Велика буква у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок

Про матеріал

Розробка уроку створена на основі краєзнавчого матеріалу нашої місцевості.
Для того,щоб ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви міст,сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв'язне мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.

Перегляд файлу

Урок -  подорож.

Тема. Велика буква у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок.

Мета. Ознайомити учнів з написанням слів з великої букви назви міст,

сіл, вулиць, річок на основі дослідження; вчити знаходити назви у тексті і

пояснювати їхнє написання; збагачувати словник дітей; розвивати зв’язне    мовлення, вміння працювати з книгою, робити висновки; виховувати любов до рідного краю, бажання вчитися.

Обладнання. , картки із текстами, загадками, прислів’ями.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку:

І.Організація класу.

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно,плідно працювати.

ІІ. Актуалізація суб’єктивного досвіду школярів.

Сьогодні ми з вами вирушимо у мандрівку. Але ви повинні здогадатись яким видом транспорту ми будемо мандрувати, відгадавши ребус.

ЛІТ* 4=а К   А помандруємо ми …Ви повинні відгадати загадку.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна)

-Так просторами нашої України.

1ЗУПИНКА «СТАРТ»

1.Каліграфічна хвилинка.

Букви писатиму рівненько,

Щоб були усі гарненькі,

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я візьмусь.

Ук  їн кр аї  на  Україна

2 ЗУПИНКА  «ВСЕЗНАЙКА»

2.Асоціативний кущ.

Слово Україна    (В цей час декілька дітей працюють по картках)

3. Гра «Редактор» ( Розгубився наш Незнайко. Незнайкові допоможіть і правильно напишіть.)

оленка читає байки леоніда Глібова. У євгена є Папуга кеша. Недавно Бабусі марії подарували Кота Пушка.

4.Прийом «Інтер,ю»

-То як пишуться імена, прізвища , по батькові?

-Клички тварин?

3 ЗУПИНКА  «МІЙ КРАЙ»

ІІІ.Мотивація навчальної діяьності.Повідомлення теми і мети уроку.

Відкриваємо підручники на сторінці 83 Впр.1 і мандруємо просторами нашої України.

1.Читання вірша М.Машорського «Наша мандрівка»

 -З якої букви написані підкреслені слова.

-Поясніть значення кожного слова.

. Дослідження карти України. 

- Сьогодні я запрошую вас у подорож по рідній землі. Для цього використаємо карту України. Дослідимо, які міста і річки знаходяться на території нашої держави.(диференційовано по групах)

--Запишіть назви міст і гір України за зразком, користуючись картою

України 

Міста України: Львів,…

Гори України:Карпати,..

-Як називається місто в якому ми живемо?

-Як пишемо слово Жашків? Вільшанка?

-Як називається вулиця на якій розташована наша школа? (Вул. Євгенії Любомської)

-Хто знає  хто така Євгенія Михайлівна Любомська? (Вчителька української мови і літератури, Герой Соціалістичної Праці, працювала в нашій школі.)

2. Фізкультхфилинка  (Рідна Україна)

V. Cприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Сьогодні ми навчимося писати назви міст, сіл, річок, морів і гір.

3.Бесіда.

-Чи знаєте ви , як називається річка , що протікає через місто Жашків? (Торч)

 

Назва річки Торч пішла від племені торків,які прийши внаш район з-за Дніпра і оселилися тут.Князь Всеволод у 1080 році дозволив їм жити, тому що вони були невойовничі і дали згоду підкорятися Києву. РічкаТорч згадується і в «Повісті минулих літ» Нестора-Літописця.

-Сладіть і запишіть речення в зошит.

Через місто Жашків протікає річка Торч.

4.Словникова робота Торч – назва пішла від поселень  племені торків на нашій території. Згадується у «Повісті минулих літ».

5.  Сонце заходить, гори чорніють,

  Пташечка тихне, поле німіє.

  А я дивлюсь і серцем лину

  В темний садок на Україну.

-Хто автор цих рядків?(Тарас Григорович Шевченко.)

-Як ви напишете ці три слова?( З великої букви.)

-Чому?(Ім’я, прізвище, по – батькові людей пишуться з великої букви.)

   Прочитайте речення із вправи 1, у якому йдеться про могилу Тараса Григоровича Шевченка.

-У якому місті вона знаходиться? На літературному читанні  ми вивчали творчість Тараса Шевченка.

-То хто ж такий Тарас Шевченко?

-Які ще вірші його ви знаєте?

Спишіть  речення з тексту, де мова йде про Т.Г.Шевченка.

4 ЗУПИНКА  «ЗАПАМ`ЯТАЙКА»

-Зав`яжемо вузлик на пам`ять. (Учні читають і вивчають правило на ст. 84.)

5 ЗУПИНКА  «ЛИСТ»

6. Читання листа  ( впр.3, с.84)

-Сьогодні до вас, другокласників звертається хлопчик Миколка. Він дуже хоче подружитися з вами. Тому залишив у підручнику вам листа. Давайте прочитаємо його. (Учні читають лист.)

-Чи можна за цими даними знайти хлопчика?

-Хто із вас хотів би дружити з Миколкою?

Випишіть підкреслені слова і поясніть їх правопис.

VI. Релаксація.Гра для очей « М’ячик»

(Діти водять очима за уявним м’ячиком вгору – вниз, дугою вліво – вправо, колом справа – наліво та зліва – направо кілька разів.

Потім на кілька секунд закривають очі, відкривають і працюють далі.)

6 ЗУПИНКА  «КАЗКА»

VII.Робота в групах. Гра  «Мовний вінегрет».

річка                      Карпати

вулиця                  Дніпро

місто                      Є.М.Любомської

гори                       Т.Шевченко

письменник        Київ (Презентація на дошці.)

7 ЗУПИНКА «ФІНІШ»

VIII.Релаксація. Казка-підсумок про країну Мованію (Мультфільм)

IX. .Рефлексія.

Метод «Інтерв’ю», гра «Мікрофон»

Запитання учням:

-Для чого ми  вивчаємо вживання великої букви?

Продовжіть моє речення: « Я вважаю, що цю тему слід вивчати для того, щоб……. ( … знати назви назви річок, міст, сіл України.)

-      (….. знати правопис даних слів.)

      (……бути грамотними.)

X.Домашнє завдання.   Вправа 3, на ст.84.

 

 

Використана література.

«Дидактичні матеріали українська мова 2-3класи»  Валентина Бутрім

«Українська мова конспекти уроків 2клас» М.Д.Захарійчук

Інтернет ресурс  «Освіта.UA» Велика буква в назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок. Урок з української мови для 2 класу.

«Жашківщина минуле і сьогодення» С.Горошко

svitppt.com.ua/.../velika-bukva-u-nazvah-mist-sil-vulic-rich...

edufuture.biz/index.php?..

«Літературне читання 2 клас» М.Д.Захарійчук

Іван Похилевич  «Жашківський край»

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурлака Лариса Петрівна
    Цікавий матеріал з використанням краєзнавчої і народознавчої теми.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 січня 2018
Переглядів
2962
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку