Урок з української мови 2 клас "Закріплення вивченого про речення".

Про матеріал

Урок-подорож рідною країною допоможе учням закріпити вивчене про речення, а також ознайомить з красою рідної країни. Матеріал підібрано і розроблено згідно з віковими особливостями учнів 2 класу.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Закріплення вивченого про види речень. Робота над виразністю читання речень.2 клас

Номер слайду 2

Рідну мову я вивчаюЇї люблю не забуваю. Рідну мову буду знати,Берегти і поважати.

Номер слайду 3

Гасло урокусправуможна. Дружньовеликузробити.

Номер слайду 4

Тема уроку. Сонце заходить, гори чорніють,Пташечка тихне, поле німієРадіють люди, що одпочинуть. А я дивлюся… І серце лине. В темний садочок на Україну. Закріплення знань про речення. Робота над виразністю читання речень

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Зупинка 1 Зошит свій я відкриваю,Правильно його кладу. Ручку я ось так тримаю,Сяду рівно не зігнусь. Буду я писати вправно,До роботи я берусь. День Соборності України

Номер слайду 8

Каліграфічна хвилинка. Воно відоме в світі,Каштани в ньому квітнуть,Будинки тут високі,Дніпро тече широкий. Ну хто з вас здогадався,Як місто називається?Київ

Номер слайду 9

К

Номер слайду 10

Каліграфічна хвилинка

Номер слайду 11

Каліграфічна хвилинка. Звуковий аналіз слова Київ

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Каліграфічна хвилинка. Звуковий аналіз слова Київ. Скласти речення зі словом калина

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Гра “Повторялочка”З чого складається наше мовлення, текст?Як відокремлюються речення в усному мовленні?А в писемному?З чого складається речення?Як пишуться слова в реченні?

Номер слайду 16

Зупинка 2 Гори Карпати

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Проблемна ситуація. Карпати. Гарні Карпати. У Карпатах ростуть високі ялиці.

Номер слайду 19

Наша подорож триваєКрізь Карпатську Верховину Помандруєм в Буковину. З Буковини в Закарпаття.

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Зупинка 3 Озеро Синевир

Номер слайду 22

Озеро Синевир В Україні є багато дуже красивих озер. Одне з них розлило свої води на Закарпатті. Це – озеро Синевир. Воно назване так за синій колір води. Посеред озера є крихітний гранітний острів. У ясну сонячну погоду, коли вода в озері стає темно-синьою, можна розгледіти його дно. Через це озеро ще називають “Морським оком”. Озеро Синевир дуже мальовниче.

Номер слайду 23

Хвилинка відпочинку. Ми мандруємо, ми мандруємо. Україною подорожуємо. Ось побачили Карпати!Як вершину нам дістати?Заглядаємо в озерця – Не торкнутися нам дна!Так ми довго-довго їхали,Поки на Поділля приїхали…

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Зупинка 4 Поділля Там хати садами вкриті,Срібним маревом повиті,Коло сіл стоять тополі ,Розмовляють з вітром в полі. Леся Українка

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Гра “Плутанка”земля, і, багата, Донецька, прекраснадобувають, шахтах, У, вугілляланах, На, колоситься, широких, пшениця

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Зупинка 4 Донеччина

Номер слайду 30

День Соборності України

Перегляд файлу

 

 

Тема:  Закріплення вивченого про види речень. Робота над виразністю читання  речень.

Мета:  закріпити знання про види речень за метою висловлювання та інтонацією,  про головні та другорядні члени речення,

      розвивати  вміння інтонувати, поширювати речення, встановлювати зв’язок  слів у реченні,

   вдосконалювати вміння використовувати різні види речень в усному і  писемному мовленні,

   виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання:  мультимедійний супровід уроку

                                                          Хід уроку.

І. Привітання. Слово вчителя.

 -  Доброго дня! У добрий час,

     Радо ми вітаємо вас.

     Здоров’я, щастя вам бажаємо.

     Урок рідної мови починаємо.

  • Рідну мову я вивчаю

Її люблю, не забуваю,

Рідну мову буду знати,

Берегти і поважати.

Рідна мово! Рідна мово!

Як сопілка калинова

Мова  наших кобзарів,

Мова прадідів дідів.

Рідна мово! Рідна мово!

Пісня неньки калинова,

Шум калинових гаїв,

Спів веселих солов’їв.

ІІ. Робота над гаслом уроку.

  • Працювати на уроці ми будемо під гаслом. Щоб гасло прочитати треба скласти його з розсипаних слів.

(справу, можна, Дружно, велику, зробити).

 

 

 

ІІІ. Мотивація.

  • Урок у нас сьогодні незвичайний. Ми будемо з вами знову мандрувати. А як саме буде пролягати наш маршрут, ви дізнаєтесь після того як прослухаєте вірш.

                         Сонце заходить, гори чорніють,

                         Пташечка тихне, поле німіє.

Радіють люди, що одпочинуть,

А я дивлюся… і серцем лину.

В темний садочок, на Україну.

  • Так мандрівка відбуватиметься нашою рідною Україною. А що для нас є Україна?
  • Україна наша Батьківщина.
  • Вона одна єдина у цілім світі.
  • А починається Україна для кожного з нас з рідної хати, де народилися, з вулиці, на якій проходить дитинство.
  • А хочете більше дізнатися про рідну країну. А найкраще це зробити під час уявної подорожі. Ну що починаємо? (Гудок паровоза). Займаємо місця у вагоні.
  • Ми завзяті подорожні,

Сили в нас непереможні –

Кажем правду не жартуєм,

В рідний край ми помандруєм.

ІV. Каліграфічна хвилинка.

  • Відкриваємо зошити.
  • Зошит свій я відкриваю,

Правильно його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати вправно,

До роботи я берусь.

  • Запишемо сьогоднішнє число: 22 січня. Діти, а що ви знаєте про сьогоднішню дату?
  • Сьогодні велике свято.
  • День Соборності України.
  • А чим знаменна ця дата?
  • Люди вийшли на площу Софії і об’єдналися західні області в одну єдину Соборну Державу.

 

2. – Перша наша зупинка.

 

 

 

 

Загадка. Воно відоме в світі,

Каштани в ньому квітнуть,

Будинки тут високі,

Дніпро тече широкий.

Ну хто з вас здогадався,

Як місто називається?

  • Київ.
  • На яку букву починається?
  • А який це звук?
  • Пишемо поєднання з буквою к.

Кк Ки кн кл кр кок і

книжка кущ калина Київ

  • Звуковий аналіз слова Київ
  • Скласти і записати речення зі словом калина
  • Вимова і правопис слова кущ

V. Повторення набутих знань.

  1.- Поїзд наше вирушив далі, а поки він їде пограємо в гру «Повторялочка».

- Давайте пригадаємо, що ми знаємо про речення.

- З чого складається наше мовлення, текст?

- Як відокремлюються речення в усному мовленні?

- А в писемному?

- З чого складається речення?

- Як пишуться слова в реченні?

2. Зупинка2 Гори Карпати.

  Працює довідкове бюро.

3. Проблемна ситуація

     Карпати

Гарні Карпати

У Карпатах ростуть гарні ялиці.

  • Що записано у першому рядку?
  • У другому?
  • У третьому?
  • Чому ви думаєте, що це речення?
  • Що виражає речення?
  • Записати речення. Яке воно за метою висловлювання?

3. – Наша подорож триває.

Крізь Карпатську Верховину,

Помандруєм в Буковину

 

 

 

З Буковини в Закарпаття.

  • Виконаємо завдання підручника вправа 275.
  • Зупинка 3. Озеро Синевир ( у кожного на парті текст про озеро Синевир)
  • Прочитайте текст.
  • Про що він?
  • Який заголовок можна дібрати?
  • Чому озеро так назвали?
  • Знайдіть зачин і кінцівку?
  • Про що розповідається в основній частині?
  • Які слова записані з великої букви?
  • Спишіть останнє речення.

VI. Хвилинка відпочинку.

            Ми мандруємо, ми мандруємо,

Україною подорожуємо.

Ось побачили Карпати!

Як вершину нам дістати?

Заглядаємо в озерце –

Не торкнутися нам дна!

Так ми довго-довго їхали

Поки на Поділля приїхали.

VII. Закріплення набутих знань.

  1. Словесне малювання.

-Відпочинемо на дозвіллі

На пшеничному Поділлі.

Зупинка 4 Поділля

  • Це дуже красива місцевість. Про неї писала Леся українка у вірші «Красс України, поділля». Заплющіть на хвилинку очі та спробуйте уявити те, що описує поетеса.

 «Там хати садами вкриті,

   Срібними маревом повиті,

   Коло сіл стоять тополі,

   Розмовляють з вітром в полі»

  1. Гра «Плутанка»

– Наш поїзд далі мчить. А поки він їде граємо в гру «Плутанка».

Складіть речення з розсипаних слів і дізнаємось куди далі мчить наш поїзд.

Земля, і, багата, Донецька, прекрасна.

Добувають, шахтах, у, вугілля.

Ланах, на, колоситься, широких, пшениця.

 

 

 

Живуть, і, тут, гарні, люди, працьовиті.

  1. Довідкове бюро.

VIII.Підсумок уроку.

  Гра «Мікрофон»

  • Як називається країна якою ми мандрували?
  • 22 січня –
  • Як відокремлюються речення в усному і писемному мовлення?
  • З чого складається речення?
  • Що є основною ознакою речення?
  • Як починаємо писати речення і що ставимо в кінці?

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Харченко Неля Володимирівна
    Шановні колеги! Наближається свято - День Соборності України . Розробка і презентація уроку допоможуть вам цікаво провести урок напередодні, або у день свята. Бажаю всім успіхів у роботі. Поздоровляю всіх із святами, які крокують нашою країною.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 січня
Переглядів
1205
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку