Конспект уроку з української мови 7 клас з теми "Не з дієсловами"

Про матеріал
Конспект уроку дасть змогу узагальнити і систематизувати знання про дієслово, ознайомитися з правилами написання не з дієсловами.
Перегляд файлу

Урок української мови з учнями 7 класу

Тема:    Не з дієсловами.

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про дієслово, розглянути правила написання не з дієсловами , опрацювати орфоепічну, фонетичну та  синтаксичну хвилинки з метою вироблення практичних умінь і навичок необхідних для здачі ЗНО;

розвивати :мовленнєві вміння, мислення, пам’ять;

виховувати : прагнення до дієвості, активності.

Обладнання:  опорна таблиця, роздавальний матеріал,презентація, тестові завдання.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації.

Форми роботи:дослідження-міркування, вправи «Третій зайвий»,мовна задача, коментоване письмо, робота біля дошки, робота в парах, тестові завдання:

Методичні прийоми: «Чиста дошка», «Проблемне запитання», «Бліц опитування», «Незакінчене речення».

 

Перебіг уроку:

  1. Організаційний момент.

Настановчо-мотиваційний етап

Доброго дня. Попереду сорок п’ять хвилин напруженої роботи, тож усміхніться один одному й побажайте успіху. Як сказав відомий оратор Нік Вуйчич: «Ще один день – ще одна можливість».

  II. Ознайомлення із темою, метою і завданнями уроку

І сьогодні у вас є можливість узагальнити і систематизувати знання про дієслово,удосконалити правила написання не з дієсловами, з метою вироблення практичних умінь і навичок необхідних, щоб успішно  скласти  ЗНО. Отож розгорніть зошити і запишіть дату та тему уроку.                (2хв)

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Домашнім завданням було дати відповідь на проблемне запитання, яке у нас виникло наприкінці попереднього уроку,

                                       які граматичні основи даних речень???

Інститут збудовано. Інститут збудований.

Висновок: біля безоосового дієслова не може бути підмета.               

ІY. Відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.

Ми поставили мету, а досягнемо її, коли виконаємо пункти плану нашого уроку.                        (прийом №1 «Чиста дошка»)

План уроку

  1. Хвилинки – розминки. (7 хв)
  2. Повторити,  що таке дієслово. Закріпити морфологічні ознаки дієслова.(4хв)
  3. Удосконалити  знання про написання НЕ з дієсловами. (22хв)        (2хв=09.59хв)

Y. Процесуально діяльнісний етап.

Переходимо до першого пункту плану

  1. (слайд №3 «1. Хвилинки-розминки».)

І. Орфоепічна хвилинка

  • Висіти
  • Відвести
  • Дичавіти
  • Заіржавіти
  • Вірші(яке слово зайве?)

ІІ. Фонетична хвилинка                                                                             Вірші

ІІІ. Синтаксична хвилинка                                   Лунає команда рушати.

(витираємо перший пункт плану)                                            (7хв= 10. 06 хв )                                                          

Переходимо до другого  пункту плану.

ІІ. Повторення вивченого про дієслово (на дошці послідовність розбору)

Морфологічний розбір дієслова з речення:                                           рушає

(витираємо другий пункт плану)                                               (4 хв=10.10 хв)                      

Переходимо до третього  пункту плану.

(слайд №1« НЕ з дієсловами».)

(слайд №2 Вислів)

(слайд №3Таблиця)

(слайд №4 Вислів)

(слайд №5 Проаналізувати таблицю)

(слайд №6 Мовна задача)

(слайд №7 Дослідження – міркування)

(слайд №8 Вправа 106 (усно)

(слайд №9 Опрацювати таблицю в підручнику

(слайд № 10 Установітьна дошці процентне співвідношення)

(слайд №11 Запам’ятай написання дієслова НЕМА)

(слайд №12 Закріплення (усно)

слайд №13 Пояснювальна записка)

(слайд №14 Закріплення: запишіть у дві колонки)

(слайд №15 Ключ до вправи)

(слайд №16 Сьогодні на уроці)

(слайд №17 Д/з)

(слайд №18 Дякую. До зустрічі)

(витираємо третій пункт плану)                                                        (10.32хв)

Прийом №4 «Незакінчене речення»

І так, наша дошка чиста, отже ми досягли поставленої мети. А рівень засвоєння ми перевіримо за допомогою тестових завдань. Відкривайте покликання, на вас чекає 12 тестів, кожна правильна відповідь один бал.

YІ. Узагальнення та систематизація

Тестові завдання:                                                                           (6хв = 10.38хв)

YІ. Підсумок уроку.

В  нас була можливість узагальнити,  систематизувати знання про дієслово, ознайомитися із правилами написання не з дієсловами. Ми цю можливість використали. Залишилося кілька секунду уроку. Кожна секунда у вашому життя - на вагу золота. Вчора – уже історія, завтра – ще загадка, сьогодні – це подарунок. В подарунок ви отримали оцінки і знання. Але як сказав Йоганн  Вольфганг фон Гете: «Недостатньо тільки отримати знання, їх треба застосувати. Недостатньо тільки бажати, треба діяти». 

YІІ. Повідомлення домашнього завдання.

Написати есе на цитату Ніка Вуйчича  «Ще один день, ще одна можливість», використавши не з дієсловами.    Слай «Дякую за роботу»     (2 хв.=10.40

Висіти

Відвести

Дичавіти

Заіржавіти

Вірші

Яке слово зайве?

Чому?

 

Дієслово

1 частина мови

2  дієслівна форма

3  вид

4  спосіб

5  час

6  особа

7  рід

8  число

9  дієвідміна

10  синтаксична роль

 

Рідного гнізда (не)цурайся.

 

(Не)живемо, щоб їсти, а їмо, щоб жити.

 

(Не)хтувати здоров’ям – (не)хтувати життям.

 

Курець (не)помічає, як здоров’я з димом випускає.

 

Страху (не)має там, де (не)бояться.

 

Ліків (не)має тільки від старості і смерті.

 

Книжка язика (не)має, а розуму навчає.

 

Хто людей (не)поважає, сам поваги (не)має.

 

Без труда, (не)має плода.

 

Ніколи (не)треба (не)хтувати товариською допомогою.

 

Краще (не)договорити, ніж переговорити.

 

Мокрий  дощу (не)боїться.

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
3184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку