Урок-казка 'Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні.'

Про матеріал

Укрок казка побудований на синтезі та оригінальному підході до вивчиння нового матеріалу. Гра -найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини, тож на такому уроці використовуються різні угрові форми. які оптимально розвивають особистість молодшого школяра і формують різного роду компетентності.

Перегляд файлу

Сніговичок

 

Українська мова     2 клас

Тема:  Вживання службових слів для зв’язку слів у реченні.

Тип уроку. Урок формування вмінь та навичок.

Форма проведення уроку:  дидактична гра.

 

Форма навчальної діяльності: робота в парах, робота в групах.

 

Загальнопізнавальні цілі:

  • вчити спостерігати за роллю службових слів у реченні;
  • розвивати вміння вживати потрібні службові слова у мовленні;
  • складати речення з деформованого тексту;
  • закріплювати вміння роботи з текстом;
  • розвиток зв’язного мовлення;
  • поповнювати словниковий запас;
  • виховувати любов до праці.

Предметна :

  • впізнає в реченні , тексті службові слова;
  • пише їх окремо від інших слів;
  • пов’язує між собою слова, частини складного речення за допомогою службових слів;
  • визначає частини тексту: зачин, основна частина, кінцівка.
  • правильно інтонує розповідні, питальні, спонукальні речення;
  • поширює речення за запитаннями.

Особистісна :

  • приймає рішення щодо вирішення визначеної проблеми;
  • висловлює судження по заданій темі;
  • оцінює власний внесок у роботу групи.

Соціальна : вміє співпрацювати в групі, в парі, індивідуально.

Навчально-методичне забезпечення:  робочі зошити, ручки, підручник, ілюстрації лісовичка і сніговичка, картки із завданням для роботи в парах, в групах.

 

План  уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Оголошення теми і завдань уроку.
  4. Каліграфічна хвилина.
  5. Постановка вчителем ігрового завдання. Поділ класу на групи.
  6. Вирішення проблемної ситуації. Виконання ігрових дій.
  • вибірковий диктант (додаток 1)
  • завдання на використання службових слів,

                  *        вправляння в інтонаційному читанні тексту, поділ тексту на частини;

  • запис словосполучень, складання речень із словосполучень;
  • коментоване письмо;
  • складання тексту із деформованих речень;
  • Творче завдання. Складання учнями письмового висловлювання за опорними словами з використанням службових слів.
  1. Підведення підсумків гри.
  2. Підведення підсумків уроку.

 

 

Зміст та завдання уроку

  1. Організація класу.

       Якщо сядемо красиво,

       То напишемо на диво.

       Чисто, рівно і красиво

        1, 2, 3, 4, 5 –

       Починаємо писать.

       Ручку вправо поверніть,

       Зошит гарно покладіть

       І рівненько напишіть.

     2. Перевірка домашнього завдання .вправа 40

         Зачитайте службові слова, усно складіть речення.

  1. Оголошення теми і завдань уроку
  2. Каліграфічна хвилина. Записати службові слова, які ви знаєте. З одним службовим словом скласти і записати речення.
  3. Створення ігрової ситуації. Мотивація навчальної діяльності.

 В великому  лісі жив дідусь-лісовичок .Сумно було йому. Адже  кругом все покрила біла зима. Пташки постихали і навіть зайчик не пробіжить. Тільки вітер гілками колише.

   Діти, розвеселимо  лісовичка? Щоб він не сумував давайте зліпимо йому веселого Сніговичка, який буде тішити  лісовичка до весни.

  1. Виконання ігрових дій.

      Щоб зліпити Сніговичка , крок за кроком будемо виконувати завдання.  Якщо правильно   виконуватимемо, то швидко потішимо нашого лісовичка. Кладемо кулю. Отже до роботи.

  • Вибірковий диктант (робота в парах)

       Знайти і виписати службові слова.

     У саду в нас на калині,

     Як стемніє навесні,

     Мов дзвіночки солов’їні

     Розливаються пісні.

     Я прокинусь рано-рано,

     У садочок вийду я,

     Під калинонькою стану,

     Вивчу пісню солов’я.

     Буду так і я співати,

     Бо і в мене голос є…

     Мама каже: «В нас у хаті

     Солов’ятко є своє».

Зачитайте слова, які ви виписали.

Отже, кладемо велику кулю.

  • Завдання на використання службових слів.

Щоб зліпити другу кулю, потрібно  виконати наступне завдання.

Записати речення, вставляючи потрібні за змістом службові слова.

(речення записані на дошці)

Рано-вранці ми поспішаємо (куди? до чого?) …школи.

Багато цікавого дізнаємося ( де? в чому?) ….школі.

На перерві граємося ( де? біля чого?) …школи.

Після занять повертаємось ( звідки? з чого?)…школи.

 

Підкресліть вставлені слова.

Чи можна висловити думку без цих слів?

Для чого , на вашу думку, використовують у мовленні такі слова? Зробіть висновок.

 

Справились із завданням. Друга куля вже стоїть.

 

  • Вправляння в інтонаційному читанні тексту, поділ на частини.  (робота в групах)

Завдання 41, ст. 22.

Ви заслужили третю кулю. Сніговичок  наш виріс.

  • Запис словосполучень, складання речень із словосполучень. (Скласти по три речення.)  Вправа 42 ст. 23

(робота в парах)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

Наш Сніговичок вже має ноги.

  • Коментоване письмо. Запишіть речення,  змінюючи слова в дужках так, як того вимагають службові слова.

        Шпак виглядав із  ( шпаківня). Дятел шукав у (кора) комах. Під  (дерево)  сидів зайчик. Лисичка  заховалася в ( нірка).

 

Отже, подаруємо Сніговичку  ручки. Що ще можна бракує нашому герою.

 

  • Складання тексту із деформованих речень. (робота в парах)

       Вправа 44, ст. 23

   За те, що ви правильно вправу виконали, даруємо Сніговичку оченята.

  • Гра « Злови службове слово»

    Діти плескають в долоні, чувши службове слово.

       Ласунка

Горішок до горішка.

Грибочок до грибка

Й маленька прудко ніжка

На дерево втіка.

Ласунка відпочине,-

І знов донизу – скік!

Та й тягне в комірчинку

Такенький боровик.

Руденькому звіряті

Морози не страшні…

Ну як же його звати?

Вгадали ви чи ні?   (білочка)

 

А чи може білочка зустріти нашого Сніговичка? (може)  Нашому Сніговичку білочка подарувала носик. А з чого носик?

 

  • Творче завдання. Складання учнями письмового висловлювання  за опорними словами і службовими словами. (робота в групах)
  •                  Мама           
  •                  працює
  •                  Оленчина  
  •                  Швейній
  •                  Фабриці
  •                  у
  •                  запросила
  •                  нас     Вона
  •                  екскурсію
  •                  себе
  •                  на
  •                  до
  •                  завели
  •                  великий
  •                  цех
  •                  робітники
  •                  у
  •                  і
  •                  швачок
  •                  роботою
  •                  побачили
  •                  Ми
  •                  за

 

Наш Сніговичок з покритою головою. Має відерце.

А тепер чого ще бракує Сніговичку? (ротика)

Так . Як же Сніговичок без усмішки. Адже  йому потрібно ще розвеселити лісовичка. Щоб наш Сніговичок засміявся, пригадаємо все, що ми знаємо про службові слова.

( діти розказують правила)

 

  1. Підведення підсумків гри.

Вже нашому Лісовичку не буде сумно у великому зимовому лісі. Тепер його буде веселити Сніговичок до самої весни.

 

  1. Підведення підсумків уроку, повідомлення домашнього завдання.

           Який вид роботи вам найбільше сподобався?

  Діти, ви  зробили багато корисних справ.  Молодці.

 

doc
Додав(-ла)
Віра Зоряна
Додано
31 грудня 2018
Переглядів
2598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку