Укрок казка побудований на синтезі та оригінальному підході до вивчиння нового матеріалу. Гра -найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини, тож на такому уроці використовуються різні угрові форми. які оптимально розвивають особистість молодшого школяра і формують різного роду компетентності.
Сніговичок
Українська мова 2 клас
Тема: Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні.
Тип уроку. Урок формування вмінь та навичок.
Форма проведення уроку: дидактична гра.
Форма навчальної діяльності: робота в парах, робота в групах.
Загальнопізнавальні цілі:
Предметна :
Особистісна :
Соціальна : вміє співпрацювати в групі, в парі, індивідуально.
Навчально-методичне забезпечення: робочі зошити, ручки, підручник, ілюстрації лісовичка і сніговичка, картки із завданням для роботи в парах, в групах.
План уроку
* вправляння в інтонаційному читанні тексту, поділ тексту на частини;
Зміст та завдання уроку
Якщо сядемо красиво,
То напишемо на диво.
Чисто, рівно і красиво
1, 2, 3, 4, 5 –
Починаємо писать.
Ручку вправо поверніть,
Зошит гарно покладіть
І рівненько напишіть.
2. Перевірка домашнього завдання .вправа 40
Зачитайте службові слова, усно складіть речення.
В великому лісі жив дідусь-лісовичок .Сумно було йому. Адже кругом все покрила біла зима. Пташки постихали і навіть зайчик не пробіжить. Тільки вітер гілками колише.
Діти, розвеселимо лісовичка? Щоб він не сумував давайте зліпимо йому веселого Сніговичка, який буде тішити лісовичка до весни.
Щоб зліпити Сніговичка , крок за кроком будемо виконувати завдання. Якщо правильно виконуватимемо, то швидко потішимо нашого лісовичка. Кладемо кулю. Отже до роботи.
Знайти і виписати службові слова.
У саду в нас на калині,
Як стемніє навесні,
Мов дзвіночки солов’їні
Розливаються пісні.
Я прокинусь рано-рано,
У садочок вийду я,
Під калинонькою стану,
Вивчу пісню солов’я.
Буду так і я співати,
Бо і в мене голос є…
Мама каже: «В нас у хаті
Солов’ятко є своє».
Зачитайте слова, які ви виписали.
Отже, кладемо велику кулю.
Щоб зліпити другу кулю, потрібно виконати наступне завдання.
Записати речення, вставляючи потрібні за змістом службові слова.
(речення записані на дошці)
Рано-вранці ми поспішаємо (куди? до чого?) …школи.
Багато цікавого дізнаємося ( де? в чому?) ….школі.
На перерві граємося ( де? біля чого?) …школи.
Після занять повертаємось ( звідки? з чого?)…школи.
Підкресліть вставлені слова.
Чи можна висловити думку без цих слів?
Для чого , на вашу думку, використовують у мовленні такі слова? Зробіть висновок.
Справились із завданням. Друга куля вже стоїть.
Завдання 41, ст. 22.
Ви заслужили третю кулю. Сніговичок наш виріс.
(робота в парах)
Наш Сніговичок вже має ноги.
Шпак виглядав із ( шпаківня). Дятел шукав у (кора) комах. Під (дерево) сидів зайчик. Лисичка заховалася в ( нірка).
Отже, подаруємо Сніговичку ручки. Що ще можна бракує нашому герою.
Вправа 44, ст. 23
За те, що ви правильно вправу виконали, даруємо Сніговичку оченята.
Діти плескають в долоні, чувши службове слово.
Ласунка
Горішок до горішка.
Грибочок до грибка
Й маленька прудко ніжка
На дерево втіка.
Ласунка відпочине,-
І знов донизу – скік!
Та й тягне в комірчинку
Такенький боровик.
Руденькому звіряті
Морози не страшні…
Ну як же його звати?
Вгадали ви чи ні? (білочка)
А чи може білочка зустріти нашого Сніговичка? (може) Нашому Сніговичку білочка подарувала носик. А з чого носик?
|
|
|
|
Наш Сніговичок з покритою головою. Має відерце.
А тепер чого ще бракує Сніговичку? (ротика)
Так . Як же Сніговичок без усмішки. Адже йому потрібно ще розвеселити лісовичка. Щоб наш Сніговичок засміявся, пригадаємо все, що ми знаємо про службові слова.
( діти розказують правила)
Вже нашому Лісовичку не буде сумно у великому зимовому лісі. Тепер його буде веселити Сніговичок до самої весни.
Який вид роботи вам найбільше сподобався?
Діти, ви зробили багато корисних справ. Молодці.