Урок з української мови в 2 класі "Узагальнення знань та вмінь щодо кореня і спільнокреневих слів"

Про матеріал

Урок з української мови в 2 класі "Узагальнення знань та вмінь щодо кореня і спільнокреневих слів"

Тема. Узагальнення знань і вмінь щодо кореня і спільнокореневих слів.

Мета. Закріплювати і узагальнювати уміння учнів підбирати споріднені слова, визначати корінь слова. Розвивати в дітей увагу до лексичного значення слів; вміння вдумливо і влучно вживати слова у власному мовленні. Виховувати патріотичні почуття.

Перегляд файлу

Узагальнення знань та вмінь щодо кореня і спільнокореневих слів

відкритий урок з української мови в 2 класі

Тема. Узагальнення знань і вмінь щодо кореня і спільнокореневих слів.

Мета. Закріплювати і узагальнювати уміння учнів підбирати споріднені слова, визначати корінь слова. Розвивати в дітей увагу до лексичного значення слів; вміння вдумливо і влучно вживати слова у власному мовленні. Виховувати патріотичні почуття.

Обладнання. картки, малюнки.

Хід уроку

І. Організація класу.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Час урок нам розпочать.

Тож сідаємо за парти,

Гаять часу нам не варто.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми не будемо вивчати нового матеріалу, а будемо закріплювати вивчене. Добиратимемо споріднені слова, визначатимемо корінь слова. Щоб урок пройшов гарно, не марно, візьміть с собою увагу, кмітливість, старанність. І до роботи!

ІІІ. Закріплення і узагальнення вивченого.

  1. Каліграфічна хвилинка.

Написання букви Зз(дівчатка)  Хх(хлопчики)

  1. Відгадування загадок.
  1. Летіла птиця по синьому небу,

Розпустила крила і сонце закрила. (Хмара)

  1. Прийшла до нас бабуся

У білому кожусі.

Поля причепурила,

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна? (Зима)

 Завдання для хлопчиків – підібрати до слова «хмара» споріднені слова; для дівчаток – підібрати до слова «зима» споріднені слова і визначити в них корінь.

  1. Повторення правил.
  2. Самостійна робота за вправою 67 із взаємоперевіркою.

До слова погойдувати доберіть з лічилки і запишіть споріднені слова, позначте в них корінь.

  • Перевірте в сусіда по парті правильність виконання.
  1. Робота в групах. Гра «Одягни корінь».

Представник з кожного ряду вибирає пелюсточку з коренем, по черзі добирають споріднені слова і позначають корінь.

ІV. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, усміхніться,

Землі рідній поклоніться.

До сонечка потягніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присіли, два присіли

І за парти тихо сіли.

  1. Письмо з пам’яті за вправою 70.

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина – то найкращий край.

Усно: Добір спільнокореневих слів до слова Батьківщина (батько, батьківський, батечко, батькувати).

Добір слів, близьких за значенням (Батьківщина, Вітчизна, Україна, рідна земля, рідний край, Отчизна).

  1. До слів-назв предметів дописати спільнокореневі слова – назви дій та назви ознак.

Що?   Що робити?   Яке?

Розповідь

Питання

Спонукання

 

 

  1. Складання речень.

Під (пеньок) дрімав сіренький зайчик.

V. Підсумок уроку.

Прочитати три рядки слів:

А) Хуртовина, метелиця, хуга, заметіль.

Б) Земля, земляний, землянка, приземлився.

В) Гора, горить, горенько.

В якому рядку наведено спільнокореневі слова. Визначити корінь.

 

docx
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку