Шановні колеги! Пропоную Вашій увазі три контрольні роботи з перевірки мовних знань і вмінь у 2 класі. Розроблено по 2-3 варіанти. Кожна робота міститься на одному стандартному аркуші, достатньо скопіювати. Усі завдання відповідають вимогам до формування змісту та оцінювання тестової роботи з перевірки мовних знань і вмінь у 2 класі, поданими в "Орієнтовних вимогах до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи" (Додаток до наказу МОН України від 19.08. 2016 №1009))
Перевірка мовних знань і умінь учнів у 2 класі
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 1 (2 клас) І варіант
1. Познач рядок, у якому всі слова перенесено правильно. А. Кукуру-дза, хо-джу, дзюр-чить. Б. Кукуруд-за, ход-жу, дзюр-чить. В. Куку-рудза, хо-джу, дзюрчи-ть.
2. Визнач, до якого слова побудована ця звукова модель. А. Край. [- - ◦ =] Б. Тінь. В. Джміль.
3. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно. А. Бурян, память, в'ють. Б. Бурян, пам'ять, в'ють. В. Бур'ян, пам'ять, в'ють.
4. Утвори нові слова за зразком і правильно запиши їх: читати – читання, оповідати – ______________________, малювати – ________________________.
5. Склади з поданих слів речення і правильно запиши їх.
Настала, зима, морозна.
Сніг, землю, пухнастий, вкрив.
І, птахам, холодно, голодно.
Діти, годівниці, зробили.
Прилітають, дзьобають, і, зерно, пташки.
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 1 (2 клас) ІІ варіант
1. Познач рядок, у якому всі слова перенесено правильно. А. Ґуд-зик, сид-жу, дз-вонить. Б. Ґу-дзик, си-джу, дзвони-ть. В. Ґу-дзик, си-джу, дзво-нить.
2. Визнач, до якого слова побудована ця звукова модель. А. Край. [- = ◦ =] Б. Тінь. В. Джміль.
3. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно А. Б'є, дев'ять, пірїна. Б. Б'є, девять, пірїна. В. Б'є, дев'ять, пір'їна.
4. Утвори нові слова за зразком і правильно запиши їх: запитати – запитання, додавати – ______________________, віднімати – ________________________ .
5. Склади з поданих слів речення і правильно запиши їх.
Повіяв, вітер, холодний.
Сірі, хмари, снігові, насунули.
Лапатий, посипався, сніг.
Ковдрою, білою, вкрилася, земля.
Прийшла, зима, морозна.
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 1 (2 клас) ІІІ варіант
1. Познач рядок, у якому всі слова перенесено правильно. А. Чай-ка, рад-жу, зад-звенить. Б. Ча-йка, ра-джу, задзвени-ть. В. Чай-ка, ра-джу, за-дзвенить.
2. Визнач, до якого слова побудована ця звукова модель. А. Клас. [- - ◦ -] Б. Кріль. В. Джем.
3. Познач рядок, у якому всі слова записано правильно А. П'є, дес'ять, бур’ян. Б. П'є, десять, бур’ян. В. П'є, десять, бурян.
4. Утвори нові слова за зразком і правильно запиши їх: пиcати – пиcання, ділити – ______________________, множити – ________________________ .
5. Склади з поданих слів речення і правильно запиши їх.
Настала, зима, морозна.
Лід, вкрив, товстий, річку.
Риба, під, задихалася, кригою.
Люди, ополонки, зробили.
Так, риби, було, багато, врятовано.
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь №2 (2 клас) І варіант
1. Визнач, у якому рядку записано дієслова: А літо, осінь, зима Б гарячий, теплий, холодний В достигають, зріють, цвітуть
2. Познач рядок, у якому всі слова є іменниками : А диктант, вухо, герой Б добрий, вухо, герой В добрий, червоний, герой
3. Визнач, у якому рядку правильно підібрано прикметники до слова лев: А великий, зубатий, рудий Б малий, зубатий, рудий В великий, зубатий, сірий
4. Розподіли слова директор, учень, ворота, читання, ведмідь, календар на 2 групи за питаннями хто?, що? і запиши їх у відведеному місці:
хто? |
|
|
|
що? |
|
|
|
5. Зміни слова в дужках так, щоб вийшла зв'язна розповідь і запиши текст. Підкресли службові слова.
(Дзвеніти) струмки. У блискучих весняних калюжах (відбиватися) яскраве блакитне небо. Кущі верболозу над річкою неначе (вкритися) зеленим серпанком. Це (з’явитися) дрібні молоді листочки.
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь №2 (2 клас)
ІІ варіант
1. Визнач, у якому рядку записано дієслова: А птахи, звірі, комахи Б весняний, сонячний, теплий В ремонтують, клопочуться, в’ють
2. Познач рядок, у якому всі слова є іменниками: А дитина, медаль, черговий Б дитина, медаль, чергує В дитина, медаль, четвер
3. Визнач, у якому рядку правильно підібрано прикметники до слова кролик: А високий, вухатий, сірий Б маленький, вухатий, сірий В високий, безвухий, сірий
4. Розподіли слова вулиця, метро, поле, учень, водій, селянин на 2 групи за питаннями хто?, що? і запиши їх у відведеному місці:
хто? |
|
|
|
що? |
|
|
|
5. Зміни слова в дужках так, щоб вийшла зв'язна розповідь і запиши текст.
На пагорбі (зеленіти) молода травичка. В яру (жовтіти) квіти. Про наближення весни (попереджати) жвавим теньканням синички. І дятел (вибивати) дзьобом по сухій гілляці весняну пісеньку.
|
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 3 (2 клас) І варіант 1. Познач рядок, у якому записано речення: А Повіяв легенький Б Повіяв легенький теплий В Повіяв легенький теплий вітерець.
2. Визнач, яке слово за змістом підходить до даного речення: Під дубом хлопчик побачив (кого?) А гриб Б їжачка В травичку
3. Визнач будову тексту: А основна частина, зачин, кінцівка Б зачин, кінцівка, основна частина В зачин, основна частина, кінцівка
4. Встанови відповідність між реченням та його видом за метою висловлювання: А розповідне 1 Бережи книжку! Б питальне 2 Книга – джерело знань. В спонукальне 3 Ти любиш читати книжки?
А |
|
Б |
|
В |
|
5. Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб вийшов текст. Запиши цей текст у відведеному місці. Добери заголовок.
___ Василько повернувся до вікна. ___ На зупинці зайшла бабуся. ___ Назар підвівся і посадив бабусю. ___ Василько густо почервонів. ___ Василько і Назар їхали в автобусі. ___ Бабуся подякувала і сіла.
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 3 (2 клас) ІІ варіант 1. Познач рядок, у якому записано речення: А На землю Б На землю посипались В На землю посипались сніжинки.
2. Визнач, яке слово за змістом підходить до даного речення: У лісі Маринка смакувала солодкими (чим?) А горіхами Б суничками В грибами
3. Визнач будову тексту: А основна частина, зачин, кінцівка Б зачин, основна частина, кінцівка В зачин, кінцівка, основна частина
4. Встанови відповідність між реченням та його видом за метою висловлювання: А розповідне 1 Україна – наша Батьківщина. Б питальне 2 Любіть Україну! В спонукальне 3 Хто ти, хлопчику маленький?
А |
|
Б |
|
В |
|
13. Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб вийшов текст. Запиши цей текст у відведеному місці. Добери заголовок. ___ Пташка стала жити в клітці. ___ Вона сумно дивилась у вікно і мовчала. ___ На траві вони побачили знесилену пташку. ___ Галя і Петрик гралися в парку. ___ Діти принесли її додому, зігріли і нагодували. ___ Одного дня Петрик виніс пташку в сад і випустив на волю.
|
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________________________________________________________
Перевірка мовних знань і умінь № 3 (2 клас) ІІІ варіант 1. Познач рядок, у якому записано речення: А Навесні розцвіли Б Навесні розцвіли червоні тюльпани В Навесні розцвіли червоні
2. Визнач, яке слово за змістом підходить до даного речення: Під кущем заховався полохливий (хто?) А гриб Б вовк В зайчисько
3. Визнач будову тексту: А основна частина, зачин, кінцівка Б зачин, кінцівка, основна частина В зачин, основна частина, кінцівка
8. Встанови відповідність між реченням та його видом за метою висловлювання: А розповідне 1 Шануй батька і матір! Б питальне 2 Школа дає знання. В спонукальне 3 Ти любиш вчитися?
А |
|
Б |
|
В |
|
13. Прочитай речення. Пронумеруй їх так, щоб вийшов текст. Запиши цей текст у відведеному місці. Добери заголовок. ___ Юрась узяв прутик і почав дражнити гусей. ___ Хлопчик закричав і втік. ___ Гуси паслися на лузі. ___ Тепер Юрась більше ніколи не буде зачіпати тварин. ___ Гусак зашипів і кинувся за ним.
|
|
|
|
|
|