Творчі вправи на уроках української мови у 2 класі. Повторення вивченого у 2 класі.

Про матеріал

Виконання творчих вправ, розв'язування цікавих завдань вимагає від школяра кмітливості, гнучкості розуму, змушує повторювати вивчене, заглядати у словник. Все це, безумовно, збуджує інтерес до мови, сприяє збагаченню лексичного запасу, запам'ятовуванню норм і правил літературної вимови та письма.

Мовні ігри мають велике значення для розвитку мовлення і мис­лення учнів.

Цікаві вправи та ігри на уроках мови завжди викликали у шко­лярів позитивні емоції. Засвоюючи та закріплюючи навчальний ма­теріал під час гри, учні виявляють самостійність та ініціативу
Перегляд файлу

ПОВТОРЕННЯ  ВИВЧЕНОГО  ЗА  РІК

УТВОРИ  ЗВ’ЯЗНИЙ  ТЕКСТ

Прочитай речення. Розстав і пронумеруй їх так, щоб вийшов зв'язний

текст. Встав пропущені букви. Випиши спільнокореневі слова, виділи корені.

(     )  У дуба  міцна  і  красива д...ревина.  (     )  І  виросло з нього  в...лике дер...во.  (    ) Марійка  посадила  маленьке д...ревце біля  вікна. (     ) В...сною на ньому пташки зів'ють собі гнізда.

 

ДОПОМОЖИ  ЗАЙЧЕНЯТКУ

Маленьке  зайченятко  загубилося,  щоб  ми  змогли  йому  допомогти,  потрібно  виконати  таке  завдання.  Прочитати словосполучення. Поставити  наголос над іменником.

Смачний борщ, березовий гай, шкільний товариш, жовте листя, красивий ранок, позакласне читання.

 

ПОСТАВ  ЗАПИТАННЯ

Спиши слова, постав до них питання і запиши в дужках.

Хвіст (що?), хліб (...?), холод (...?), хлів (...?), холодний (...?), красивий (...?), футбол (...?), купався (...?), худий (...?), співає (...?), спів (...?).

 

ХТО  ШВИДШЕ ?

Записати  десять слів, які починаються буквами я,ю,є,ї.   Вказати  кількість

звуків.

 

ДОБЕРИ  ЗА  ЗМІСТОМ  ПОТРІБНІ  СЛОВА

Прочитай і добери за змістом потрібні слова.

Зразок: м'яч — річ, а м'ята — рослина.

Голуб'ятко — пташка, а в'юн — ...

У тварини кличка, а у людини — ...

У горобців — горобенятко, а у голубів — ...

 

ДОБЕРИ  ЗАГОЛОВОК

Прочитай, добери заголовок. Підкресли дієслова.

В дятловій кузні

Гаряча пора,

Дятлова кузня

Стоїть край двора.

 Дятел невтомно

Працює щодня —

Така роботяща

В нього рідня.

 Вчиться він змалку

Так працювать,

 Щоб шкідників

З-під кори добувать.

(М. Сингаївський)

 

УТВОРИ  І  ЗАПИШИ  ТЕКСТ

Прочитай речення. Розмісти і запиши їх так, щоб вийшов текст.

Мурашка покликала товаришів. Воно було важким. Дружно тягнуть зернинку малі трудівники. Мурашка знайшла зерно.

УТВОРИ  РЕЧЕННЯ

Склади зі слів речення.

Україну, ми, нашу, любимо;

Українкою, тим, я, і, звуся, іменем, пишаюся.

 

ВСТАВ  ПОТРІБНІ  ПРИЙМЕННИКИ

Спиши речення. Замість крапок встав потрібні за змістом прийменники.

Тихо в червні ... галявині. Лише зрідка пролетить ... галявиною зграйка синиць. Інколи дятел постукає ... . дереву.

 

ЗНАЙДИ  СЛОВА  З  АПОСТРОФОМ

Випиши слова з апострофом. Поділи для переносу слово бур'янина. Склади звукову модель слів: а) солов'ї,     б) м'ята.

НАШЕ ПОДВІР'Я

Гарно весною у нашому дворі. У садочку співають солов'ї. На подвір'ї є клумби. Під парканом є багато м'яти. Жодної бур'янини не видно у садочку та на подвір'ї.

ВІДГАДАЙ    СЛОВО

Відгадати  слово  за  характеристикою

    Слово відповідає на питання щ о?
Спільнокореневе до нього —вишневий.          Вишня

    Слово відповідає на питання щ о?

Спіль­нокореневе до нього —водяний.                  вода

    Слово відповідає на питання хто? 

Спільнокореневе до нього — комбайн.          комбайнер

 

ПОСТАВ  ПРАВИЛЬНО  НАГОЛОС

Спиши вірш. Над словами постав наголос.

Гроза пройшла ... Зітхнули трави, Квітки голівки підняли, І сонце, тепле і ласкаве, Спинило погляд на землі.

 

ВСТАНОВИ  ЗВ'ЯЗОК  СЛІВ  У  РЕЧЕННІ

Встанови зв'язок слів у реченні.

а) Поле вкрилося ранковим туманом.

Поле (що зробило?) вкрилося; вкрилося (чим?) ... ;  туманом (яким?) ... .

б) Ранкова роса блищить на траві.

Роса (що робить?) ... ; роса (яка?) ... ; блищить (де?) ... .

в) Засиніли проліски в ліску.

Проліски (що зробили?) ... ; засиніли (де?) ... .

г) Білі гуси летять над лугами.

Гуси (що роблять?) ... ; гуси (які?) ... ; летять (над чим?) ....

д) Дзвінкі голоси розірвали ранкову тишу.

Голоси (що зробили?) ... ; голоси (які?) ... ; розірвали (що?) ; тишу (яку?) ...

 

ВЖИВАННЯ  ВЕЛИКОЇ  БУКВИ

Прочитай текст. Постав запитання до кожного абзацу.

День святого Юрія в Україні припадає на шосте травня. У цей день «весна сходить на землю»  і починає госпо­дарювати.

У цей день християни йшли до храму. Після богослу­жіння люди обходили поля. Співали молитви. В полі обі­дали. По обіді відбувалися розваги.

Спиши перший абзац. Поясни вживання великої букви. Склади звукову модель слова Юрій.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дяченко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
17094
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку