душу носить. Загородив дід хлівець для (п’ять) овець. Одне рядно (сім) бабів тягло. Що за птах, що на (вісім) ногах?  Сиділа старуха в (дев’ять) кожухах, хто побаче, той заплаче. Летів птах на (дванадцять) ногах та одне яйце зніс.  (Народна  творчість)

Картка №4

 - Провідміняти три дні, чотири роки,  п’ять книг, шість оповідань.

Картка №5

 - Переписати, замінюючи цифри відповідними числівниками.

(6) хлоп’ят, (7) дівчаткам, у (8) автомобілях, (9) книгами, протягом  (10) днів, (16) учнями, (18) однокласникам.

IV. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань

1. Розминка «Мовний двобій».

 - Учні ставлять питання один одному

Яка частина мови називається числівником?

Які функції він виконує в мовленні?

Які числівники називаються кількісними?

Які – порядковими?

Як змінюються кількісні?

Як – порядкові?

Як відрізнити числівники від однозвучних з ними частин мови?

Яка синтаксична роль числівника?

Кількісні на які групи поділяються?

 Які граматичні ознаки  кожна група має?

 Які є за будовою?

 Як пишуться складні і складені?

Як змінюються числівники 1–2?

Як – 3–10?

Як відмінюються числівники 50–80?

Збірні?

Назви сотень – 200 – 900?

2. Індивідуальна робота.

 - Провідміняти словосполучення

обоє кошенят                   вісімсот зошитів

V. Робота над темою уроку

     1. Повідомлення теми й завдань уроку

      2. Узгодження цілей уроку з учнями

* Очікувані результати ( учні записують на дошці)

* закріпити відмінювання  кількісних числівників;

* вивчити відмінювання 40, 90, 100;

* зрозуміти особливості зміни дробових числівників;

* навчитися відмінювати нуль, мільйон, мільярд, тисяча;

*повторити правопис складених числівників, засвоїти їх відмінювання

VІ. Опрацювання навчального матеріалу

1. Пояснення  вчителем опорної схеми

І тип відмінювання – 40, 90, 100 –  у Н., Зн. – о;   -а у Р.,Д., О., М.;

ІІ тип відмінювання  – нуль, мільярд, мільйон – як іменники чол. р. ІІ в.  м’якої та твердої груп;

ІІІ тип відмінювання  – тисяча – як іменник жін. р. Ів. мішаної групи;

ІV тип відмінювання – у складених – відмінюються всі складові;

V тип відмінювання   дробові: чисельник як ціле число,

                     ----------------------------                

                   знаменник як порядковий;

 

                  ціле число

                 ----------------

                прикм. у множ.

2.Робота з теоретичним матеріалом підручника.

 - Учні опрацьовують правила, порівнюють із опорною схемою, підсумовують

VІІ. Виконання вправ на закріплення засвоєного, формування умінь і навичок

Робота в групах

І група – вправа

ІІ група – вправа

ІІІ група – вправа

VІІІ. Закріплення практичних  умінь,  навичок

1. «Поєдинок числівників».

 - Учні поділяються на групи залежно від вивчених типів відмінювання і готують завдання одна одній

І група – 40, 90, 100

ІІ група – нуль, мільярд, мільйон

ІІІ група  – тисяча

ІV група – складені

V група – дробові

ІХ. Підсумки уроку. Рефлексія

1.Здійснити самоконтроль  роботи за очікуваними результатами

2. Взаємооцінювання

Х. Домашнє завдання           

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
11266
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку