Конспект уроку з української мови для 2 класу "Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення" Презентація до уроку «Мандруємо просторами рідної країни»

Про матеріал

Узагальнити й систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, користуватися розділовими знаками; виховувати культуру мовлення, прагнення бути старанними ,любов до рідної країни.

Перегляд файлу

Урок – подорож «Мандруємо просторами рідної країни»

Тема. Закріплення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення.

Мета :узагальнити й систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати вміння узагальнювати; формувати вміння ставити запитання і давати відповіді, користуватися розділовими знаками; виховувати культуру мовлення, прагнення бути старанними ,любов до рідної країни.

Тип уроку: урок формування й удосконалення вмінь та навичок.

Обладнання : карта України,кружечки (червоного і зеленого кольору),фішки для гри «Граматична мозаїка», краплинки (для домашнього завдання).

І.Вступна частина

1.Організація класу до уроку

Добрий день, ми всіх вітаємо,

Дня вам доброго бажаємо.

2.Повідомлення теми уроку (слайд 1).

- Будемо подорожувати просторами рідної України на чарівній хмаринці. А на карті позначимо її хмаринками – сестричками місця, де ми побуваємо. Але щоб подорожувати, потрібно виконувати різні завдання. Сьогодні ми повторимо про речення різні за метою висловлювання.

3.Емоційне налаштування ( слайд 2).

- Прочитайте речення, що будуть настановою для роботи на уроці.

Видумуй, пробуй, твори !

Розум, фантазію прояви.

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь !

-  Скільки речень у цих настановах?  Які це речення за метою висловлювання?

Розгортаємо зошити, записуємо число, класна робота(на дошці заздалегідь записую).

 

ІІ. Закріплення вивченого уроку

1.Каліграфічна хвилинка

- Але щоб хмаринка була до нас привітною запишемо каліграфічну хвилинку.

Пп    ст  дк    Памятай,  стережись, не відкладай(  пишу на дошці).

-З якою метою вживаються ці слова?

А  ось і чарівна  хмаринка на якій ми будемо подорожувати (слайд 3).

2.Робота з деформованим реченням

- Сідаємо зручніше і разом з хмаринкою вирушаємо до столиці нашої країни   ? (діти називають)  Києва. А хто був засновником Києва? (слайд 4).

І сестра Либідь пропонує нам завдання з деформованим реченням.(слайд 5).

Гнізда, голубятко, із, випало.

- Складаємо речення. Записуємо. Учні зачитують свої речення.(А в кого по – іншому?- запитуємо).

- Даємо визначення речення.

- Яке це речення за метою висловлювання?

- Пригадуємо правило під час написання слова голубятко.

- А щоб голубятко потрапило у гніздо і раділо , які ви розумники, запишемо транскрипцію цього слова.

(Записуємо з нового рядка : голубятко, а один учень працює на дошці. Дає характеристику звукам :приголосні – м’які,тверді,дзвінкі, глухі; голосні – наголошені, ненаголошені).

- Після виконання , сигналізуємо картками: зеленими – вірно, червоними – невірно.

- А чому сестра Либідь запропонувала нам завдання про голуба?(голуб – птах миру).

- Ми виконали завдання сестри Либиді. (Приколюю хмаринку на карту).

І летимо далі з хмаринкою.

3.Робота над реченнями різними за метою висловлювання.

- А наша хмаринка принесла нас у мальовничі гори – Українські Карпати.  (показуємо на карті ).(слайд 6).

Найвища гора Говерла -2061 км. Краса Карпат неймовірна. Але на варті казкового аеродрому гір стоїть бурий ведмідь – господар Карпат.(слайд 7).

І щоб здійснити приземлення і побувати в горах, нам потрібно прочитати речення, задобрити ведмедя.

( Слайд 8).

Ведмідь ловить рибу.( Яке це речення за метою висловлювання? Який розділовий знак в кінці речення? А якщо прочитати це речення з почуттям, з подивом, то що поставимо в кінці речення?).

Ведмідь ловить рибу ? (Яке це речення за метою висловлювання? Який розділовий знак ставимо в кінці речення?).

Ведмедю, лови рибу. (Яке це речення за метою висловлювання? Який розділовий знак в кінці речення? А якщо прочитати речення з радістю, із наказом, то який розділовий знак буде в кінці ?).

Приколюємо хмаринку на карту.

4.Настав час для фізкультхвилинки. ( На високій горі.)

На високій горі,   (підіймаємо ручки вгору)

у глибокій норі  (малюємо у повітрі руками коло)

танцюють мишенята  (обидві руки на лінії очей, ворушимо пальчиками)

а з ними мама й тато.  (показуємо лише вказівні пальчики обох рук)

А внизу, в долині ( показуємо жестами на підлогу)

сплять ведмеді у малині.  (вдаємо, що спимо, згорнувши долоньки біля вушка)

Ти їх не буди,  (заперечливо похитуємо вказівним пальчиком)

а тихо – тихо йди.( промовляємо пошепки)

На листку кульбабки  (показуємо відкриту долоньку)

равликова  хатка.  (на долоньку кладемо кулачок)

Чи є тут хто ? Стук – стук! (стукаємо кулачком)

Сховавсь від нас малюк!  (зображаємо здивування, показуємо порожні долоньки)

5.Робота з підручником

- Нас підхопила хмаринка і принесла до карпатського озера Синевір.( показуємо на карті). А назва його така тому, що вода в ньому прозора – видно дно і у його водах відображаються сині хмаринки. (слайд 9). На озері не буває хвиль, бо його з усіх сторін огортають гори і не дають господарювати вітру. І через це на дні озера всі камінці гострі.

А ще озеро Синевір називають «лісовим люстерком».  ( слайд 10).

Краса озера неймовірна. Багато тутешніх рослин і тварин занесені до Червоної книги України.

І озеро пропонує нам завдання. Розгортаємо підручник на с. 137, знаходимо вправу 3.( Читаємо, складаємо прислівя . Одне , на вибір, записуємо.)

-   Молодці!

Приколюємо хмаринку.

6. Робота в парах.

- Линемо на хмаринці до…. (відгадуємо загадку)

Кругом вода, а з питвом біда,-

Хто знає, де це буває ? (На морі).

-  Прибули ми на Чорне море. (показуємо на карті). А назва його така. Бо на дні моря багато каміння чорного кольору. Існує багато версій його назви. Турки, які вперше прибули на море, зустріли шалений опір і назвали його Караді – Гіз (негостинне).

А тут дельфіни захотіли, щоб ми виконали їх завдання. ( слайд 11).

У вас на партах картки. Потрібно виконати завдання.

1 група ( підкреслити розповідні речення).

Добре пригріває весняне сонечко. З – під снігу пробивається зелененька травичка. А чи всі птахи повернулися з теплих країв?

 

2 група ( підкреслити питальні речення).

Де ви народилися? Як називається селище, де ви живете, ходите до школи? Це і є ваша маленька батьківщина.

3 група  ( підкреслити спонукальні речення ).

З багатьох джерел починаються ріки. Якщо джерело замулилося – розчистіть його. Захистіть джерело – обкладіть його камінням.

(Зачитуємо речення. Приколюємо хмаринку).

7. Сенкан (творча вправа).

-  А наша хмаринка вже зачекалася нас і просить швидше сісти на неї, і вона понесе до однієї з найбільших річок нашої країни. Як ви думаєте , якої?  ( слайд 12 ). І ось ми линемо з півночі на південь нашої країни над Дніпром.  ( показую на карті Дніпро).В давнину Дніпро називали Борисфеном. А  щоб Дніпро був до нас добрий, привітний. Ми складемо для нього сенкан. (Як називають сенкан ? -пятиряддя). ( слайд 13).

                                                  Сенкан

1.Іменник.

2.2 прикметники.

3.3 дієслова.

4.Речення (переважно) з 4 – х слів.

5.Близьке за значенням слово. (Складаємо. Записуємо в зошити. Зачитуємо.)

( Приколюємо хмаринку).

8.Інтерактивна гра «Граматична мозаїка» (працюють в парах).

- Хмаринка стомилася. І поки вона відпочиває, ми пограємось, складемо мозаїку.

Слова , наче кольорові квіти. І мало їх назбирати в букет. Необхідно вміти викладати з них візерунки.

( В дітей фішки трьох кольорів. Учитель називає іменники, прикметники, прийменники. Діти викладають фішки відповідного кольору).

Іменники – фішки синього кольору.

Прикметники – фішки зеленого кольору.

Прийменники – фішки червоного кольору.

Перший рядок: на, зоря, у, до, земля, під.(читає вчитель)

Другий рядок : пташка, красива, сонце, ручка, добра, дівчинка.(читаю)

Третій рядок :  з,кіт, до, по, парта, зі.(читаю)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-  Якщо вийшла така мозаїка – то ви правильно виконали завдання.

Якою стала наша галявина? Дуже гарною стала наша вона зараз! Травичка і багато – багато квітів. Так хочеться побігати, назбирати їх і сплести вінок, чи просто подарувати комусь букет. Та не забувайте про дбайливе ставлення до природи, охороняйте її завжди.

ІІІ. Заключна частина.

1.Рефлексія

- Чи виконали завдання сьогоднішнього уроку?

 - Що сподобалось?

- Що найбільш було складним?

- Молодці, ви гарно працювали. Спасибі вам.

2. Домашнє завдання.

- От наша хмаринка стомилась і повертає нас додому. І кінцева наша зупинка мальовнича рідна Вінниччина. З неповторними вишневими садами, співучими соловями. (слайд 14).

- А на згадку про себе подарувала нам своїх маленьких сестричок – краплинок. Ось вони у вас на партах. Але вони теж чарівні – бо на них домашнє завдання. Подивіться. (Пояснюю виконання домашнього завдання).

( Завдання трьох рівнів).

1.Перше  слово в  кожному  реченні  пиши  з  великої  букви.  У  кінці  речення став  крапку.

 Поспішають  зустріти  весну  квіти  горять  поблизу  струмка  ліхтарики  мати- й- мачухи  скромно  виблискують  квіти  гусячої  цибульки  дзвенить  від  комах  галявина  пурхають  барвисті  метелики.

2. Зміни   слова  в  дужках  так,  щоб  утворились  речення.  Запиши.

( Настало)  весна.  Ніжно  пригріває  ( теплий)  сонечко.  Зайчисько  зустрічає  весну  новою  (шубка).   Взимку  хутро  було  (біленька),  а  тепер  (сіренька).   Отак  прибіжить  у  ліс,  сяде  на  (галявина)  -  і  всі  думають,  що  то  пеньок.

3. Зі  слів  кожного  рядка  склади  і  запиши  речення.

1.Дощ,  іде,  весняний,  гаєм,  над.

2.Гуси,  летять,  над,  білі,  лугами.

3.Лелеки,  до,  гнізд,  стомлені,  повертаються.

4.Виглянуло, хмари,  із – за,  сонечко.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Чурсінова Катерина Валеріївна
    цікавий урок!А де можна взяти презентацію?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
3226
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку