Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом «Поважай старших»"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему: „Урок розвитку зв'язного мовлення. Робота над деформованим текстом «Поважай старших»“.

Метою уроку є: вчити учнів правильно будувати розповідь, викладати у правильній послідовності частини тексту; вправляти у висловлюванні власної думки; виховувати чуйність, дбайливе ставлення про оточуючих людей.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Українська мова

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Робота над деформованим текстом «Поважай старших»

Очікувані результати: повторити з учнями будову тексту; вчити учнів правильно будувати розповідь, викладати у правильній послідовності частини тексту; вправляти у висловлюванні власної думки; поповнювати словникову скарбничку новими словами; розвивати пам'ять, мислення, зв’язне мовлення; виховувати чуйність, дбайливе ставлення про оточуючих людей.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Відгадайте загадки.

Моя голубонька рідненька,

Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся,
Бо у мене є(бабуся)

Сивий, мудрий і поважний.
Заклопотаний, відважний.
Всього я в житті навчусь,
Бо зі мною мій(дідусь)

Як можна виявити повагу до старших?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо вчитись працювати з деформованим текстом, будемо його виправляти, а також поговоримо про те, як слід ставитись до старших.

ІV. Робота над темою уроку

1. Робота над деформованим текстом

Прочитайте текст.

Роман і Сашко були друзями якось хлопці їхали в автобусі на зупинці зайшла бабуся Роман повернувся до вікна Сашко швидко підвівся і запропонував бабусі місце йому було соромно за друга

Який недолік в тексті? (немає меж речень)

— Перепишіть текст, виправивши помилки.

— Доберіть до нього заголовок. (Соромно за друга)

— Що ви можете сказати про поведінку Романа і Сашка?

З ким з хлопців вам хотілося б подружитися?

Чи доводилось вам бути в такій ситуації?

2. Слово вчителя

Так, дуже важливо бути вихованим та допомагати старшим, адже їм вже важче виконувати ту роботу, яку вони виконували завжди. Тому потрібно поважати старшим та допомагати їм тим, чим можемо.

3. Робота за малюнками

Розгляньте малюнки і складіть речення, що їх описують.

96.png

103.png103.png

За одним з малюнків складіть розповідь, користуючись словами-підказками.

Допомагаю старшим, поступаюсь місцем, допомагаю дістати, старших потрібно поважати.

Фізкультхвилинка

4. Робота над оповіданням

Послухайте оповідання.

Бабусин борщ

У бабусі дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали до неї в гості.

Рада бабуся онучкам. Пригощає їх черешнями, свіжим медом і варениками. Та дівчаткам найбільше хочеться борщу: мама розповідала, що бабуся варить смачний-пресмачний борщ.

Зварила бабуся борщ - зі свіжими помідорами, капустою і сметаною. Та ось біда... Забувати стала. Поки варила - двічі посолила. Поставила на стіл дві миски борщу та й припрошує онучок:

— Ачи солила – й не пам'ятаю... Стара вже... Ось сіль у сільниці – додавайте собі до смаку.

З'їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний! Перезирнулися між собою, усміхнулися непомітно. Ложка за ложкою – виїли та й ще попросили. Та все дякують бабусі. А вона радіє.

— А чи солила ж я борщ? – питається бабуся.

— Ми й не помітили, – каже Ніна. – Такий смачний, що про сіль і не подумали.

— Значить, солила, – полегшено зітхнула бабуся. – А завтра це діло вам доручу: боюся, що забуду посолити.

—Добре, бабусю, – і знову перезирнулись. І непомітно всміхнулись.

Перекажіть оповідання за малюнками.

090-373x373.jpg 49.jpgb78c08a9.jpg00555358.jpg

Чому Ніна і її сестричка не сказали бабусі, що борщ пересолений?

Чому дівчатка виїли весь солоний борщ і ще попросили?

 Чи можна вважати сестричок гарними онучками своєї бабусі, які мають «світлу душу»? Чому?

5. Робота в парах

З’єднайте частини прислів’їв.

Хто людям добра бажає,   так будуть і люди до тебе.

Як ти будеш до людей,   як би ти хотів, щоб чинили тобі.

Чини іншим так,    а людину по вчинках.

Пташку пізнають по пір’ю,  той і собі має.

— Поясніть  зміст одного з прислів’їв (за вибором) і запишіть його.

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Про що говорили на уроці?

Що на уроці тобі сподобалось?

— Якого висновку ви дійшли?

VІ. Домашнє завдання

Скласти 3 речення про те, як ви допомагаєте старшим.

 

doc
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
13542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку