До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему "Подовжені мякі приголосні звуки, позначення їх на письмі буквами"

Про матеріал

Це урок вивчення нового матеріалу. Мета: знайомити учнів із вимовою та написанням слів із подовженими м'якими приголосними звуками;

Розвивати фонематичний слух, уміння виконувати звуко-буквений аналіз слова, збагачувати активний словник учнів;

Виховувати любов до рідного краю, його жителів, прагнення писати правильно, грамотно.

Перегляд файлу

Тема. Подовжені м'які приголосні. Позначення їх на письмі буквами

Мета: знайомити учнів із вимовою та написанням слів із подовженими м'якими приголосними звуками;

Розвивати фонематичний слух, уміння виконувати звуко-буквений аналіз слова, збагачувати активний словник учнів;

Виховувати любов до рідного краю, його жителів, прагнення писати правильно, грамотно.

Обладнання: презентація в Роver  Point, картинки із зображенням птахів, слова для складання прислів’я.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Я урок наш починаю і присутніх всіх вітаю,

Ну, а ви мої рідненькі, станьте рівно, поверніться,

Мило, щиро посміхніться.

Гостей наших привітайте.

Діти: Доброго дня! Ми раді вітати вас у нашому класі!

І тихесенько сідайте.

 

  • На сьогоднішній  урок нам потрібно взяти:

(запис на дошці)

Терпіння, уміння, старання , знання, які ми з вами маємо.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Мовна розминка
  • Діти, яка зараз пора року? На дворі непривітно, холодно. І у всіх нас пригнічений, похмурий настрій. А я хочу, щоб у ваших оченятах появилася радість, на устах посмішка, а в душі тепло. Послухайте , будь ласка, цей запис.

Слайд 1 (Звучить запис співу пташок)

  • Куди нас перенесли ці звуки? (в літо, у весну). І, мабуть, всі відчули тепло, яке повіяло в повітрі, і лагідний промінь сонця, що гладить по голівці.
  • Яких пташок  ви впізнали по голосу?
  • Як співає зозуля? Які звуки вона видає? Охарактеризуйте їх.
  • Які звуки виспівує соловейко? Зробимо усно звуко-буквений аналіз цього слова.
  • А як співає горобець? Чи є в його мові мякі приголосні звуки? Які букви на це вказують? Які ще букви пом’якшують попередні приголосні? Які голосні є у пісні горобця?
  • В родині голосних звуків разом з «і» які ще звуки проживають?

(Відповіді дітей)

  • Учені довели, що мелодійний спів голосних звуків дуже добре заспокоює нерви. А давньоіндійські лікарі стверджували, що виспівування певних звуків позитивно впливає на організм людини. Так, якщо тягнути на одній ноті звук «і-і-і» з усмішкою на обличчі, то відпочиватиме мозок. Звук «а-а-а» гарно масажує щитовидну залозу. А для серця краще виспівувати «о-і-о-і-о-і». Робити цю співочу зарядку треба раз на день, повторюючи кожну вправу 3-4 рази.

(Проводиться співоча зарядка)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Робота над віршем
  • Діти, слухаючи цей чарівний спів пташок, мені пригадалися слова вірша відомої поетеси Марійки Підгірянки

Слайд 2

Рідний край

Де у світі кращі гори,

Де таке повітря свіже,

Де шумлять так гарно бори

І хвилює спіле збіжжя?

 

Де ясніше сонце світить,

Де ясніше зорі сяють.

Де ж миліше пахнуть квіти,

Як у нашім любім краї?

  • Якими іншими словами можемо замінити словосполучення «любий край»?

(Відповіді дітей: рідний край, Батьківщина, країна, Україна, рідна земля, Вітчизна)

  • Діти, а як називається наша маленька батьківщина, де ми народилися і живемо? (Закарпаття)
  1. Каліграфічна хвилинка

Урок продовжимо без зупинки

                                       З каліграфічної хвилинки

  • Перш, ніж записати в зошиті, повторимо правила, яких потрібно дотримуватися під час письма. (Сидіти рівно, не згинатись, зошит похило)
  • Запишіть каліграфічно:

Слайд 3

Україна, країна, Закарпаття, рідна земля

  • Чому деякі слова написані з великої букви?
  • Кожна людина любить свій край, місто чи село, в якому народилася і їй здається, що кращої землі немає, як сказано у вірші:

Ми спитали в журавля:

  • Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

  • Краще рідної немає!
  • Зараз ми з вами прочитаємо текст і вдумаємося в його зміст (Діти читають зі слайда по одному реченні) Слайд 4
  • Що ви цікавого дізналися про наш край?
  • Що спільного у підкреслених словах?
  • Наступив час відпочинку, проведем фізкультхвилинку.

 

Фізкультхвилинка

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

 

  • Сьогодні ми ознайомимося із подовженими м'якими приголосними звуками, навчимося їх правильно писати та вимовляти. Як бачите в українській мові зустрічаються слова, в яких зустрічаються дві одинакові букви поряд, в такому випадку вони позначають один подовжений звук і він завжди м'який.
  • Чому він м'який?

(Діти читають правила на с. 49)

Слайд 5

  • У звукових схемах м'який подовжений звук позначатимемо так:

[т':]  [= :]

V. Робота над новим матеріалом

 

  • Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з такими словами, навчимося ділити їх для переносу, будувати звукові моделі слів. А проходитиме все це серед мальовничої закарпатської природи.
  • Природа Закарпаття, як сказано у попередньому тексті, це родючі поля, високі гори, швидкоплинні річки. І все, що там знаходиться, промовляє до нас нашою рідною українською мовою. Так, так. У квітах, грибочках, шишках і, навіть, у камінчиках живуть слова, але гірський вітер-пустун дмухнув і перемішав їх. А ми зараз спробуємо їх упорядкувати і створити речення.

Робота в групах

(Дітям у групи роздаю картинки із зображенням лісу, поля, річки, гір та макети грибочків, квіток, шишок, камінчиків із написаними словами з прислів'їв. Діти в групі повинні скласти речення, прочитати його і назвати слова з подовженими приголосними)

                     Знання людині, що крила пташині

                     Ранні пташки росу п'ють, а пізні – сльози ллють

                     Життя прожити – не поле перейти

                     Яке коріння, таке й насіння

Слайд 6     

  • Діти, а як називаються такі короткі, влучні, повчальні вислови?

Як ви розумієте прислів’я «Знання людині, що крила пташині»

(Відповіді дітей)

  • А зараз послухаємо, як треба правильно розуміти це прислів’я.

(Доповідає підготовлена дитина)

  • «Знання людині, що крила пташині». Це прислів’я означає, що пташка, завдяки крилам, літає і все бачить, так само і людина , яка має знання, може ними користуватися і досягти успіху.
  • Запишіть прислів’я з памяті.

Слайд 7

Робота з підручником

Вправа 1, с. 48 – виконують по варіантах (хлопчики –дівчатка)

 

VІ. Узагальнення та систематизація знань учнів

 

Вправа 2, с. 49 – колективне опрацювання

  • Чи є в нашій місцевості вугілля?
  • Де його видобувають? (у шахтах)
  • В яких областях знаходяться шахти?
  • А чи є на Закарпатті море?
  • Як називається море, що є на Україні?
  • Які водойми є на Закарпатті?

Хвилинка відпочинку

  • А зараз трішки відпочинемо і послухаємо цікаву легенду про о. Синевир
  • ….
  • Чи зрозуміли ви звідки появилось о. Синевир?
  • Звичайно, легенда – це вигадка, але в ній є доля правди.

 

  • Ми з вами сьогодні багато говорили про природу  Закарпаття її красу і неповторність.

Вправа 3, с. 49

  • Прочитайте текст. Поділіть слова з довідки у яких зустрічається м'який подовжений звук для переносу.

 

VІІ. Домашнє завдання

  • Мабуть кожен із вас має друга чи подругу. Дома ви напишете розповідь про них. Сподіваюся, що ваші друзі щирі, добрі, як і всі жителі Закарпаття.
  • А ще всі жителі нашого краю співучі. Тому наш урок ми закінчимо прекрасною піснею про Закарпаття.

Відео

 

VІІІ. Підсумок уроку

 

  • Ось на такій веселій ноті ми і підійшли до закінчення уроку. І нам залишилося тільки підвести підсумок.

Вправа «Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці ми ознайомилися з … (м'якими подовженими приголосними звуками)
  • На письмі вони позначаються … (двома однаковими буквами)
  • Повернемося на початок уроку. Ми взяли з собою терпіння, уміння, старання, знання. Ці слова також мають подовжені приголосні. Запам’ятайте, діти, потрібно завжди мати в собі ці якості, бо вони допомагають у житті.

 

  • Дякую за урок! Ви молодці!

Слайд 8

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
6 січня
Переглядів
852
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку