Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему: "Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків «Зелену красуню люблять усі»"

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 2 класу на тему: "Урок розвитку зв'язного мовлення. Складання розповіді за серією малюнків «Зелену красуню люблять усі»“.

Метою уроку є: вчити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; активізувати словниковий запас дітей, висловлювати свої міркування з приводу порушеної проблеми.

Перегляд файлу

Автор розробки уроку з української мови

вчитель початкових класів

закладу „Загальнооосвітня школа І-ІІІ ступенів №16 ВМР“

Красна Оксана Ярославівна

спеціаліст вищої категорії

 

Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення.  Складання розповіді за серією малюнків «Зелену красуню люблять усі»

Очікувані результати: вчити учнів складати розповідь за серією малюнків та опорними словами; активізувати словниковий запас дітей; розвивати вміння добирати заголовок до тексту, висловлювати свої міркування з приводу порушеної проблеми; виховувати турботливе ставлення до природи. 

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Каліграфічна хвилинка

І маленькі, і старенькі, 
Влітку, взимку, навесні 
Всюди вдягнені гарненько 
У зелені сукні всі. (Ялинки) 

— Запишіть каліграфічно.

Ял лин нка ялинка
2. Асоціативний кущ 

— З чим у вас асоціюється слово ялинка?

дерево   свято     ліс 
пісня   ялинка   вірш 
Дід Мороз    подарунки     зима 

— Складіть речення зі словом ялинка.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

І так ви мабуть здогадалися про що буде йти мова на уроці? 

— Так, сьогодні на уроці ми будемо складати розповідь за серією сюжетних малюнків про ялинку.

ІV. Робота над темою уроку

1. Робота над серією малюнків

— Подивіться на малюнки та розташуйте їх в правильній послідовності.

naryazhaem-elku-na-novyj-goda66dc3989109e-96586402c04360a-maxresdefault_1200rubka_eley

— Складіть речення про кожен малюнок.

2. Колективне складання розповіді

1) Перегляд відео «Зимовий ліс»

Чи вразив вас зимовий ліс?

Як виглядають ялинки під снігом? (стоять в пухнастих шапках, а гілочки одягнули теплі білі рукавиці.)

2) Робота у групах. Збагачення та активізація словникового запасу дітей
Доберіть прикметники до слова ялинка. (зелена, красива, маленька, гарненька, запашна, духмяна, сяюча) 
Доберіть дієслова до слова ялинка. (зеленіє, росте, радує, прикрашає, сяє) 
3) Складання розповіді за малюнками використовуючи дібрані слова 

e-96a66dc3989109rubka_eleynaryazhaem-elku-na-novyj-god586402c04360a-maxresdefault_1200
У яку пору року відбувається подія? 
Де росте ялинка? 
Яка вона? 
Хто прийшов до лісу? 
Що він зробив з ялинкою? 
Чи можна так діяти? 
Які ялинки найчастіше зрубують? 

Як ви думаєте, куди поніс чоловік ялинку? 
Куди потрапила ялинка? 
Хто її прикрашає? 
Чим прикрашають ялинку? 
Якою стала ялинка? 
Що з’явилося під ялинкою? 

Фізкультхвилинка
4) Добір заголовка до розповіді 
(Зелена красуня, окраса Нового року)
5) Записування тексту 
 Взимку в лісі росла пишна ялинка. Напередодні новорічних свят прийшов до лісу чоловік і зрубав зелену красуню. Він відніс її до себе додому. Вдома вся родина прикрашала духмяну ялиночку. Діти і дорослі вішали на неї іграшки та гірлянди. Засяяла ялинка. А вранці під нею зявились подарунки.

6) Перевірка написаної роботи

3. Творча робота

Що в цей час роблять лісові мешканці. Подивіться на запропонований малюнок.

6 
Як ви думаєте, чому зайчик плаче? 
Що було на місці пенька? 
Які почуття викликають у вас лісові мешканці? 
Чи можна було уникнути цієї події? 
Яку ялинку можна було поставити в кімнаті? 

Біля якої ялинки людина зможе зустріти Новий рік? Звірятам штучна ялинка живої не замінить. 

4. Робота над віршем

— Прочитайте вірш Олександра Олеся «Ялинка», вставляючи пропущені слова. 

Ялинка

Раз я взувся в чобітки, 
Одягнувся в кожушинку, 
Сам запрігся в ….. 
І поїхав по …… 
Ледве я зрубати встиг, 
Ледве став ялинку брати, 
А на мене зайчик - …! 
Став ялинку …. 
Я — сюди, а він — туди.
«Не віддам, — кричить, — нізащо!
Ти ялинку ,
А тоді рубай, ледащо!
Не пущу, і не проси!
І цяцьками можна :
Порубаєте ліси —
Ніде буде і сховатись.
А у лісі скрізь вовки,
І ведмеді, і лисиці,
І ворони, і граки,
І розбійниці-синиці».
Страшно стало... «Ой, пусти!
Не держи мене за поли!
Бідний зайчику, прости, —
Я не буду більш ніколи!»
Низько, низько я зігнувсь,
І ще нижче скинув шапку...
Зайчик весело всміхнувсь
І подав сіреньку лапку.

— Чого вчить цей вірш?

V. Підведення підсумків уроку. Рефлексія

Який висновок ви зробили для себе після сьогоднішнього уроку? 

Що нового ви для себе дізналися? 
— З яким настроєм закінчуєте урок?

VІ. Домашнє завдання

Скласти 3 речення про красу зимового лісу.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Муляр Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
4301
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку