До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української мови для 2 - го класу на тему "Іменник. Формування початкових уявлень про частини мови."

Про матеріал

Тема: Іменник. Формування початкових уявлень про частини мови.

Мета: ознайомити дітей зі словами, які означають назви предметів, розширити й поглибити знання учнів про слова – назви предметів, вчити розпізнавати ці слова у мовленні; розвивати вміння групувати слова, класифікувати предмети. Виховувати уважність, старанність.

Перегляд файлу

Урок з української мови

2 клас

Тема: Іменник. Формування початкових уявлень про частини мови.

Мета: ознайомити дітей зі словами, які означають назви предметів,    розширити й поглибити знання учнів про слова – назви предметів, вчити розпізнавати ці слова у мовленні; розвивати вміння групувати слова, класифікувати предмети.

Виховувати уважність, старанність.

Обладнання: підручник, стікери,  картки з завданнями в групі,  м’яч.

                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.

Учні стають в коло, вітаються і говорять слова-побажання.

-Доброго ранку, я бажаю вам щастя…

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.Написати слово

Візьміть по одному листочку.  Запишіть на ньому слово.

Синій кружечок – написати слово, яке відповідає на питання хто?

Зелений кружечок – написати слово, яке відповідає на питання що?

Результат пошуку зображень за запитом "будинок іменник"2.Розселити слова по будиночках.

 

 

                хто?                             що?

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Загадка

Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)

-Яке питання поставимо до слова ведмідь?

2.Каліграфічна хвилинка

ведмідь

3.Словникова робота

Килим - це тканий виріб з кольорової вовни або шовку.

Яке питання поставимо до слова килим?

Поділіть його на склади. Звуко-буквений аналіз слова килим.

 

 

ІУ.    Оголошення теми, мети, завдань уроку.                                                

-Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово).  У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник».

 

V. Вивчення нового матеріалу

1.Виписати слова

-В цьому королівстві є ярмарка. На якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі: телефон, ліжко, курчатко,  порося, чоботи,  кошеня.

Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках.

Виписати окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання

 Хто?                                                                          Що?

Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот.

Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником.  Іменник – це частина мови.

2.Робота з підручником

Читання правила с. 66

Вправа 2 с. 66

3.  Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

VІ. Осмислення нових знань, умінь

1. Гра з м’ячем                                                                                             

1ряд називає  слова - назви тварин,

2 ряд – назви людей,

3 ряд –речі.

    ( Вчитель кидає кожній дитині м’ячик, а учні називають слова ) 

2.Гра  «Впіймай слово»

 Уважно слухайте вірш і плескайте  в долоні  тільки тоді, коли чуєте іменник.

І дорослі, і малеча

Берегти повинні речі.

Книга, парта і стілець,

Сумка, зошит, олівець,

Посуд, одяг і взуття

Нам потрібні для життя.

Дбай про речі. Не ламай,

Працю інших поважай.

 

VІІ. Закріплення систематизація та узагальнення

1. Групова робота

Кожна група отримує завдання.

1 група.

1. Склади слова.

- На які питання вони відповідають?

- Як ці слова назвати одним словом.

ШИРТО  ( шорти)

КИДЕ      (кеди)

МКАЙА   (майка)

ШАКПА   (шапка)

ПАТЛЯТ  (плаття)

 

 

2. Постав питання до назви людей

Погляньте, це моя сім’я:

Матуся, батько, брат і я.

Також я знаю весь наш рід:

Є бабуся, є і дід,

І другий дід. і дядько  Клим

( ми по гриби ходили з ним)

 Є тітка Віра з Воркути,

Є два двоюрідні брати.

 

3. Підкресли слова які відповідають на питання що?

 Поклала бабуся в землю насінину моркви. Не забарився і теплий весняний дощик. Проросла насінина. В землю поліз червоненький корінець, а до сонця піднявся і пагінець.

.

VІІІ. Підсумок уроку

1.Мозковий штурм

-Як називається королівство, яким ми подорожували?

-Що робить іменник?(називає предмети)

-На які питання відповідають назви істот?

-А назви неістот?

-Що вам найбільше сподобалося?

2.Домашнє завдання

С. 66 ваза, звуко-буквений аналіз слів

1 ряд –лисиця

2 ряд – іжак

3 ряд – ведмідь.

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Виктория
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додав(-ла)
Ткачук Інна
Додано
2 січня
Переглядів
3432
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку