Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Закріплення написання слів з буквами «Г, Ґ». Виконання творчих письмових завдань"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Удосконалення вміння писати вивчені букви. Закріплення написання слів з буквами «Г, Ґ». Виконання творчих письмових завдань. СМС: складання зв'язної розповіді“.

Метою уроку є: закріпити й активізувати знання учнів про букви г («ге»), ґ («ґе»), їх звукові значення, вчити дітей складати словосполучення за малюнком; удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Удосконалення вміння писати вивчені букви. Закріплення написання слів з буквами «Г, Ґ». Виконання творчих письмових завдань. СМС: складання зв’язної розповіді

Мета: закріпити й активізувати знання учнів про букви г («ге»), ґ («ґе»), їх звукові значення, вчити дітей складати словосполучення за малюнком; удосконалювати вміння учнів писати вивчені букви; удосконалювати уміння складати звукові схеми слів, визначати склади, наголос; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас першокласників; розвивати увагу під час списування з друкованого тексту; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, інтерес до знань.

Обладнання: схеми речень; предметні малюнки.

Тип уроку: формування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань учнів

1. Повторення правила сидіння за партою

Потрібно пригадати правила сидіння за партою. Хто пригадає? Сидіти потрібно зручно, ноги тримати на підлозі повною ступнею, спину тримати прямо, голову нахилити трошки ліворуч і вниз так, щоб бачити написане в зошиті, лікті покласти на парту. Між партою і грудьми повинна бути відстань на ширину долоні.

— Молодці! А як правильно тримати ручку?

2. Каліграфічна хвилинка

— Зараз ми пригадаємо, як писати букви г («ге»), ґ («ґе»).

Гг га ог гл Ґґ ґа ґв

3. Спостереження за вимовою звуків [г], [ґ]

— Якщо ви були уважними на каліграфічній хвилинці, ви з легкістю дайте відповіді на такі питання.

— Які букви найчастіше зустрічалися в каліграфічній хвилинці?

— Давайте вимовимо звуки [г], [ґ].

— Чим вони різняться? Дайте характеристику цим звукам.

4. Робота з віршем

— Прочитайте вірш.

Ґава всілася на ґанку,

І сиділа там до ранку.

Вранці гуси пробігали,

Ґаву з ґанку проганяли.

— Випишіть слова з буквами г («ге»), ґ («ґе»).

— Поділіть виписані слова на склади. (Ґава, ґанку, гуси, пробігали)

5. Малюнковий кросворд

— Подивіться на малюнки та заповніть кросворд.

— Складіть речення за поданими схемами, користуючись словами з кросворда.

III. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми повторимо букви г та ґ, а також будемо виконувати багато цікавих завдань.

IV. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота над звуками [г], [ґ]

Прочитайте пари слів. Розрізняйте звуки [г], [ґ].

Ґречний — гречна

ґанок — Ганна

ґрати — гратися

ґульки — гульки

Ґречний — шанобливий, ввічливий, чемний.

Складіть речення з цими словами. Найкращі речення запишемо на дошці і в зошиті.

2. Робота над текстом

З тексту «Ромашка» випишіть речення про землю і небо. У виділеному слові назвіть букви.

Ромашка

Проклюнулась на леваді маленька ромашка. Навколо високі трави стоять. І всім до ромашки байдуже.

Незатишно стало ромашці, і вона сумно похилила голову. Коли чує: хтось грає. Срібно так, солодко.

Ворухнувся на ромашчиному стеблі один листок, другий. Розплющила ромашка очі — аж то бджілка кружляє. І від її крилець іде музика.

Радіє зелена земля. Радіє синє небо. Ромашка підвела голову і розквітла: біла-біла, ще й з крапелькою жовтогарячого сонця. І від того, що ромашка розквітла, літо стало ще кращими.

— Про що йдеться в оповіданні?

— Чому ромашці стало незатишно?

— Що її змусило підвести голову?

— Від чого розквітла ромашка?

— Чи сподобалося вам це оповідання?

Фізкультхвилинка

Вже стомилися ми трішки,

Вийдіть, дітки, на доріжку.

Наші ручки: раз, два, три.

Ось голівонька стомилась,

Вліво-вправо нахилилась:

Раз, два, три.

Будем пальчики стискати,

Будем знову працювати.

3. Вибірковий списування

Прочитайте слова. Перший варіант записує слова, у яких зустрічається буква г («ге»); другий записує слова, у яких зустрічається буква ґ («ґе»).

Голка, гриби, ґудзик, голуб, огірок, ґава, аґрус, ґанок.

— Зробіть звуко-буквений аналіз слів; ґанок, гриби,

Ґанок — [ганок]— 2 скл., 5 б., 5 зв.

Гриби — [гриби]— 2 скл., 5 б., 5 зв.

4. Робота над віршем

Прочитай вірш. На місці пропущених літер вставте г («ге») або ґ («ґе»)

..уска ..рала на ..ітарі,

..ел..отів ..усак ..а..арі.

..ава ..укала ..рака,

..олуб ..атив ..опака.

Гуска грала на гітарі,

Ґелґотів гусак гагарі.

Ґава гукала грака,

Голуб гатив гопака.

V. Узагальнення вивченого матеріалу
1. Словниковий диктант

Учитель диктує слова, учні записують, над кожним словом ставлять наголос. Один з учнів записує слова на дошці.

Годинник, гумка, ґанок, ґрунт, ґудзик.

2. Доповнення речень

Доповніть речення потрібними словами за змістом.

Грудень рік кінчає, а зиму...

Земля — наша мати, всіх...

Грудка рідної землі дорожча за...

Згода дім годує, а незгода...

Слова для довідок: годує, руйнує, золото, починає.

Пальчикова гімнастика

Окуляри для бабусі

Швидко я дістала,

Щоби бачила бабуся

Й казочки читала.

Першим і другим пальцями зробити коло та піднести руки до очей.

3. Виконання завдань

— Прочитайте текст. Про що він?

Як народився ґудзик

Ґудзик прийшов до нас із давніх-давен. Слово ґудз означало вузол або ґуля. Ґудзи робили із шнурочків. Ними зав’язували одяг. Згодом ґудзи стали пришивати до одягу і називали їх ґудзиками. Виготовляють ґудзики із дерева, металу й пластмаси.

— Про що йдеться у тексті?

— І з чого спочатку робили ґудзи?

— І з чого зараз виготовляють ґудзики?

— У підкреслених словах назвіть першу букву.

— Спишіть перше й останнє речення.

4. Групування слів парами

— Прочитайте слова, які записані на дошці. Які слова вам незрозумілі? Згрупуйте слова парами: російські — українські. Запишіть три пари, які найбільше сподобались. (Діти по черзі на дошці з’єднують слова в пари.)


Фитиль

часы

крыльцо

тыква

пуговица

игла

расчёска

ворона

шишка

поляна

юла

решётка

ветка

крыжовник

гоготать

дзиґа

ґрати

ґніт

галявина

гілка

аґрус

ґуля

ґанок

ґудзик

гребінець

гарбуз

голка

ґелґотати

ґава

годинник


VI. Підведення підсумків уроку

Що повторили на уроці?

Які завдання сподобались найбільше?

Які викликали труднощі?

doc
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку