Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему: "Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків «Зелену красуню люблять усі»“.
Метою уроку є: вчити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; активізувати словниковий запас дітей, висловлювати свої міркування з приводу порушеної проблеми.
Автор розробки уроку з української мови
вчитель початкових класів
закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“
Красна Оксана Ярославівна
спеціаліст вищої категорії
Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків «Зелену красуню люблять усі»
Очікувані результати: вчити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; активізувати словниковий запас дітей; розвивати вміння добирати заголовок до тексту, висловлювати свої міркування з приводу порушеної проблеми; виховувати турботливе ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Каліграфічна хвилинка
І маленькі, і старенькі,
Влітку, взимку, навесні
Всюди вдягнені гарненько
У зелені сукні всі. (Ялинки)
— Запишіть каліграфічно.
Ял лин нка ялинка
2. Асоціативний кущ
— З чим у вас асоціюється слово ялинка?
дерево свято ліс
пісня ялинка вірш
Дід Мороз подарунки зима
— Складіть речення зі словом ялинка.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— І так ви мабуть здогадалися про що буде йти мова на уроці?
— Так, сьогодні на уроці ми будемо складати розповідь за серією сюжетних малюнків про ялинку.
ІV. Робота над темою уроку
1. Робота над серією малюнків
— Подивіться на малюнки та розташуйте їх в правильній послідовності.
— Складіть речення про кожен малюнок.
2. Колективне складання розповіді
1) Перегляд відео «Зимовий ліс»
— Чи вразив вас зимовий ліс?
— Як виглядають ялинки під снігом? (стоять в пухнастих шапках, а гілочки одягнули теплі білі рукавиці.)
2) Робота у групах. Збагачення та активізація словникового запасу дітей
— Доберіть прикметники до слова ялинка. (зелена, красива, маленька, гарненька, запашна, духмяна, сяюча)
— Доберіть дієслова до слова ялинка. (зеленіє, росте, радує, прикрашає, сяє)
3) Складання розповіді за малюнками використовуючи дібрані слова
— У яку пору року відбувається подія?
— Де росте ялинка?
— Яка вона?
— Хто прийшов до лісу?
— Що він зробив з ялинкою?
— Чи можна так діяти?
— Які ялинки найчастіше зрубують?
— Як ви думаєте, куди поніс чоловік ялинку?
— Куди потрапила ялинка?
— Хто її прикрашає?
— Чим прикрашають ялинку?
— Якою стала ялинка?
— Що з’явилося під ялинкою?
Фізкультхвилинка
4) Добір заголовка до розповіді
(Зелена красуня, окраса Нового року)
5) Записування тексту
Взимку в лісі росла пишна ялинка. Напередодні новорічних свят прийшов до лісу чоловік і зрубав зелену красуню. Він відніс її до себе додому. Вдома вся родина прикрашала духмяну ялиночку. Діти і дорослі вішали на неї іграшки та гірлянди. Засяяла ялинка. А вранці під нею з’явились подарунки.
6) Перевірка написаної роботи
3. Творча робота
— Що в цей час роблять лісові мешканці. Подивіться на запропонований малюнок.
— Як ви думаєте, чому зайчик плаче?
— Що було на місці пенька?
— Які почуття викликають у вас лісові мешканці?
— Чи можна було уникнути цієї події?
— Яку ялинку можна було поставити в кімнаті?
— Біля якої ялинки людина зможе зустріти Новий рік? Звірятам штучна ялинка живої не замінить.
4. Робота над віршем
— Прочитайте вірш Олександра Олеся «Ялинка», вставляючи пропущені слова.
Ялинка
Раз я взувся в чобітки,
Одягнувся в кожушинку,
Сам запрігся в …..
І поїхав по ……
Ледве я зрубати встиг,
Ледве став ялинку брати,
А на мене зайчик - …!
Став ялинку ….
Я — сюди, а він — туди.
«Не віддам, — кричить, — нізащо!
Ти ялинку …,
А тоді рубай, ледащо!
Не пущу, і не проси!
І цяцьками можна …:
Порубаєте ліси —
Ніде буде і сховатись.
А у лісі скрізь вовки,
І ведмеді, і лисиці,
І ворони, і граки,
І розбійниці-синиці».
Страшно стало... «Ой, пусти!
Не держи мене за поли!
Бідний зайчику, прости, —
Я не буду більш ніколи!»
Низько, низько я зігнувсь,
І ще нижче скинув шапку...
Зайчик весело всміхнувсь
І подав сіреньку лапку.
— Чого вчить цей вірш?
V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Який висновок ви зробили для себе після сьогоднішнього уроку?
— Що нового ви для себе дізналися?
— З яким настроєм закінчуєте урок?
VІ. Домашнє завдання
Скласти 3 речення про красу зимового лісу.