До розіграшу
залишилось:
21 день
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української мови для 3-го класу на тему «Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників»

Про матеріал

Тема. Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників.

Мета:

- вдосконалювати вміння учнів правильно писати власні та загальні іменники; знаходити ці назви у тексті і пояснювати їхнє написання;

-відпрацьовувати навички каліграфічного грамотного письма;

-формувати мовну, мовленнєву, комунікативну, самоосвітню, діяльнісну компетенції;

-виховувати любов до рідного краю, бажання пізнавати його.

Обладнання: картки із завданням, портрет святого Миколая, ілюстрації про Україну, малюнок казкової ялинки, шишки, сніжинки, тематичні словники, портрети Лесі Українки, П.Чайковського, Н. Матвієнко, П.Поповича.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

Перегляд файлу

Управління освіти, молоді та спорту

Великоновосілківської райдержадміністрації

Донецької області

Керменчицька

 загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

з української мови

 3 клас

 «Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників»

 

 

 

 

Вчитель Дяченко Людмила Петрівна

 

 

Тема. Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників.

Мета:

  •  вдосконалювати вміння учнів правильно писати власні та загальні іменники; знаходити ці назви у тексті і пояснювати їхнє написання;
  • відпрацьовувати навички каліграфічного грамотного письма;
  • формувати мовну, мовленнєву, комунікативну, самоосвітню, діяльнісну компетенції;
  • виховувати любов до рідного краю, бажання пізнавати його.

Обладнання:  картки із завданням, портрет святого Миколая, ілюстрації про Україну, малюнок казкової ялинки, шишки, сніжинки, тематичні словники, портрети Лесі Українки, П.Чайковського, Н. Матвієнко, П.Поповича.

Тип уроку: урок застосування знань, навичок і умінь.

 

Хід уроку

           Девіз уроку:     Будемо на уроці дружно працювати,

Власні і загальні іменники правильно писати.

 

І.Організаційний момент.

                         Усі сідайте тихо, діти,

                         Домовляймось не шуміти,

                         На уроці не дрімати,

                         Руки вчасно піднімати,

                         Міцні знання здобувати.

ІІ. Повідомлення теми уроку. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів.

- Діти, зверніть увагу на девіз нашого уроку.  Прочитайте його.

- Сьогодні ми продовжимо подорож країною “Іменник “і закріпимо вміння правильно писати власні і загальні іменники.

а)Перевірка домашнього завдання.

       - Вдома ви виконували вправу 287 на с. 122. (Перевіряю, як учні виконали домашнє завдання).                                                                                                                              

        - Які слова написали з великої букви? Чому? (Повторюємо правило про правопис власних і загальних іменників).

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Діти, а чи звернули ви увагу на те, що в нашому класі є чарівна ялинка? Може здогадались, чому вона у нас? (Скоро свято Нового року). А в Новий рік треба йти з подарунками. Ваші знання – найкращий подарунок для батьків.
  • А яке свято передує Новому року? (Свято  святого Миколая).
  • Так, зимової ночі перед 19 грудня святий Миколай опускався по срібній вервечці з неба на землю. Він заходив до кожної хати і розкладав дітям у черевичок чи під подушку свої пречудові небесні гостинці. Правда, неслухам святий Миколай дарував хіба що препоганого прутика, бо з неба він бачить кожного з нас і добре знає, хто чемний і працьовитий, а  хто не дуже… Та я гадаю, що в нашому класі таких діток немає.
  • Скажіть мені, будь ласка, а якої пори року відбуваються ці свята? (Взимку)
  • Правильно. Тому моїми помічницями будуть сніжинки. За правильну відповідь кожен учень отримає її. В кінці уроку підрахуємо у кого найбільше моїх помічниць.

    -  Повернемося до нашої чарівної ялинки і зірвемо першу шишку. Та  шишки на ялинці  не прості, на них  завдання є.

1.Робота в парах. 

Картка 1.Знайди помилки. Виправ  їх.

У оленки день народження. Вона покликала оксанку, сергія і свою Вчительку Інну петрівну. Гості подарували їй Котика мурзика.  оксанка дуже зраділа подарункові.

Картка 2. Знайди помилки. Виправ  їх.

Подруга   Олена   тищенко;         Річка  дніпро;   Місто Львів;   гора хорив; поет  тарас  Шевченко.

2. Творче завдання. Гра «Назвіть загальне слово»

(На дошці записані  групи слів)

Андрій, Софія, Богдан, Тарас - …(імена людей).

Петрівна, Григорович,Іванівна - …(по батькові).

Рекс, Зірка, Дружок, Веселка - …(клички тварин)

Сухомлинський, Глібов,Бондаренко - …(прізвища)

Складіть і запишіть речення з одним словом із третього рядка.(Один учень записує біля дошки).

Які ж слова пишуться з великої букви?

3. Асоціативний кущ.

 

 

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

 - А зараз, відкрийте свої зошити та запишіть у них  дату та класна робота. (зриваємо шишку)

1.Робота з підручником. 

- Діти, у світі є багато різних країн. Кожна з них має свою неповторну назву. Назвіть країни, які ви знаєте. А як називаються народи, що в них живуть?

а)Вправа 288, 1 завдання.

б)Проблемна ситуація (підготовка до виконання завдання 2, вправи 288).

2.Каліграфічна хвилинка.

а).Відгадування загадки – добавлянки.

  • А де ми з вами живемо ми дізнаємося, якщо відгадаємо загадку.

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься …(Україна)

 

  • Назвіть перший звук у слові Україна.
  • Який він? Чому?
  • Якою буквою на письмі позначається цей звук?
  • Літера «У» сьогодні іменинниця, тому я її  запишу на дошці і нагадаю з яких елементів вона складається. Велика буква «У» складається з прямої похилої заокругленої  угорі та прямої похилої з заокругленням внизу ліворуч. Мала літера «у» складається з прямої похилої  палички із заокругленням внизу праворуч і палички з петлею.

А ви, діти, якщо сядете красиво,

То напишете на диво –

Раз, два, три, чотири, п’ять –

починаємо писать.

Ручку вправо поверніть,

Зошит вправо покладіть

І рівненько напишіть.

 

3. Гра «Слова розсипалися» (на дошці букви, склади у довільному порядку:Ук на ї ра дер ва жа)

- Що означає слово  «держава»? (Країна, Батьківщина, Вітчизна, рідний край)

Давайте звернемося до тематичного словника школяра (с.19)

Держава – країна зі своїм урядом, законами, кордонами та спеціальними органами, які захищають державні інтереси.

  • Як називається наша держава? Діти, зверніть увагу! Слово держава написане з малої літери, а слово «Україна» - з великої. Чому?
  • Так, держав дуже багато, тому слово «держава» пишемо  з малої літери, а Україна в нас одна. Це назва  держави, тому пишемо  з великої букви. Це треба добре пам’ятати. Давайте запишемо, де ми з вами живемо та продовжимо виконувати 2 завдання вправи 288, с.122.

4. Вправа «Мікрофон»

  • Що ж таке Україна? (Відповіді дітей. Це наша Батьківщина. Вона одна – єдина для нас  у цілому світі.)

     (На дошці виставлено портрети Лесі Українки, П.Чайковського, Н. Матвієнко, П.Поповича)

        - Що об’єднує всі ці портрети? (Це портрети відомих людей)

-  Про одну таку видатну людину прочитайте у тексті вправи 290, с.122.

- Що цікавого ви дізналися про здібності поетеси?

5. Словникова робота.

- Чи зрозуміли ви значення слів баркарола та імпровізувати? Поясніть їх мені.

6. Самостійна робота по варіантах. Вибіркове списування.

- Які слова в тексті написані з великої літери?

- Яку загальну назву можна дібрати до цих слів?(композитори)

         Спишіть по 2 речення. Поясніть написання слів з великої літери.(І  варіант – перші два речення, ІІ -   третє і четверте речення) 

7.Хвилинка відпочинку.

8. Робота з підручником.

 

а) Списування із завданням. Вправа 291.

  - Назвіть відомих вам людей, використовуючи спочатку тільки власні іменники, а потім – загальні та власні іменники.

 

9.Робота в групах.(диференційоване завдання)

Нагадати про правила роботи в групах.

     1. Дописати  власні  іменники.

         Ми живемо у селищі  _______________, _____________________ району,__________________області. Центральна вулиця називається _________________________.

     2. Виправити деформований текст

Нам завжди допомагає песик Дружок.

Там у мене багато друзів.

Я дуже люблю відпочивати у бабусі  Галі  в селищі  Керменчик.

Але найбільше мені подобається разом з дідусем Петром пасти корову Рябуху.

 

        3. Назвати вулиці свого селища. де знаходяться:

             Наша школа -   __________________________.

             Будинки, де живе  переважна більшість учнів нашого класу -      ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                 . 

          (Перевіряємо роботи. Пропоную назвати власні назви у кожному завданні)

V.  Підсумок уроку. Рефлексія.

- Чого навчилися на уроці?

- Що найбільше запам’яталося?

- Давайте завчимо напам’ять:

Ми літеру першу на весь її зріст

 Напишемо в назвах річок, сіл і міст.

 У назвах морів, океанів і гір,

 У кличках тварин різних порід,

 Прізвище, ім'я та по батькові треба знати

 І з великої літери також писати.

 

  • Підрахуйте свої сніжинки.

Дуже ви були старанні,

Отже, всі ви – учні гарні.

І за працю на уроці

Вам подякувати хочу.

 Оцінювання.

VІ.  Домашнє завдання з інструктажем.

Виконати вправу 293 на  с. 123.

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку