Вправи для розвитку критичного мислення на уроках навчання грамоти

Про матеріал
Вправи на розвиток критичного мислення та пам'яті учнів початкових класів, можна застосовувати на уроках читання та української мови. Вони сприяють розвитку правої і лівої півкуль головного мозку. Ці вправи створюють позитивний настрій на уроці, викликають цікавість та сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу. При цьому, розвивають увагу, мислення, мовлення та пам'ять.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види вправ на розвиток критичного мислення та пам’яті учнівна уроках навчання грамоти. Підготувала вчитель початкових класів школи І –ІІІ ступенів № 84 м. Києва Романова І. М.

Номер слайду 2

“Маленька дитина може повторювати те,що було вже зроблено, створено іншими людьми. Але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець;її розумова діяльність – творчість. “ В. О. Сухомлинський.

Номер слайду 3

Питання розвитку критичного мислення, креативності молодших школярів є надзвичайно актуальним у наш час.адже саме зараз наша країна потребує людей, які можуть приймати сміливі і нешаблонні рішення, які вміють мислититворчо. Навчити дітей мислити критично – означає правильно поставити запитання, направити увагу в правильне русло, вчити робити висновки та знаходити рішення. Для цього необхіднерозумне керівництво з боку вчителя.

Номер слайду 4

Дитячий мозок можна порівняти з барвистим квітником. А яскравіквіти його талантів розквітають тільки тоді, коли садівник, в особі вчителівта батьків, піклуються про них, доглядають, ростять та щедро підживлюють землю.

Номер слайду 5

Кожна півкуля мозку відповідає за певне завдання. Ліва півкуля відповідає за: Мовні здібності.- Логіку і аналіз фактів. Розуміння переважно буквального змісту слів.- Послідовне, за етапами оброблення інформації.- Контроль за рухами правої половини тіла.

Номер слайду 6

Права півкуля відповідає за: інтуїцію, образне мислення. Просторову орієнтацію. Музичні здібності, сприймання музики. Розуміння метафори та уяву. Образотворчу діяльність. Контролює рух лівої половини тіла.

Номер слайду 7

Види вправ для розвитку критичного та креативного мислення учнів, а також для покращення пам’яті та розвитку правої півкулі головного мозку.

Номер слайду 8

Вправи “ Задуй свічку”, “ Огірочок та помідорчик”

Номер слайду 9

Вправа “ Кільце”, “ Учень”, “ Капітан”, “ Вухо, ніс”, “ Склеєні пальчики”

Номер слайду 10

Артикуляційні вправи

Номер слайду 11

Малювання та письмо двома руками.

Номер слайду 12

Послухай загадки і виправ помилки. Під землею в нього хата, Він сідає на квітки,Риє сам ходів багато. Крильця, наче пелюстки. Лиш не любить світла вдень, кольорові, оксамитні,Хто він , діти? Звісно, це “ дракончик” спритний. Це “ олень”Боязлива ця тварина: Хто лікує у садку,Заховалась в кущ малини. вишню, яблуньку струнку?І тремтить, мов кущ осінній Хто це дзьобом стук і стук?Це “ кабанчик” в лісі дикий. Ну, звичайно, це – “ павук”

Номер слайду 13

Назви колір слова. “ Струп – тести”

Номер слайду 14

Анаграми. КИБ - БИКНВІ - ВІНИДМ - ДИМУЖК - ЖУКАДХ - ДАХАДВ - ДВАУБД - ДУБ

Номер слайду 15

Асоціативні ігри. До запропонованого слова добираються вільні асоціації.Іграшки – малюк, ігровий майданчик, дитячий садок. Автобус – дорога, водій, вулиця, дорожній знак. Бабуся – пиріжки, садок, теплий шарф, котик.

Номер слайду 16

Склади речення. Завдання: склади якнайбільше речень, використавши дані слова. Наприклад: річка, ручка, лисичка. Лисичка знайшла біля річки ручку. Лисичка згризла ручку, яку загубила Наталка. Дівчинка ручкою написала історію про лисичку, яка в річці ловила рибу.

Номер слайду 17

Дітям пропонується певна ситуація. Вони повинні назвати якомога більше причин її винекнення. Ви прийшли додому, а двері у квартиру відчинені. Чому так трапилось?Тато забув ключі і зламав замок. Бабуся забула їх зачинити. Навідувалися крадії. Вибігла кішка. Вправа “ Чому так трапилось?”

Номер слайду 18

“Відшукай зв’язок.”Завдання: встановити зв’язок між двома, на перший погляд, не пов’язаними між собою подіями. Пояснити, як все відбувалося. Білка, сидячи на дереві впустила шишку. Машина з вантажем не приїхала за призначенням вчасно.

Номер слайду 19

Вправа “ Що було б якби… ? На кухні з крану полився виноградний сік? В будинку вимкнули електрику?Ти знайшов квітку – семицвітку?Ти пообіцяв товаришу підтримати його на змаганнях і проспав?

Номер слайду 20

Важливим завданням педагога є спонукати дітей до активності, стимулювати розумову діяльність, залучати до гри всіх, постійно наголошуючи, що рішення, які на перший погляд різні, можуть бути правильними.

Номер слайду 21

Дякую за увагу. Бажаю успіхів.

pptx
Додано
24 листопада 2022
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку