Тема: Будьмо охайними. Засвоєння нових слів з теми. Слухання-розуміння оповідання. Розповіді за малюнками. Будування діалогів за малюнками.

Про матеріал

Тема: Будьмо охайними. Засвоєння нових слів з теми. Слухання-розуміння

оповідання. Розповіді за малюнками. Будування діалогів за малюн-

ками.

Мета: активізувати знання учнів про охайність; засвоїти українські слова за

темою; вчити дітей виділяти невідомі слова в мовному потоці;

формувати вміння відтворювати репліки діалогу з відповідною інто-

нацією;

розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, увагу;

виховувати інтерес до вивчення української мови.9

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Будьмо охайними. Засвоєння нових слів з теми. Слухання-розуміння

           оповідання. Розповіді за малюнками. Будування діалогів за малюн-

           ками.

 

Мета: активізувати знання учнів про охайність; засвоїти українські слова за 

           темою; вчити дітей виділяти невідомі слова в мовному потоці;

           формувати вміння відтворювати репліки діалогу з відповідною інто-

           нацією;

           розвивати зв'язне мовлення учнів, пам'ять, увагу;

           виховувати інтерес до вивчення української мови.

 

Обладнання: сюжетні малюнки, предметні малюнки, картки з завданням.

 

                                              Хід уроку

 

 I. Організація класу

 - Привітаємо гостей і подаруємо їм свої посмішки, а вони обов'язко-

во подарують вам свої.

 

Учень: Ми вас вітаємо,

             ми вас вітаємо!

             Весь перший клас наш щиро промовля.

             Ми вас вітаємо,

             ми вас вітаємо!

             Бажаєм щастя і добра.

 

Учитель: Всі мерщій сідайте, діти,

                домовляймось не шуміти,

                на уроці не дрімати,

                руки вчасно підіймати.

                І щоб не було мороки.

                Всі готові до уроку?!

                Тож гаразд, часу не гаєм

                і урок розпочинаєм.

 

II. Актуалізація опорних знань учнів

 

1. Представлення героїв уроку.

 

- Пригадайте, хто є героями нашого підручника? (Катруся та Тарасик)

- Сьогодні вони завітали до нас на урок, їм дуже цікаво дізнатися, як

ми з вами вивчаємо українську мову.

І від їх імені за правильну відповідь я буду вам вручати медальки.

 

 

2. Мовна розминка

а) – Послухайте текст мовної розминки.

«Впіймайте» невідомі слова: плесніть у долоні один раз.

Раз! Два! Раз! Два!

Всю білизну в тазик склала,

цілу гору я напрала!

 

б) Пояснення значення невідомих слів.

- Хто зможе пояснити однокласникам слово білизна, прати?

 

  • Білизна – вироби з тканини для одягання на тіло або для застилан-

   ня постілі.

 

  • Прати – мити з милом чи з іншим пральним засобом одяг, білизну.

 

в) Промовляння тексту мовної розминки 1 раз хором.

 

3. Робота за сюжетним малюнком « Підйом, прибирання ліжка», «Допомога в сім'ї»

 

  • Розгляньте малюнок. Розкажіть, що на ньому зображено? 

     -  Складемо діалог за цими малюнками.

  • Як називають людей, які стежать за чистотою і порядком? (Акуратні люди)

 

4. Повідомлення вчителя.

 

  • Говорять «акуратна людина». Це ж саме можна сказати по-іншому: «Охайна людина».

Охайний – той, хто дотримується усюди і в усьому чистоти й порядку.

   (Промовляння хором слова «охайний»)

 

 

III. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

  • Сьогодні ми поговоримо про те, як бути охайними. Відгадаємо загадки, будемо будувати діалоги, слухати твори.

 

IV. Сприймання та усвідомлення нових знань.

 

1. Робота над загадками.

 - Послухайте і відгадайте загадки. (Предметний малюнок виставити на дошці)

 

 

Вміє вишивати, шити,

може ґудзики пришити,

та без одягу донині

рукодільниця-кравчиня.          (Голка)

                                      Промовляння слова 1-2 рази

 

Не хижак, а зуби має.

Не гризе і не кусає,

а розчеше кіски Олі,

чубчик Петрику і Толі.        (Гребінець)

                                    Промовляння слова 1-2 рази

 

 

Барабан великий має.

хоч в оркестрі і не грає.

Барабаном покрутила,-

і білизна сніжно-біла.      (Пральна машина)

                                 Промовляння слова 1-2 рази.

 

 

По одязі походжу,

весь пил із нього я зберу.       (Щітка для одягу)

                                 Промовляння слова 1-2 рази.

 

 

Ось загадка так загадка:

де поїду – стане гладко.

Тільки пальцем не торкай,

обпечешся, так і знай.

А щоб взять мене тобі –

маю ручку на горбі.                     (Праска)

                                         Промовляння слова 1-2 рази.

 

Сміття все попідбирає,

до пилинки позбирає.

Нам надійний помічник,

працьовитий робітник.                (Пилосос)

                                             Промовляння слова 1-2 рази.

 

 

  • Назвіть ще раз предмети, зображені на малюнках.

 

 

2. Складання речень до малюнків.

  • Розкажіть, як людина використовує ці предмети.

 

Розповідайте так:

      Пральною машиною перуть одяг і білизну.

 

3. Робота в підручнику. с. 56

Будування розповіді за малюнками.  (Робота в парах)

   -   А зараз попрацюємо в парах.  Подивіться на малюнки в підручнику

 с.56 і    розкажіть один одному, хто що робить?

 

  • А тепер послухаємо, які ви склали розповіді.

 

     -   Отже, вони доглядають(ухаживают) свій одяг і взуття.

 

 

4.Робота над віршем Т. Коломієць «Праля». (використовую сюжетний малюнок)

 

а) слухання вірша

- Розгляньте малюнок. Чи впізнали ви дівчинку на малюнку? Хто вона?

- Послухайте вірш до цього малюнку.

 

б) бесіда за змістом вірша

- Що вирішила зробити Катруся?

- Що саме вона випрала?

- Де почепила вбрання ляльки Катруся?

 

в) вправа на формування навичок характеризувати персонажі творів

- Послухайте слова. Виберіть з них ті, якими можна розповісти про Катрусю

Плесніть у долоні на тому слові, яке ви обираєте.

 

Лінива, працьовита, неакуратна, охайна, дбайлива.

 

   (Промовляння хором обраних слів)

 

  • Дівчаток і жінок, які перуть білизну, називають пралями.

 

    (Промовляння слова праля 1-2 рази)

 

  • Чи можна Катрусю назвати пралею?
  • А якби вона співала, то як би ви її назвали?
  •  

 

 

5. Фізкультхвилинка

    - Встаньте, діти, посміхніться,

      землі рідній поклоніться

      за щасливий день вчорашній.

      І до сонця потягніться,

      в різні боки похиліться,

      веретеном покрутіться.

      Раз – присядьте, два – присядьте.

      І за парти тихо сядьте.

 

 

6. Робота над оповіданням «Лінива Оленка» за Борисом Вовком     с.140

а) метод «передбачення»

-  Подивіться на малюнок до оповідання «Лінива Оленка». Чи впізнаєте

 ви цю дівчинку?

- Чому ви вирішили, що це саме вона?

 

б) інсценізація оповідання

- Чому вона прийшла такою до школи, зараз  діти покажуть сценку

до оповідання «Лінива Оленка».

 

в) бесіда за змістом оповідання

- Чому Оленка так виглядає?

- А тепер виберіть слова, якими можна охарактеризувати Оленку. Плесніть

у долоні на тому слові, яке ви обираєте.

 

Лінива, працьовита, акуратна, неохайна, дбайлива.

 

        (Промовляння вибраних слів)

 

- Чи однакові були дівчатка у творах?

 

IV. Закріплення та осмислення знань.

 

1. Практична робота в картці

- Допоможіть Катрусі стати охайною. Виберіть для неї «охайні»

 справи. Покажіть їх стрілками на малюнках.

 

 2. Конкурс «Кращий перекладач»

 

 - Проведемо конкурс «Кращий перекладач»

Перекладіть російські речення українською мовою.

а) Петя стирает носки.

б) Его сестричка стирает чулки.

в) Мама гладит брюки и юбку.

г) Папа чистит ботинки.

 

- Закінчіть речення: У цій родині...

 

V. Підсумок уроку.

 

  • Чому був присвячений  наш урок?
  • Що треба робити, щоб одяг завжди був чистим, а кожен з нас виглядав охайно?
  • Я гадаю, Катрусі і Тарасикові сподобалося, як ви вже вмієте розмовляти українською мовою.
  •   Дякую вам за роботу на уроці. Молодці!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку